استانی 17:49 - 17 مهر 1394
خطیب جمعه شهرکرد:
نماینده‌ی ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد کوتاه نیامدن در برابر استکبار و کفر را یکی دیگر از شاخصه‌های قیام عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) خودش، خانواده‌اش یارانش و همه آن چه را که داشت فدا کرد اما در برابر کفر و استکبار کوتاه نیامد و تسلیم نشد.

تسلیم نشدن در برابر استکبار پیام اصلی قیام عاشوراست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» 17مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم‌الحرام، حُرّیت، آزادگی، کرامت، انسانیت، رشد و تعالی انسان را در سایه‌ی نهضت حیات بخش حسینی دانست و بر لزوم ادا کردن صحیح حق این نهضت و واقعه عظیم تأکید کرد.

وی تبیین صحیح محتوای قیام عاشورا و راه پیدا نکردن تحریف در نهضت حسینی را از مهم‌ترین راه‌های ادای حق نهضت حسینی عنوان و تصریح کرد: ورود تحریف در نهضت عاشورا و قیام کربلا جفا بر حق امام حسین(ع) است؛ بنابراین همه به‌ویژه مداحان، شاعران، سخنرانان و هیئات‌های مذهبی مراقب باشند جفا در حق این نهضت عظیم انجام نشود.

امام جمعه‌ی شهرکرد بر توأم بودن شور و شعور حسینی در برگزاری عزادرای‌ها تأکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی قبل از آن که به شور سینه‌زنی و عزاداری بپردازند، باید بر درس گیرندگی و پیام‌رسانی نهضت حسینی توجه‌ی ویژه داشته باشندف به گونه‌ای که دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به پیام‌رسانان واقعه کربلا تبدیل شوند و پرمحتوا، نهضت حسینی را به جامعه منتقل کنند.

پرهیز از ورود محتوای نامناسب و انحراف در شیوه‌ی برگزاری عزارادری ها نکته‌ای دیگر بود که امام جمعه شهرکرد بر آن تأکید کرد و افزود: مراقب باشید محتوای عزاداری برای امام حسین(ع) با انجام کارهای نامناسب و شورگیری‌های نابجا مَحو و حذف نشود و به سمتی نرود که دشمن از آن سوءاستفاده کند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان خاطرنشان‌ کرد: شیوه‌ی صحیح عزاداری را اهل بیت عصمت و طهارت برای ما مشخص کرده‌اند؛ به این گونه که مجلس عزاداری برپا می‌کردند، حالت حُزن و غم به خود می‌گرفتند و یک فرد آگاه از نهضت و قیام حسینی می‌آمد و از جایگاه نهضت عظیم حسینی و ظلمی که در حق امام حسین(ع) و خانواده و یارانش در عاشورا روا داشته شد، سخن می‌گفت.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از شاخصه‌ها و ستونی از ستون‌های اصلی خیمه حسینی دانست و خاطرنشان کرد: نهضت امام حسین(ع) با امر به معروف و نهی از منکر عجین است؛ بنابراین هرکسی که می‌خواهد حسینی باشد، باید جامه‌ی آمر به معروف و ناهی از منکر به تن کند، چون حسینی بودن با بی‌تفاوتی سازگار نیست.

نکونام کوتاه نیامدن در برابر استکبار و کفر را یکی دیگر از شاخصه‌های قیام عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) خودش، خانواده‌اش یارانش و همه آن چه را که داشت فدا کرد اما در برابر کفر و استکبار کوتاه نیامد و تسلیم نشد.

خطیب جمعه شهرکرد در همین زمینه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه در ارتباط با ممنوعیت مذاکره با آمریکا به‌عنوان استکبار جهانی اشاره و با تأکید بر این‌که در برابر آمریکا و زورگویان نباید تسلیم شد، تصریح‌ کرد: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، مذاکره با همه کشورها «آری» اما با آمریکا «نَه» یک نکته بسیار مهم است، چون آمریکا به‌دنبال محو و نابود کردن انقلاب اسلامی ایران است.

نکونام تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با عنوان مذاکره، با نام گفت‌وگو و نشستن سر یک میز، چراغ مقاومت را در جهان اسلام خاموش و ایران را تسلیم خودشان کنند.

انتهای پیام


7183138
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است