فرهنگی‌هنری 02:25 - 15 اسفند 1393
از شیاطین تا گلستان
درست است که سرانه مطالعه کشور چند دقیقه بیشتر نیست اما اگر نشسته‌اید و منتظرید که دیگران این آمار را برای‌تان تکان دهند بد نیست بدانید که خودتان هم دیگرانید!



مجله زندگی ایده آل - نسرین خسروشاهی: درست است که سرانه مطالعه کشور چند دقیقه بیشتر نیست اما اگر نشسته‌اید و منتظرید که دیگران این آمار را برای‌تان تکان دهند بد نیست بدانید که خودتان هم دیگرانید! باور کنید که بیخود نگفته‌اند بهترین دوست آدم کتاب است. کتاب همه چیزی را که باید از یک دوست یاد بگیرید به شما می‌دهد و همیشه هم وقتش برای شما آزاد است.



حالا که حسابی ترغیب شدید سراغ این یار مهربان بروید، حتما می‌پرسید «خب حالا چی بخوانیم؟» ما هم برای اینکه انگیزه‌های‌تان را چندبرابر کنیم، سراغ هنرمندان محبوب کشور در شبکه‌های مجازی رفتیم تا ببینیم آنها چه پیشنهاد می‌کنند. باید بدانید که هنرمندان محبوب کشورمان هم مانند شما به افزایش آمار مطالعه کمک می‌کنند.



هانیه توسلی: شیاطین



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



هانیه توسلی در صفحه خود در فیس‌بوک کتاب شیاطین از فئودور داستایوفسکی را پیشنهاد داده است. اما از همان اول به قول خودش یک اعتراف هولناک کرده است. او تا پیش از این تنها کتاب‌های شب‌های روشن و ابله را از این نویسنده خوانده است. او می‌گوید: «نیت من واقعا تشویق به کتابخوانی است. به هر حال اعتراف می‌کنم بیش از 50 درصد کتاب‌هایی را که در کتابخانه دارم، نخوانده‌ام. تا قبل از 20 سالگی ده برابر این روزها و این سال‌هایم کتاب می‌خواندم. رمان‌های درست و حسابی چیزی شبیه معجزه هستند!» کتاب شیاطین (جن زدگان) به نویسندگی فئودور داستایوفسکی و ترجمه سروش حبیبی توسط نشر نیلوفر در سال 1387 به بازار آمد.




اسدالله امرایی: خاطرات زنی که نصفه مرد



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



این مترجم نام‌آشنا در صفحه فیس‌بوک خود پیشنهاد خواندن کتاب تازه‌ای از الهامه کاغذچی به نام «خاطرات زنی که نصفه مرد» را داده است. این مجموعه داستان را نشر آموت منتشر کرده است. اسدالله امرایی بخشی از کتاب را هم در این صفحه آورده است: «اینجا مانده‌ام زیر باران. باران مثل شلاق می‌خورد توی صورتم و توان تکان خوردن ندارم. تاریک است. باید نیمه شب باشد. اینجا توی این تاریکی افتاده‌ام وسط خیابان. توی این کوچه تاریک و خلوت... چند نفری از کنارم گذشتند. کمی نگاهم کردند و با ترس راه‌شان را کشیدند و رفتند...» این مجموعه با 14 داستان کوتاه راوی تنهایی و حزن زنان است و زندگی، خوشی‌های کوچک، عشق و ناکامی را به تصویر می‌کشد.




بهنوش بختیاری: ماه هفت شب



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



این هنرپیشه کتابی از یک هنرمند دیگر را در صفحه خود به دوستان مجازی خودش پیشنهاد کرده است. کتابی از بهاره رهنما، بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون. کتاب «ماه هفت شب» شامل یادداشت‌های بهاره رهنما است که در چند سال گذشته در وبلاگش می‌نوشته است. این کتاب را نشر حوض نقره به چاپ رسانده و قیمت پشت جلد آن هم 3 هزار و 500 تومان است. این کتاب سال 1389 و بعد حدود 7 سال وبلاگ‌نویسی بهاره رهنما به چاپ رسید و حالا هم بهنوش بختیاری ضمن تشکر از بهاره رهنما برای آنکه قلبش برای فرهنگ این خاک می‌تپد، به هوادارانش توصیه کرده که این کتاب را بخوانند.




افشین هاشمی: مرد صد ساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



«روزها و هفته‌ها گذشت. زمستان بهار شد و آلن تقریبا به اندازه پنجاه سال پیشِ دوستش هربرت در آرزوی مرگ بود. هربرت تا وقتی که نظرش عوض نشد به آرزویش نرسید. این خوش‌یمن نبود.» افشین هاشمی در معرفی کتابی که در حال خواندن آن است اول بخشی از آن را می‌آورد. او می‌گوید: «رمان پر از قهقهه است اما این تکه خاص پیشکش به همه آنهایی که وقتی به آرزوی‌شان می‌رسند که دیگر ندارندش.» این کتاب نوشته یوناس یوناسن و ترجمه فرزانه طاهری است که نشر نیلوفر آن را منتشر کرده است. این کتاب جزء کتاب‌های طنز محسوب می‌شود که اگر دل‌تان بخواهد می‌توانید مانند افشین هاشمی برای داشتن اوقاتی شاد خواندنش را شروع کنید.




مانی حقیقی: بهانه‌های مانوس



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



مانی حقیقی نوشته روی جلد این کتاب را به صورت آینه برعکس کرده و عکسش را روی صفحه فیس‌بوک قرار داده است. به گفته این هنرمند، بیژن الهی ترجمه‌های حیرت‌انگیزی از فلوبر، پروست، جویس و ناباکوف در این کتاب انجام داده است و شاید یکی از علت‌های معرفی آن به عموم طرفدارانش همین ترجمه روان و زیبا باشد. این کتاب یعنی بهانه‌های مانوس مجموعه چهار داستان از چهار نویسنده برجسته جهانی یعنی گوستاو فلوبر، مارسل پروست، جیمز جویس و ولادیمیر ناباکوف است که با انتخاب و ترجمه زنده‌یاد بیژن الهی توسط نشر بیدگل منتشر شده است. این کتاب هم به لحاظ اعتبار نویسندگان داستان‌ها هم به اعتبار زبان ویژه الهی، اثری متفاوت ارزیابی می‌شود.




 شبنم مقدمی: خانه‌داری



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



یکی از هنرمندانی که پیشنهاد کتابخوانی را در صفحه اینستاگرام خودش داشت، شبنم مقدمی بود. او در صفحه‌ شخصی‌اش عکس این کتاب را به عنوان کتاب مورد علاقه یا مورد مطالعه این روزهای خود منتشر کرد. «خانه داری» تازه‌ترین رمان مریلین رابینسون که سومین و آخرین مجلد از سه‌گانه او به شمار می‌رود، با ترجمه مرجان محمدی منتشر شده است. این رمان، داستان دو خواهر یتیم، (روت و لوسیل) است که تحت سرپرستی اقوام مادر قرار می‌گیرند و بعد خاله آنها که زنی عجیب و غریب و افسرده است، برای نگهداری‌شان به خانه مادری می‌آید. برخلاف دو رمان دیگر رابینسون، کتاب «خانه‌داری» حول روابط مادران و دخترها می‌چرخد.




فلامک جنیدی: معرکه



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



این بازیگر اهل کتاب کشورمان در شرح عکسی که از این کتاب در صفحه اینستاگرامش گذاشته، نوشته: «تا حالا نشده کتابی از سلین بخونم و بهم نچسبه. » همین شرح عکس کلی از شما خوانندگان را باید سرذوق بیاورد که این کار سلین را هر چه زودتر تهیه کرده و بخوانید. کتاب «معرکه» به نویسندگی لوئی فردینان سلین و ترجمه سمیه نوروزی توسط نشر چشمه به چاپ دوم رسیده است. این کتاب در اصل در ادامه کتاب «مرگ قسطی» این نویسنده نوشته شده است. در مرگ قسطی در انتهای روایت دوران کودکی و نوجوانی شخص اول داستان (که همان نویسنده است) فردینان تصمیم می‌گیرد که داوطلبانه وارد ارتش شود.




الهام حمیدی: گلستان سعدی



چهره‌های هنری و ادبی به شما می‌گویند که مطالعه این کتاب‌ها را از دست ندهید



این هنرمند خوب کشورمان که این روزها سریال «همه چیز آنجاست» از او در حال پخش است، در صفحه اینستاگرامش به هواداران کتاب گلستان سعدی را پیشنهاد کرده و در شرح عکس آن نوشته: «یک فنجان سعدی». کتاب پیشنهادی او به کوشش دکتر خلیل خطیب رهبر، استاد دانشگاه تهران به چاپ رسیده و جزء چاپ‌های قدیمی محسوب می‌شود. مزیت این کتاب آن است که معنی واژه‌ها و شرح بیت‌های دشوار و جمله‌های سخت و برخی نکته‌های دستوری و ادبی هم در آن گنجانده شده است.


5983053
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است