علمی فناوری 16:46 - 02 مهر 1396
در نشست خیرین و حامیان آموزش عالی اعلام شد؛
دکتر محمد حسین امید قائم مقام وزیر علوم در ستاد خیرین، طی جلسه‌ای با درنشست خیرین و حامیان آموزش عالی، در سخنانی اظهارداشت: در ۴ سال اخیر ۲۵۰ هزار مترمربع پروژه عمرانی دانشگاهی توسط خیرین و حامیان آموزش عالی با صرف هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

خیرین آموزش عالی طی 4 سال اخیر ۲۵۰ هزار متر مربع پروژه عمرانی ساخته‌اند

به گزارش ایسنا، دکتر امید در این نشست با حضور دکتر سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و دکتر محمد فرهادی وزیر سابق علوم در محل این وزارت‌خانه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر نیز حدود 150 هزار متر مربع پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری توسط خیرین در حال ساخت است که بعضی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

دکتر امید با بیان این که در حال حاضر 65 بنیاد حامی توسط خیرین آموزش عالی در دانشگاه‌ها تاسیس شده است، گفت: در سال‌های اخیر خیرین و حامیان آموزش عالی علاوه بر ساخت پروژه‌های عمرانی دانشگاهی در مواردی همچون تجهیز کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و همچنین بورسیه کردن دانشجویان نیز مساعدت کرده‌اند و در نشست گذشته خیرین نیز 1200 نفر دانشجو توسط حامیان آموزش عالی بورسیه شدند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر خیرین آموزش عالی در 4 سال گذشته افزود: در اوایل بحث هماهنگی خیرین آموزش عالی، تعداد این بزرگواران حدود 200 نفر بود ولی در حال حاضر حدود 2 هزار نفر در این حیطه مقدس وارد شده‌اند و همین موضوع در رشد علمی و اعتلای آموزش عالی کشور در سطح جهانی تاثیرگذار بوده است.

قائم مقام وزیر علوم در ستاد خیرین با بیان این که خیرین آموزش عالی در قالب بنیاد حامیان در دانشگاه‌ها حضور داشته و بسیاری از این بزرگواران در هیئت امنای دانشگاه‌ها عضو هستند تصریح کرد: در 4 سال گذشته قوانینی در جهت تقویت حضور خیرین و استفاده از تسهیلاتی از قبیل معافیت‌ها و حذف مالیات‌ها برای آنان اعمال شده است .

 وی افزود: در سال گذشته از مجموعه پروژه‌های عمرانی متعدد ساخته شده توسط حامیان آموزش عالی، توانستیم در 25 پروژه با پرداخت 20 میلیارد تومان همکاری داشته باشیم و در سال 96 نیز مبلغ 32 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به پروژه‌های خیرساز مورد تصویب قرار گرفته و ان شاالله در لایحه بودجه سال 97 بتوانیم تسهیلات بیشتری برای فعالیت خیرین آموزش عالی فراهم کنیم.

در ادامه نشست دکتر حسین عسکریان ابیانه معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از کمک‌های خیرین و حامیان آموزش عالی استقبال ویژه‌ای می‌کند گفت : هر پروژه‌ای که با حمایت حامیان آموزش عالی صورت می‌گیرد مورد حمایت سازمان برنامه و بودجه بوده و این نوع کارهای عمرانی موجب دلگرمی دولت است.

وی افزود: در سال گذشته در جهت کمک 50 درصدی به پروژه‌های خیرساز در سطح دانشگاه‌ها ، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور از مبلغ 32 میلیارد تومانی که در نظر گرفته شد، 80 درصد آن در 6 ماهه اول امسال تخصیص یافته که این امر پیش از این سابقه نداشته است.

دکتر عسکریان ابیانه با اشاره به مشکل دانشگاه‌ها در مواجهه با کمبود خوابگاه‌های دانشجویی گفت : ساخت خوابگاه در دانشگاه‌ها یک نیاز اساسی محسوب می‌شود و انجام آن توسط خیرین بزرگوار آموزش عالی جزو باقیات و صالحات بوده و بدیهی است در صورت ساخت پروژه‌های خوابگاهی، خیرین و حامیان آموزش عالی کشور از کمک 50 درصدی وزارت علوم نیز برخوردار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست خیرین و حامیان آموزش عالی دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را با مسئولان وزارت علوم درمیان گذاشتند.

انتهای پیام


9435502
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است