سیاسی 14:30 - 31 خرداد 1397
سفیر ایران در مکزیک:
سفیر کشورمان در مکزیک در یادداشتی با عنوان « تقدیس سنگدلی» نسبت به اجرای سیاست رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جدایی خانواده‌های مهاجر به آمریکا انتقاد کرده و به اهداف ترامپ از این سیاست پرداخته است.

سیاست «تحمل صفر» ترامپ بی‌تردید یک نسخه فرعونی است

به گزارش ایسنا،‌ سید محمد تقی حسینی سفیر ایران در مکزیک طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود درباره سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر به آمریکا نوشت: سیاست تحمل صفر دونالد ترامپ، مبنی بر جدا سازی کودکان مهاجر از والدین و نگه داری آنها در شرایط غیر انسانی، نمونه بارزی از سنگدلی و بی رحمی است. تاریخ در سینه خود داستان هایی دارد از حاکمانی که به دلیل یک توهم یا ترس یا یک نقشه شیطانی، کودکان را از والدین جدا کرده و یا به دست جلاد سپرده اند. داستان فرعون و ترس او از زاده شدن کودکی از بنی اسرائیل که بنا به گفته کاهنان و تعبیر کنندگان خواب، تاج و تخت او را از بین می‌برد و چگونگی تولد موسی (ع) در آن هنگامه کابوسی، از نمونه‌های مشهور و کهن در زمینه جداسازی و قتل کودکان است.

وی همچنین نوشته است: زنده به گور کردن دختران در جزیره العرب نیز نمونه دیگری است که یک جمعیت مبادرت به قتل کودکان کرده اند. کودکان در جوامع درگیر بحران اولین قربانیان بی دفاعی هستند که گرفتار آشوب می‌شوند. آنچه که عجیب می‌نماید توسل به شیوه فرعونی و دست زدن به جداسازی کودکان از سوی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یعنی بزرگترین قدرت سیاسی و نظامی جهان در قرن 21 است. با این حال آمریکا همچنان داعیه رهبری جهان را دارد.

سفیر کشومان در مکزیک تاکید کرده است: سیاست تحمل صفر ترامپ بی‌تردید یک نسخه فرعونی است. این سیاست ماه‌ها است که در حال اجراست و هزاران کودک را از والدین مهاجر خود در سر مرز مکزیک جدا کرده و آن‌ها را در شرایطی غیرانسانی در قفس‌ها و کمپ‌ها محبوس کرده است. در بین این کودکان از طفل نوزاد و شیرخوار تا کودکان معلول جسمی- حرکتی دیده می‌شوند که به قول مقامات آمریکایی در کمپ هایی با نام Tender Age Shelters  نگهداری می‌شوند. اصطلاح من درآوردی که حتی مجریان با سابقه CNN هم از درک درست آن اظهار ناتوانی می‌کنند. کودکانی که فارغ از همه غوغاهای روزگار در رویاهای کودکانه خود غوطه ورند، خود را ناگهان در میانه اجرای سیاستی می یابند که به قول دیوید رمنیک سردبیر سابق نیویورکر با دستور دونالد ترامپ، آنها را مستقیم و بی واسطه در مورد معنای ظلم و سنگدلی شیر فهم می‌کند.

این دپیلمات کشورمان در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: سیاست بی رحمانه‌ای که دولت ایالات متحده آمریکا با قاطعیت مثال زدنی در مورد این کودکان اجرا می کند. احساس این کودکان بیش از آنکه درد کشیدن باشد، احساس شوک، بهت، ترس و پریشانی است.  معصومیت کودکان معمولا از طریق همین احساس بروز می نماید. یکی از گزارشگران نوشته است این کودکان آنقدر گریه کرده‌اند که به سختی نفس می‌کشند. دونالد ترامپ به‌عنوان مبتکر سیاست تحمل صفر از این اقدام سنگدلانه اهداف بزرگی را دنبال می‌کند. امیدوار و پر شور نگه داشتن پایگاه رای خود از یک سوی و زیر فشار قرار دادن کنگره برای موافقت با سیاست های او در زمینه مهاجرت و ساخت دیوار بین مکزیک و آمریکا از جمله این اهداف است. اهداف از نظر ترامپ بسیار بزرگ هستند. حالا برای رسیدن به این اهداف هزاران کودک هم در چنین شرایطی قربانی شوند، اهمیت چندانی ندارد. مقامات آمریکا برای توجیه این رفتار غیر انسانی به هر حیله ای دست زدند. از جمله این حیله‌ها به‌ کارگیری اعتقادات دینی و آیات انجیل است. جِف سِشِنز دادستان کل برای توجیه سیاست تحملِ صفر مخاطبان را به کتاب مقدس مسیحیان ارجاع داد. او گفت" من شما را به پولسِ قدیس و فرمان روشن و خردمندانه شماره 13 او خطاب به رومی ها، ارجاع می دهم که می فرماید از قوانین و دستوراتِ حکومت اطاعت کنید. همانا که خداوند آنان را برای برقرای نظم و حکمرانی تعیین کرده است. اقدامات قانونی و منظم به خودی خود خوب هستند و حامیِ ضعیفان و افراد قانون مدار می باشند". این اظهارات علاوه بر اینکه دفاع از یک سیاست ظالمانه است، توجیه و تقدیس سنگدلی و بی رحمی است که این قسمت دوم نگران کننده تر است. مذهب اصولا نمی تواند از این نوع اعمال سنگدلانه حمایت کند. اما مقامات آمریکا ابایی ندارند که برای پیشبرد اهداف تنگ نظرانه خود مذهب را نیز قربانی کنند و با تقدیس یک سیاست سنگدلانه و ظالمانه، مذهب را به بدترین شکل بدنام کنند. این روند حتما آسیب های زیادی به همراه خواهد داشت. موضع مقامات مذهبی در مقابل این تقدیس سنگدلی قابل تقدیر است. آنها آشکارا از اقدامات ترامپ و سیاست هایش اعلام بیزاری کردند و هشدار دادند که برای توجیه چنین عملکردی لطفا از مذهب خرج نکنید.

انتهای پیام


9817754
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است