علمی فناوری 09:50 - 10 مهر 1393
در حاشیه‌های پزشکی این هفته عنوان شد
حاشیه‌های پزشکی این هفته شامل خبرهایی از جمله گروگان گیری نوزاد در بیمارستان خصوصی، نیاز اورژانس‌ها به نیرو و نمایشگاه پزشکی و تبلیغ دستگاه‌های لاغری و یادداشت قیمت دارو در نسخه‌ها و بیمه بیماران پیوندی از موضوعات حاشیه پزشکی بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تولد نوزاد در یک بیمارستان خصوصی و نیاز به استفاده از Nicu و انجام عمل جراحی هزینه‌ای بالغ بر ۱۸میلیون تومان برای والدین به همراه داشت، و در حالی که خانواده توان پرداخت کامل این هزینه را نداشت، بیمارستان ترخیص نوزاد را منوط به پرداخت کامل هزینه بیمارستان دانست. 


در حالی که دکتر رضوی رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان‌هایی که با عدم پرداخت هزینه‌ها از طرف بیماران مواجه می‌شوند باید از طریق قوه قضائیه پیگیری کنند و حق نگه داشتن بیمار یا متوفی را در بیمارستان ندارند. 


ضمن اینکه رضوی تأکید کرد: اولا افراد بیمارستان خود را بر اساس بیمه انتخاب کنند و دوما بیمارستان موظف است از ابتدا همراهان بیمار را از هزینه‌های احتمالی درمان مطلع کند. 


نیاز اورژانسی اورژانس به نیرو
دکتر صابری نیا رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث کمبود نیروی انسانی اورژانس مشکل جدی داریم و ممکن است زمین گیر شویم. 


نمایشگاه پزشکی که بد حجابی را به نمایش گذاشته بود
وضعیت بد حجابی برگزار کنندگان و متصدیان غرفه‌های نمایشگاه‌های پزشکی که در بیمارستان‌های دولتی برگزار می‌شود، بسیار تأسف برانگیز است و انتظار نمی‌رود یک محیط علمی چنین سطح پایینی از حجاب داشته باشند. 


کنگره جامعه جراحان، محل تبلیغ دستگاه‌های لاغری
نمایش دستگاه‌های از بین برنده چربی و لیپو لیزر در حاشیه کنگره جامعه جراحان، در شأن این کنگره نبود. 


رحمانی، رئیس انجمن جراحان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تقبل هزینه ۱۳۰میلیون تومانی برای ۳روز در برگزاری نمایشگاه را دلیل متوسل شدن به شرکت‌ها برای برپایی نمایشگاه دانست که در ازای آن باید از محصولات این شرکت‌ها حمایت شود و رحمانی تقاضا داشت مسئولین شرایط برپایی رایگان این نمایشگاه‌ها را فراهم کنند تا مجبور به این گونه تبلیغات نباشیم. 


یادداشت قیمت دارو در نسخه، وظیفه داروخانه‌ها
دکتر جوادی، مشاور سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ‌بیمه‌ها هنگام بررسی نسخه‌های بیمه‌ای، باید تعداد دارو، قلم دارو و قیمت دارو را به صورت پرینت یا دست خطی، مشاهده دکتر که این جزو قانون بیمه‌ها بوده و وظیفه این قیمت نویسی بر عهده داروخانه‌ها است. 


پایان کشمکش بر سر بیمه داروی بیماران پیوندی
بنابر این گزارش پیگیری 20:30 از داروهای بیماران پیوندی بر سر بیمه شدن یا بیمه نشدن این دارو‌ها و کشمکش بین دو سازمان غذا و دارو و سازمان بیمه سلامت ادامه داشت تا اینکه خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، از روسای این دو سازمان موضوع را پیگیری کرد که این دو رئیس قول بر طرف شدن مشکل بیمه داروی بیماران پیوندی را دادند. 






انتهای پیام/

4854846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است