سیاسی 11:11 - 12 شهریور 1393
بوشهر- ایرنا- مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه 7.5میلیارد کیلو وات ساعت برق از زمان بهره برداری تاکنون تولید کرده است.

ˈمحمود جعفری ˈ روزچهارشنبه در بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از نیروگاه اتمی بوشهر با بیان این که این نیروگاه از سال 90 وارد مدار شد افزود: عملیات سوخت گذاری نیروگاه بوشهر در سال 90 به پایان رسید و در 12 شهریور همان سال نیز برق تولیدی آن به شبکه سراسری متصل شد.



وی با بیان این که از سال 91 ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر به 100 درصد رسید گفت: از این زمان تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون کیلوات ساعت برق در این نیروگاه تولید شده است.



مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر افزود: با تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر سالانه در مصرف 8.5 میلیون بشکه نفت صرفه جویی می شود.



جعفری بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی نیروگاه اتمی بوشهر هر چهار سال یک بار صورت می گیرد و تعمیرات این نیروگاه نیز سال آینده انجام خواهد شد.



وی هزینه تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر را 40 میلیون دلار در سال عنوان کرد و افزود: هم اکنون 90درصد عملیات غیرهسته ای نیروگاه توسط کارشناسان ایرانی صورت می گیرد و قرار است سهم نیروهای ایرانی در انجام فعالیت های هسته ای سال آینده 30درصد افزایش یابد.



مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه در دوران جنگ تحمیلی و حتی پس از قطعنامه نیز همواره مورد حمله های دشمن قرار گرفت و 16شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.



رییس مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی امنیت ملی امروز چهارشنبه برای شرکت در آیین روز مبارزه با استعمار انگلیس در بوشهر از نیروگاه اتمی دیدن کرد.



ˈعلی لاریجانیˈ در ادامه سفر یک روزه خود به استان بوشهر در دیدار از نیروگاه اتمی بوشهر در جریان آخرین روند پیشرفت ساخت و تجهیز این نیروگاه قرار گرفت.



مصطفی سالاری استاندار، نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، محمود جعفری مجری نیروگاه اتمی بوشهرو جمعی از مقامات استانی رییس مجلس شورای اسلامی را در این دیدار همراهی می کردند.



لاریجانی قرار است عصر امروز نیز به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت رییسعلی دلواری و روز مبارزه با استکبار انگلیس در جمع مردم شهر تنگستان سخنرانی کند.



رییسعلی دلواری سردار شجاع تنگستانی در سال 1294 با تشکیل گروهی نظامی برابر حضور ارتش استعمارگر انگلستان که به منظور اشغال نظامی جنوب کشور به دنبال تخلیه نیروهای خود بودند، ایستادگی و افتخارات بزرگی برای ایرانیان در مبارزه با استعمار آفرید.



براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 12 شهریور ماه روز مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم نامگذاری شده است.



538/629/539

انتهای پیام /*


4635309
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است