اقتصادی 21:22 - 02 آبان 1393
مدیرعامل رجاء:
افکارنیوز ما ارزانترین قطارهای دنیا را داریم
مدیرعامل رجاء در برنامه مناظره بلیت قطار گفت: ارزانترین قطارهای دنیا را داریم؛ همچنین سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: این دولت نتوانست راهآهن را خوب مدیریت کند.
به گزارش افکارنیوز، برنامه امروز مناظره با موضوع افزایش کیفیت قطارها و نرخ بلیت، امروز آغاز شد.
در ابتدای این برنامه عبدالکریم حسینزاده اظهار داشت: اهمیت سیستم ریلی بر همگان آشکار است؛ با توجه به ظرفیتهای سیستم ریلی در توسعه پایدار و دسترسی آسان و ارزان به این سیستم و جلوگیری از تولید آلایندههای زیست محیطی باید سیستم ریلی توسعه یابد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه تصمیمگیریها و تصمیمسازیها اغلب بدون حضور مردم انجام میشود.
وی افزود: حال که نرخهای بلیتهای قطار افزایش یافته است باید دید چه میزان رضایتمندی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه مردم از نرخها و کیفیتها قطارها ناراضی هستند، گفت: هزینه خدمات ریلی نباید سنگین باشد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با توجه به عمر ناوگان، سرویس و عدم انتخاب خدمات توسط مردم افزایش قیمتها توجیه منطقی ندارد.
حسینزاده بر همسانسازی تعرفهها با فرمولهای جهانی تأکید کرد.
در ادامه این برنامه سیدمحمد راشدی، معاون مسافری راهآهن، گفت: شبکه ریلی کشور به خصوص در خطوط اصلی از سال ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۷ شمسی احداث شد که شامل خطوط تهران - شمال و تهران - جنوب بود.
وی ادامه داد: این خطوط در سال ۱۳۳۵ بازسازی شد و پس از آن در یک نوبت بهسازی روی آن انجام شده و هیچ بازسازی انجام نشده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سفرهای ریلی امنترین سفرها و انتخاب مردم است، گفت: در دولت گذشته ساخت هزار کیلومتر خط آهن محقق نشد و تنها سالانه ۳۰۰ کیلومتر ریل احداث شد.
راشدی افزود: در حال حاضر تنها دو مسیر دو خطه تهران - مشهد و بافق - بندرعباس داریم.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در حال حاضر افزایش نرخهای بلیت قطار متناسب با افزایش تورم بوده است.
در ادامه این برنامه غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: پس از افزایش نرخهای بلیت قطار مردم هیچ کیفیتی دریافت نکردند.
وی گفت: در همین استان سمنان در سال گذشته سه حادثه ناگوار ریلی رخ داد؛ مردم انتظار افزایش سرعت قطار به ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلومتر ندارند، اما انتظار دارند همین قطارهای موجود خوب اداره شود.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این دولت نتوانسته است، راهآهن را مثل قبل خوب اداره کند، اظهار داشت: در قانون بودجه امسال رقمی که به سیستم ریلی اختصاص یافت، در ۳۵ سال اخیر بیسابقه بود؛ ۳۵ میلیارد دلار در قالب فاینانس در اختیار بخش خصوصی و عمومی قرار دادیم، تا دولت سرمایهگذار کسب کند همچنین از محل بند «ق» نیز اعتباراتی به سیستم ریلی اختصاص یافت.
در ادامه این برنامه سیدحسن موسوینژاد، مدیر عامل شرکت حملونقل ریلی رجاء، اظهار داشت: متوسط سن ناوگان ریلی حدود ۲۸ سال است.
وی ادامه داد: شرکت حملونقل رجاء که توسط دولت به بخش خصوصی واگذار شد، در زمان دولتی بودن سالانه ۲۵ تا ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمومی یارانه میگرفت همچنین ۳۵ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش مسافری هزینه میشد که مجموع این اعتبارات به قیمت امروز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است که دریافت نمیشود.
موسوینژاد اظهار داشت: در مقایسه قیمت بلیط قطارهای معمولی با سرعت زیر ۱۴۰ کیلومتر در ۲۳ کشور، ایران بعد از هندوستان ارزانترین قطارهای دنیا را دارد.
مدیرعامل رجاء افزود: در بخش مسافری دولت بابت دسترسی به شبکه ریلی رقمی دریافت نمیکند و از لکوموتیوهای ارزان استفاده میکند اما باید بخشی از این هزینههای سیر قطارها توسط مسافر و بخشی از زیان شرکتها تأمین شود، یعنی سرمایه شرکتها صرف هزینه جاری میشود.
در ابتدای این برنامه عبدالکریم حسینزاده اظهار داشت: اهمیت سیستم ریلی بر همگان آشکار است؛ با توجه به ظرفیتهای سیستم ریلی در توسعه پایدار و دسترسی آسان و ارزان به این سیستم و جلوگیری از تولید آلایندههای زیست محیطی باید سیستم ریلی توسعه یابد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه تصمیمگیریها و تصمیمسازیها اغلب بدون حضور مردم انجام میشود.
وی افزود: حال که نرخهای بلیتهای قطار افزایش یافته است باید دید چه میزان رضایتمندی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه مردم از نرخها و کیفیتها قطارها ناراضی هستند، گفت: هزینه خدمات ریلی نباید سنگین باشد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با توجه به عمر ناوگان، سرویس و عدم انتخاب خدمات توسط مردم افزایش قیمتها توجیه منطقی ندارد.
حسینزاده بر همسانسازی تعرفهها با فرمولهای جهانی تأکید کرد.
در ادامه این برنامه سیدمحمد راشدی، معاون مسافری راهآهن، گفت: شبکه ریلی کشور به خصوص در خطوط اصلی از سال ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۷ شمسی احداث شد که شامل خطوط تهران - شمال و تهران - جنوب بود.
وی ادامه داد: این خطوط در سال ۱۳۳۵ بازسازی شد و پس از آن در یک نوبت بهسازی روی آن انجام شده و هیچ بازسازی انجام نشده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سفرهای ریلی امنترین سفرها و انتخاب مردم است، گفت: در دولت گذشته ساخت هزار کیلومتر خط آهن محقق نشد و تنها سالانه ۳۰۰ کیلومتر ریل احداث شد.
راشدی افزود: در حال حاضر تنها دو مسیر دو خطه تهران - مشهد و بافق - بندرعباس داریم.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در حال حاضر افزایش نرخهای بلیت قطار متناسب با افزایش تورم بوده است.
در ادامه این برنامه غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: پس از افزایش نرخهای بلیت قطار مردم هیچ کیفیتی دریافت نکردند.
وی گفت: در همین استان سمنان در سال گذشته سه حادثه ناگوار ریلی رخ داد؛ مردم انتظار افزایش سرعت قطار به ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلومتر ندارند، اما انتظار دارند همین قطارهای موجود خوب اداره شود.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این دولت نتوانسته است، راهآهن را مثل قبل خوب اداره کند، اظهار داشت: در قانون بودجه امسال رقمی که به سیستم ریلی اختصاص یافت، در ۳۵ سال اخیر بیسابقه بود؛ ۳۵ میلیارد دلار در قالب فاینانس در اختیار بخش خصوصی و عمومی قرار دادیم، تا دولت سرمایهگذار کسب کند همچنین از محل بند «ق» نیز اعتباراتی به سیستم ریلی اختصاص یافت.
در ادامه این برنامه سیدحسن موسوینژاد، مدیر عامل شرکت حملونقل ریلی رجاء، اظهار داشت: متوسط سن ناوگان ریلی حدود ۲۸ سال است.
وی ادامه داد: شرکت حملونقل رجاء که توسط دولت به بخش خصوصی واگذار شد، در زمان دولتی بودن سالانه ۲۵ تا ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمومی یارانه میگرفت همچنین ۳۵ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش مسافری هزینه میشد که مجموع این اعتبارات به قیمت امروز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است که دریافت نمیشود.
موسوینژاد اظهار داشت: در مقایسه قیمت بلیط قطارهای معمولی با سرعت زیر ۱۴۰ کیلومتر در ۲۳ کشور، ایران بعد از هندوستان ارزانترین قطارهای دنیا را دارد.
مدیرعامل رجاء افزود: در بخش مسافری دولت بابت دسترسی به شبکه ریلی رقمی دریافت نمیکند و از لکوموتیوهای ارزان استفاده میکند اما باید بخشی از این هزینههای سیر قطارها توسط مسافر و بخشی از زیان شرکتها تأمین شود، یعنی سرمایه شرکتها صرف هزینه جاری میشود.
مدیرعامل رجاء: ارزانترین قطارهای دنیا را داریم/ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه: این دولت نتوانست راهآهن را مدیریت خوب کند خبرگزاری فارس
5028798
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازهداران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه میکنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیشبینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانهها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آنها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.