بین‌الملل 22:37 - 11 تیر 1394
از طریق ترکیه به عنوان دروازه پیوستن به تروریتسها؛
یک معلم زن عربستانی به همراه سه فرزندش به مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی داعش در سوریه گریخت.

معلم عربستانی با فرزندانش به داعش پیوست
به گزارش افکارنیوز، این زن عربستانی که از اهالی شهر ساجر در شمال غرب ریاض است از طریق مکه مکرمه به فرودگاه بین المللی جده رفته و از آنجا به همراه شمار دیگری از زنان عربستانی به مناطق تحت اشغال داعش گریخت.



سایت روزنامه عربستانی الحیات به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده این زن عربستانی فراری نوشت: وی حدود ۴۰ سال سن دارد و معلم است و چند روز قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به همراه خانواده اش برای ادای عمره به مکه مکرمه رفته بود و در یک هتل نزدیک حرم اقامت داشت. به گفته مادر این زن، روزی وی به همراه سه فرزندش برای خرید از هتل خارج شد. اما پس از مدتی طولانی خبری از وی نشد و بازنگشت.



پس از آن، مادرش تصمیم گرفت به وی زنگ بزند. زن مذکور به مادرش اظهار داشته بود که نزدیک محل هتل است و فورا بازمی گردد. چند دقیقه بعد مادرش پیامکی از وی دریافت کرد که در آن آمده بود که دخترش در فرودگاه جده و به همراه چند زن دیگر در حال رفتن به مناطق تحت اشغال داعش برای پیوستن به این گروهک است.



این منبع افزود: مادر این زن عربستانی به دنبال دریافت این پیامک و خواندن آن، فورا بیهوش شد و پس از مدتی پسرش به هتل محل اقامتشان بازگشت و وی را بیهوش یافت و بی درنگ به یک بیمارستان در مکه منتقل نمود. مادر این زن پس از به هوش آمدن، جریان را به اطرافیانش اطلاع داد آنها نیز موضوع را به نهادهای امنیتی گزارش کردند. اما کار از کار گذشته بود و این زن و سه فرزندش به همراه زنان ناشناس دیگر سوار بر هواپیما و در حال انتقال به سوی ترکیه، دروازه انتقال به مناطق تحت اشغال داعش بودند.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: این زن عربستانی، مطلقه است و در یکی از مناطق نزدیک به ریاض به شغل معلمی اشتغال داشت و تلاش ها برای بازگرداندن سه فرزندش که سن آنها بین ۶ تا ۱۲ سال است، ادامه دارد.



منابع عربستانی اعلام کردند زن مذکور قبلا به مدت دو سال در زندان ساجر، محبوس و به عنوان یک زن افراطی مشهور بوده است و گفته می شود پس از آشنایی با شماری از زنان افراطی در منطقه القصیم، بسیار درباره کسانی که از آنها به عنوان "مجاهدین" یاد می کرده است و "فضایل" عملیات انتحاری، سخن می گفته است.


6683113
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی اتاق فکر هنگ کنگ معتقد است آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح در جهان نمی‌تواند حامی صلح و آرامش باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است