سیاسی 11:42 - 13 شهریور 1394
غلامحسین الهام:
سخنگوی دولت پیشین گفت: نگاه مستضعفان جهان، به جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا اگر این ظرفیت شکسته شود، تکیه‌گاه انحرافی جای آن را خواهد گرفت. مقام معظم رهبری در رابطه با خطر نفوذ آمریکا بارها هشدار داده‌اند و حتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

بازخوانی اسناد لانه جاسوسی ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، غلامحسین الهام در نشست «بازخوانی ساختار امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و روش‌های نفوذ به جمهوری اسلامی» با بیان این‌که «استفاده از عبارت شیطان بزرگ عنوان دقیقی از سوی امام راحل برای آمریکا بود»، یادآور شد: این اصطلاح در حال حاضر وارد ادبیات سیاسی جهان شده است.

وی با انتقاد از این سخن که «مساله ما با آمریکا مساله جدی نیست؛ چرا که این امر توهم و وهم است»، افزود: این‌گونه افراد بر این باورند که رابطه ما با آمریکا حالت گذشته خود را از دست داده است.

این فعال سیاسی با طرح این سوال‌ها که «رابطه ما با آمریکا چه مضراتی دارد؟ آیا در صورت برقراری رابطه با آمریکا مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد؟ آیا تهدیدهای آمریکا کاهش می‌یابد و کشور در عرصه تکنولوژی و علم به رشد و کمال خواهد رسید؟ آیا ارتباط با آمریکا مسائل اجتماعی ما را اصلاح می‌کند و سیستم معقول، عادلانه و انسانی برای ما عرضه می‌کند؟» یادآور شد: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا سیاست‌هایش را در جهان محکم کرد. از سال 58 به بعد و با پایان حیات امام(ره) ایران با مسائلی همچون چالش گروگان‌ها، بیانیه الجزایر، تعرضات هوایی و ماجرای مک فارلین و ... روبرو بوده است.

وی دوره دوم رابطه ایران و آمریکا را از سال 58 تا 68 عنوان و ابراز عقیده کرد: در سال 68 اولین دولت بعد از امام راحل با هدف سازندگی و توسعه روی کار آمد که ارتباط با آمریکا را در سیاست‌های اقتصادی‌اش در پیش گرفت که این راهبرد را در قالب تئوری «تنش‌زدایی» مطرح کرد. در دوره اصلاحات رابطه با آمریکا متفاوت می‌شود و غربی‌ها نیز از این اصلاحات حمایت می‌کنند. بعد از دوره اصلاحات، در دوره عدالت شاهد فصل جدیدی از روابط ایران و آمریکا هستیم.

وی ادامه داد: امروز ممکن است احساس جدیدی در برخی به وجود آمده باشد و برخی احساس کنند که اساسا با آمریکا مشکلی نداریم و اگر مشکلی وجود دارد می‌توان آن را با اصلاح رفتارهای‌مان حل کنیم. این دسته از افراد بر این باورند که برقراری ارتباط با آمریکا موجب حل معضلات اقتصادی و فعال شدن چرخه اقتصادی مملکت خواهد شد.

الهام اظهار کرد: در حقیقت کارشناسان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید پاسخ علمی و قانع کننده‌ای به این مسائل بدهند که آیا آن‌چه امام خمینی(ه) و مقام معظم رهبری مکرر در رابطه با آمریکا سخن گفته‌اند، بحث شعاری است یا یک بحث جدی و دارای کارکردی ملی در کشور بزرگی همچون ایران است. با توجه به شناختی که بنده از فضای 3 دهه پس از انقلاب دارم بر این عقیده هستم که آمریکا به طور جدی به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلام ایران است. بعد از فروپاشی شوروی نظام دنیا به سمت تک قطبی شدن حرکت کرد؛ اروپای شرقی تغییر کرد و این بلوک به آمریکا به عنوان قدرت واحد احساس نیاز کرد. حتی برخی در دوره امام خمینی(ره) بر این باور بودند که شعار «مرگ بر شوروی» را جایگزین شعار «مرگ بر آمریکا» کنند و استدلال آنان این بود که آمریکا موحد است و دین دارد در حالی که شوروی اساسا دین ندارد اما امام(ره) بر این عقیده بود که آمریکا بلوک شرق را بازی داده است که البته حرف امام(ره) سخن دقیقی بود.

این حقوقدان با تاکید بر ضرورت بازخوانی اسناد لانه جاسوسی اظهار کرد: بعد از اشغال لانه جاسوسی متوجه شدیم که آمریکا چه برنامه‌هایی برای ایران در سر می‌پرورانده است.

وی با طرح این سوال که «آیا آمریکا با داعش مشکل دارد؟» گفت: این مساله نیازمند تامل است اما در واقع این جریان آمد تا اسلام ناب را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه از جریان داعش تحت عنوان اسلام یاد می‌کنند که این امر نتیجه تنوع و پلورالیسم دینی است.

وی ظلم‌ستیزی را ظرفیت اسلام ناب دانست و اظهار کرد: مبانی عرفانی اسلام ناب قابل دفاع است. رهبر معظم انقلاب از باب گفت‌وگو با جوانان اروپایی در صدد برآمدند تا نگاه آنان را بر پایه اسلام ناب و قرآن بازسازی کنند. آمریکا به دنبال ایجاد نزاع‌های قومی و قبیله‌ای در کشورهای منطقه است تا از این طریق به جغرافیای مورد نظر خود دست یابد. آمریکا می‌خواهد کشورهای یکپارچه منطقه را چندپاره کند. در عراق، سوریه، پاکستان، لبنان و... یک تغییر با نظم جدید بر سر مناقشات قومی با هدف تفکیک و تجزیه این کشورها ایجاد کند.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که «دولت ایران دولتی است که بر حقوق ملت، آزادی عمومی و آزادی بیان تاکید ویژه‌ای دارد»، خاطرنشان کرد: آمریکا مدعی است اسلام جمهوری اسلامی ایران، سنتی و بنیادگراست و چنین کشوری نمی‌تواند انتخابات دموکراتیک را مدیریت کند که این سخن ادعایی بیش نیست.

انتهای پیام


7004052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است