استانی 01:21 - 02 دی 1393
امام جمعه بیجار:
امام جمعه بیجار گفت: بهترین مردم کسانی هستند که به گناه اصرار نمی‌ورزند چرا که اصرار به گناه ما را از ولایت امیرالمومنین و امام رضا(ع) دور خواهد کرد.

اصرار به گناه انسان را از ولایت امیرالمومنین و امام رضا(ع) دور خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌اسلام علی مرادی دوشنبه شب در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا(ع) که با فرماندار و هیئت امنای مساجد شهرستان بیجار و جمع کثیری از مردم  در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن و امام رضا(ع)، بر شناخت زندگی ائمه اطهار و الگوگیری از سبک زندگی آنان در جامعه تأکید کرد.

وی به حدیثی از امام رضا(ع) درباره انسان‌های نیک‌سرشت اشاره کرد و گفت: آن امام می‌فرماید: بهترین مردم کسانی هستند که از یک روح بلند و پاک برخوردارند که وقتی کار خیری انجام می‌دهند خوشحال می‌شوند و بر انجام امورات خیر اصرار می‌ورزند.

مرادی با بیان اینکه برای انجام کار خوب باید پیشقراول شد، گفت: امام رضا(ع) افرادی که نیت کارهای خوب دارند اما انجام نداده و افرادی را که قصد انجام کار نیک را دارند از انجام آن عمل باز می‌دارند افراد انسان‌نما می‌نامند.

امام جمعه بیجار در ادامه گفت: ما برای انجام کار خوب خلق شده‌ایم و هدف از خلقت ما این است که عمل صالح انجام دهیم و در اطاعت از خداوند کوتاهی نکنیم.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید هر کسی کار نیک و خیری را انجام دهد زندگی و حیات او را حیات طیبه و طاهر قرار خواهیم داد و زندگی او زندگی طیبه خواهد شد.

وی در ادامه به کارهای خیری که اسلام پسندیده و تأیید کرده است اشاره و بیان کرد: اگر توانستیم افق فکری را طوری تنظیم کنیم که تفکرمان خیراندیشی باشد و بر انجام آن مصمم باشیم و دیگران را نیز به کار خیر ترغیب و تشویق کنیم امام رضا از آن جامعه راضی و خشنود است.

مرادی تصریح کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند "بهترین مردم کسانی هستند که بعد از انجام دادن یک کار بد، پشیمان هستند و استغفار می‌کنند"..

امام جمعه بیجار بودن در خیمه امام رضا (ع) را منوط به ترک امورات بد و شر عنوان کرد و گفت: محبین اهل بیت باید اقدام به ترویج کارهای خیر کرده و اصرار به گناه نکنند.

وی با بیان اینکه بهترین مردم کسانی هستند که به گناه اصرار نمی‌ورزند عنوان کرد: اصرار به گناه ما را از ولایت امیرالمومنین و امام رضا(ع) دور خواهد کرد.


5468781
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است