استانی 01:35 - 04 آبان 1393
با معرفی آثار و نفرات برتر
دومین فستیوال جایزه ادبی مولوی کرد با معرفی نفرات و آثار برتر در سنندج به کار خود پایان داد.

دومین فستیوال جایزه ادبی مولوی کرد در سنندج به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پس از دو روز قرائت اشعار کردی توسط شعرای کردزبان سراسر کشور، مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی مولوی کرد که به عنوان بزرگترین فستیوال شعر کردی در کشور نیز شناخته می‌شود شنبه شب در تالار فروردین مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج برگزار شد.

در روز دوم این فستیوال، شعرا و ادبای استان‌های مختلف کشور به قرائت اشعار خویش پرداختند و پانل علمی تخصصی نیز با حضور بختیار سجادی، رهبر محمودزاده و مسعود بیننده از اساتید برجسته حوزه ادبیات کردی کشور برگزار شد.

در دومین روز این فستیوال شاهد استقبال گسترده‌تر فرهنگ‌دوستان کردستانی از این رویداد بزرگ فرهنگی و ادبی بودیم و نمایشگاه‌های جنبی این فستیوال و بازار خرید کتاب‌های کردی برای مقاطع مختلف سنی نیز داغ‌تر از دیروز بود.

حضور اساتید برجسته حوزه ادبیات کردی و شعرای سرشناس کردزبان نیز در در روز دوم این فستیوال فضایی سرشار از افتخار به زبان و ادبیات کردی به عنوان سرمایه‌ای ملی را برای هم‌وطنان کردزبانمان از سراسر کشور رقم زده بود.

علی الفتی نماینده هیئت داوران دومین فستیوال جایزه ادبی مولوی کرد پس از قرائت بیانیه هیئت داوران از تمامی تلاش‌های ادبا و شعرای کردزبان سراسر کشور به این جشنواره تقدیر کرد و افزود: در مجموع آثار 122 شاعر و 17 کتاب به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند که در نهایت بر اساس آرای هیئت داوران در بخش کتاب‌های کردی برتر هشت اثر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت و 10 اثر ادبی نیز به عنوان آثار برتر شناخته شده‌اند.

هیئت داوران دومین جایزه ادبی مولوی کرد متشکل از فرزاد میراحمدی، کلثوم عثمان‌پور، علی الفتی، محمد موفقی و رحیم لقمانی بودند و در آرای خود در بخش کتاب برتر هیچ اثری را شایسته کسب عناوین اول و دوم ندانسته و آثار "عکسی تمام قد از مردنم" از جمال ملایی از سنندج و "ئیواره تاوسان" از علی حاتمی از کرمانشاه را شایسته عنوان مشترک سومی معرفی کردند.

در این بخش همچنین اثر "دیار" از مصطفی حسینی از کرمانشاه عنوان چهارم را به خود اختصاص داد و بر اساس آرای هیئت داوران از علی حسینی از سقز، کریم دافعی از بانه، ناهید محمدی از ایلام و اسماعیل حسین‌پور از خراسان‌شمالی تقدیر به عمل آمد.

در بخش آثار ادبی نیز به ترتیب از بهار شریفی از ایلام، انور عرب از بوکان، اسد آزادبخت از کوهدشت، شلیر محمدی از کامیاران، علیرضا قاسمی‌فر از بیجار، فرزاد سقر از کرمانشاه، سیوان نیک‌پی از مریوان، کیومرث بلده از اسلام‌آباد، شه‌ویار کولانی‌آذر از مهاباد و ارسلان چلبی از بوکان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش فارس، اولین جایزه ادبی مولوی کرد در بهار سال 91 با شرکت شاعران مناطق کردنشین ایران در دو بخش برگزار شد و از بین یک‌هزار و 200 شعر و 50 کتاب شرکت‌کننده، 10 شعر و 3 کتاب برگزیده شدند و جوایز ویژه این فستیوال را دریافت کردند و در دومین جایزه ادبی مولوی کرد نیز 973 اثر ادبی از شعرا و ادبای کردزبان سراسر کشور به دبیرخانه این فستیوال ارسال شد.


5038780
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است