اقتصادی 19:00 - 15 اردیبهشت 1394
مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی:
مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس با اعلام جزئیات تغییر انتشار اطلاعات شرکت‌ها در کدال که از اول خرداد عملی می‌شود از افزایش نقش مشاوران و تحلیل گران و کاهش زمان توقف نمادها به ۲۴ ساعت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا معتمد در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با برنامه سازمان بورس برای تغییر در انتشار اطلاعات مهم شرکت ها که از اول خرداد اجرا خواهد شد، اظهار داشت: از حدود 30 نوع اطلاعاتی که در کدال منتشر می شود، بخشی مربوط به سازمان بورس مانند سهام شناور آزاد و رتبه بندی شرکت ها از نظر افشا و بخشی هم مربوط به اطلاعات عام شرکتی مانند آگهی مجمع و تصمیمات است که به طور مستقیم از سوی ناشران منتشر می شود.


وی ادامه داد: بخش دیگری از اطلاعات شرکت ها که هم اکنون بعد از بررسی های کارشناسی و نظارت ها منتشر می شود شامل سه نوع اطلاعات صورت های مالی میان دوره ایی 3، 6 ، 9 و 12 ماهه حسابرسی نشده ، اولین درآمد هرسهم برای سال مالی آتی شرکت ها و EPS براساس عملکرد واقعی 3، 6 و 9 ماهه و همچنین نامه ارسالی شرکت ها و یا نامه شفاف سازی است.


این مقام مسئول با بیان اینکه از اول خرداد این سه نوع اطلاعات هم بامسئولیت مدیران شرکت ها به طور مستقیم در کدال منتشر می شوند ، خاطر نشان کرد: با این اوصاف ، سازمان بورس بعد از انتشار اطلاعات اقدام به نظارت های پس از افشاء می کند تا در صورت وجود اشتباهات و یا نیاز به اصلاح موارد را اعلام کند. با این حال باتوجه به مسئولیت مستقیم مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره شرکت ها، هر گونه انحراف معناداری در ارایه اطلاعات با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.


معتمد تاکید کرد: بنابراین درحالی برای این موضوع کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد که بهتر است مدیران شرکت ها از افراد مجرب در انتشار اطلاعات استفاده کنند تا ضریب خطا و اشتباه به حداقل ممکن برسد.


وی افزود: با این اوصاف نظارت های سازمان بورس به طور سیستماتیک خواهد بود .


مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در پاسخ به این سئوال که در این میان فرایند توقف و بازگشایی نماد شرکت ها به چه شکلی خواهد بود؟ به بورس پرس توضیح داد: بعد از انتشار اطلاعات با اهمیت شرکت ها در کدال ،پیغامی به صورت خودکار و سیستماتیک به ناظرین بورس و فرابورس ارسال می شود تا نسبت به توقف نماد اقدام شود.


معتمد افزود: برای بازگشایی نماد هم پیش بینی شده تا 24 ساعت بعد از انتشار اطلاعات ، نماد شرکت ها باز شود.


به گفته وی در توقف و بازگشایی نماد شرکت ها ، برای مدتی هم از طریق سیستماتیک و هم از طریق ارتباط مستقیم باناظرین اقدام خواهد شد تا بعد از اطمینان 100 درصدی از کارکرد پیغام های خودکار، از رویه جدید استفاده شود.


وی در واکنش به دیگر سئوال که در فرایند انتشار اطلاعات شرکت ها ، چه برنامه ای برای حضور شرکت های مشاور سرمایه گذاری و تحلیل گران و سایر مراجع ارایه تحلیل در نظر گرفته شده؟ توضیح داد: برای این گروه صفحه جدیدی در کدال تعبیه خواهد شد تا نظرات کارشناسی و فنی در مورد اطلاعات شرکت ها دریافت و منتشر شود.


معتمد ادامه داد: در وهله اول ارایه خدمات شرکت های مشاوره و تحلیل گران مورد تایید سازمان بورس رایگان خواهد بود اما ممکن است در آینده امکان دریافت وجوه در قبال ارایه نظرات کارشناسی این گروه از سهامداران و متقاضیان استفاده از تحلیل ها مدنظر باشد.


وی در خاتمه ابزار امیدواری کرد با ارتقاء رویه انتشار اطلاعات شرکت ها ، سرعت اطلاعات، نقدشوندگی و درجه شفافیت بازار سرمایه به حداکثر ممکن برسد و سهامداران ضمن افزایش سطح دانش و تحلیل ، به بهترین شکل قادر به استفاده از اطلاعات شرکت ها و تصمیم گیری باشند.


انتهای پیام/

6320298
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است