علمی فناوری 16:10 - 22 دی 1395
گزارش فارس از دفاع از یک پایان‌نامه خاص
نماینده هیأت داوران دستش را روی قاب عکس شهید مدافع حرم مصطفی کریمی گذاشت و گفت: هیأت داوران تصمیم گرفتند نمره 18.5 را به پایان‌نامه مصطفی بدهند، اشک در چشمان خانواده مصطفی حلقه بست و همه با هم صلوات فرستادند و مصطفی را تشویق کردند.

نمره ۱۸/۵ هیات داوران به پایان‌نامه شهید مدافع حرم/اشک و صلوات توام خانواده مصطفی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عصر امروز (چهارشنبه 22 دی) در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران جلسه نمادین دفاع از پایان‌نامه شهید مدافع حرم مصطفی کریمی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و با حضور مسئول این نهاد، رئیس شورای شهر تهران و خانواده شهید مصطفی کریمی برگزار شد.

گفته بودند با وضو به جلسه بیایید. وقتی به دانشگاه تهران رسیدم احساس کردم اگر وضو نگیرم به شهید بی‌احترامی کردم، آستین‌ها را بالا زدم، وضو گرفتم و وارد اتاق جلسه شدم.

با اینکه چند دقیقه‌ای زودتر رسیده بودم ولی اتاق جلسه پر بود از استادان، دانشجویان و دوستان شهید مصطفی کریمی. جای نشستن نبود. چند نفری هم ایستاده منتظر بودند تا پایان‌نامه مصطفی ارائه شود.

امروز مصطفی خودش نبود تا پایان‌نامه‌اش را ارائه کند، جای او یک قاب عکس گذاشته بودند که تصویر مصطفی در آن قرار داشت. استاد مظاهریان به عنوان استاد راهنمای مصطفی رساله این شهید بزرگوار را در دست گرفت و برای حاضران از آن گفت، از اینکه این رساله در 6 سطر و با موضوع موزه جنگ و رویکرد صلح نوشته شده است.

استاد پایان‌نامه را ورق می‌زد و گویی در دلش به یاد مصطفی می‌افتاد. این را می‌شد از چشمانش و صدای لرزانش فهمید.هر صفحه را که بلند می‌کرد و به صفحه قبل می‌چسباند بغض غریبی در نگاهش پیدا می‌شد.

استاد از خلوص مصطفی گفت و از تلاش‌هایی که این شهید در کلاس درس انجام داده است.

مادر شهید با گوشه چادرش اشک‌هایش را پاک می‌کرد. بعد از اینکه دفاع استاد از پایان‌نامه شهید تمام شد دکتر چمران از پایان‌نامه مصطفی به عنوان یک دانشجوی موفق افغانستان تقدیر کرد و نکاتی را پیرامون جنگ در افغانستان گفت.

چمران تأکید کرد: کشورهای سلطه‌گر از قدیم‌الایام چشمان خود را به افغانستان دوخته‌اند و افغانستان سالهاست که برای رسیدن به یک رتبه پایدار تلاش کرده است.

وی ادامه داد: قدرت‌های استکباری باعث شدند جنگ خونینی در افغانستان به وجود آید و اقوام این کشور را به جان هم انداختند. در ایران هم قصد داشتند چنین کاری را انجام دهند ولی موفق نشدند.

چمران افزود: اقوام افغانستان با هم مشکلی ندارند ولی خناسان با توطئه و نیرنگ آنها را به جان هم انداختند و باعث جنگ و خونریزی در این کشور شدند. 

در ادامه حجت‌الاسلام کلانتری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: شهید مصطفی کریمی در آزمون بزرگ الهی شرکت کرد و سربلند بیرون آمد.

وی افزود: حضور شهید کریمی برای دفاع از حرم اهل بیت نشانه دقت و وقت‌شناسی این شهید بزرگ است ولی متأسفانه هنوز هم عده‌ای در مورد اینکه چرا باید چنین کاری انجام داد توجیه نیستند.

در ادامه پدر شهید مصطفی کریمی از عشق و علاقه فرزند شهیدش به اهل بیت گفت و ادامه داد:‌ مصطفی وقتی دید حرم اهل بیت مورد هجوم دشمنان اسلام قرار گرفته تاب نیاورد و رهسپار شد تا در مقابل دشمنان بایستد. 

در ادامه برادر بزرگ شهید کریمی مطالبی را در رابطه با خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار بیان کرد و از مسئولان خواست تا در دانشگاه تهران یک موسسه خیریه به نام شهید مصطفی کریمی برای حمایت از دانشجویان آسیب‌پذیر افغانستانی تأسیس شود.

بعد از سخنان برادر شهید کریمی اساتید و هیأت داوران در اتاق دیگری به بحث نشستند تا در رابطه با پایان‌نامه مصطفی تصمیم بگیرند.

خیلی طول نکشید که داوران به سالن جلسه بازگشتند. نماینده هیأت داوران در کنار قاب عکس مصطفی ایستاد و گفت: هیأت داوران تصمیم گرفتند نمره 18.5 را به پایان‌نامه مصطفی بدهند.

هنوز سخنان نماینده هیأت داوران تمام نشده بود که اشک در چشمان خانواده مصطفی کریمی حلقه بست. همه با هم یکصدا صلوات فرستادند و شهید کریمی را تشویق کردند.

گویی مصطفی کریمی شهید مدافع حرم و اهل افغانستان از ابتدای جلسه در سالن حاضر بود و در پایان هم به همراه حاضران صلوات فرستاد و خوشحال بود از اینکه توانسته است هم در پایان‌نامه‌اش نمره قبولی بگیرد و هم در آزمون الهی.


8651775
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است