استانی 17:55 - 24 تیر 1398

برق تولیدی انرژی خورشیدی مشترکان کردستانی خریداری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اعلام این خبر گفت: با توجه به توافقات انجام شده با سازمان انرژی‌های نو در خصوص انعقاد قرارداد برق تولید شده از نیروگاههای خورشیدی و بادی با مشترکین برق؛ این شرکت آماده انعقاد قرارداد خرید مشترکین خانگی متقاضی احداث نیروگاههای تجدید پذیر می‌باشد.

وی افزود: حداکثر ظرفیت پیش بینی شده برای تولید انرژی خورشیدی برق استان ۱۰۰ کیلووات می‌باشد و هر مشترک تا سقف قدرت خرید انشعاب، می‌تواند به احداث نیروگاه خورشیدی اقدام نماید.

لهونیان با بیان اینکه مدت عقد قرارداد ۲۰ ساله می‌باشد در خصوص تعرفه خرید برق تولیدی، تصریح کرد: براساس ابلاغیه وزارت نیرو نرخ خرید برق برای نیروگاههای بالاتر از ۲۰ کیلووات؛ ۷,۰۰۰ ریال به ازای هرکیلوات ساعت انرژی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی با توجه به شرایط پیش بینی شده مقرون به صرفه می‌باشد، افزود: براساس برآوردهای انجام گرفته و با توجه به شرایط محیط و کیفیت و نحوه بهره برداری از تجهیزات؛ زمان بازگشت سرمایه ۳ الی ۴ سال می‌باشد و این نشان می‌دهد که انرژی خورشیدی می‌تواند زمینه مناسب برای سرمایه گزاری بخش خصوصی باشد.

وی ادامه داد: استان کردستان از لحاظ شرایط اقلیمی و جغرافیایی شرایط مناسب جهت احداث نیروگاههای خورشیدی دارد و امیدواریم با ورود بخش خصوصی به این عرصه شاهد توسعه استفاده از انرژی‌های پاک در استان باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه هزینه ساخت هر کیلووات انرژی خورشیدی ۸۰ درصد میلیون ریال می‌باشد از فعالان بخش خصوصی دعوت کرد با نگاه جدی به موضوع تولید انرژی خورشیدی و بادی وارد شوند زیرا که این موضوع در آینده نزدیک یکی از زمینه‌های جذاب و سود ده سرمایه گذاران خواهد بود.


10178200
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است