ورزشی 06:16 - 07 مرداد 1394
چند ماه گذشته جوجیتسو از ورزش‌های رزمی خارج و جرگه ورزش‌های همگانی پیوست، اما این خود آغاز دردسرهایی برای رشته قهرمانی شده است.

سید امیر خوشبین، عضو هیئت رئیسه جوجیتسو آسیا در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متأسفانه مشکل بزرگی که برای جوجیتسو پیش می‌آید بلاتکلیفی این رشته است چند ماه گذشته با کارشناسی وزارت ورزش و دستور شخص وزیر، جوجیتسو به عنوان یکی از ورزش‌های قهرمانی شناخته شد و از فدراسیون ورزش‌های رزمی به فدراسیون انجمن‌ها منتقل شد.


با توجه به اینکه جوجیتسو جزء معدود رشته‌های ورزشی است که در مهمترین مسابقات و رویدادهای آسیایی و جهانی حضور دارد در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی، در بازی‌های ساحلی و داخل سالن شورای المپیک آسیا و همچنین عضو اسپورت آکورد و ایوگا است و مدال‌های خوب و رنگارنگی را در مسابقات مهم جهانی و آسیایی را کسب کرده‌ایم با انتقال دوباره این ورزش به فدراسیون ورزش‌های رزمی این رشته نابود خواهد شد.


نایب رئیس انجمن جوجیتسو کشورمان در ادامه افزود: متأسفانه در چند روز گذشته نامه‌ای مبنی بر انتقال این رشته به فدراسیون رزمی که زیر مجموعه ورزش‌های همگانی است به دست ما رسید و برخلاف میل باطنی مجموعه جوجیتسو، ورزشکاران، قهرمانان و مربیان، این رشته از مجموعه قهرمانی جدا شده و دوباره به زیرمجموعه ورزش‌های همگانی انتقال پیدا کرده است.


خوشبین تصریح کرد: جای تأمل دارد که چگونه ورزشی با این جایگاه و سابقه قرار است به زیرمجموعه ورزش‌های همگانی بپیوندد اگر جوجیتسو، ورزش همگانی است پس پیاده‌روی و کوه‌نوردی چیست؟


پس کاراته که از لحاظ قدمت تاریخی بین‌المللی سابقه کمتری نسبت به جوجیتسو دارد هم باید زیرنظر ورزش همگانی برود.


در اجلاس جهانی که هفته گذشته در یونان برگزار شد، فدراسیون جهانی و آسیایی طی نامه‌ای مکتوب عدم رضایت خود را نسبت به این جا به جایی اعلام کردند و نامه برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان ارسال کردند که در این نامه گفته شده که ایران جزء 5 کشور برتر دنیاست و از مسئولان ورزش کشور خواسته شده از این ورزش حمایت شود و خواستار استقلال این رشته شدند.


وی افزود: سال آینده مسابقات مهمی از جمله بازی‌های آسیایی و ساحلی را در پیش داریم و برنامه‌ریزی 5 ساله را در دستور داریم.


امیدوارم مسئولان ورزش با تصمیماتی که می‌گیرند آرامش این رشته را بر هم نزنند و اگر این اتفاق بیفتد ما جایگاه خود را در فدراسیون جهانی و آسیایی از دست خواهیم داد و از طریق این رشته مدال‌های خوبی در بازی‌های آسیایی 2018 می‌توان کسب کرد که با این انتقال، این وضعیت خوب و این آرامش از دست خواهد رفت.


خوشبین در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین ورزش کشور درخواست می‌کنم که به این امر رسیدگی کنند تا از نابودی این رشته جلوگیری شود، چون با این جا‌به‌جایی جوجیتسو نابود خواهد شد.




انتهای پیام/



6827109
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است