اجتماعی 11:36 - 08 آذر 1393
"رضا کیانیان" بازیگر پیشکسوت در برنامه "هفت" از وزیر بهداشت درخواست کرد چاره‌ای برای بیماری سرطان بیندیشند.

درخواست "رضا کیانیان"‌ از وزیر بهداشت
به گزارش عرش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ۲۴۳امین برنامه‌ی هفت در حالی روی آنتن رفت که محمود گبرلو تهیه کننده و مجری این برنامه پس از عرض سلام به بینندگانش گفت: طبیعی است که یک سینماگر با توجه به سلیقه‌ی شخصی اش از یک جریان فکری و سیاسی خاصی حمایت و یا یک مسئول سیاسی از یک فیلم سینمایی دفاع کتد. اما بعضی از افراد با الفاظ تخریب کننده در مقابل چنین مسائلی واکنش نشان می دهند و حتی در مناظره های رو در رو خود را آماده ی پذیرش تضاد ها نکرده و سریعا دست به قلم می شوند.



وی در ادامه افزود: اگر ما در پی پیشرفت هستیم لازم است مناظره ها و کرسی های آزاد اندیشی فراوانی بگذاریم و با احترام به سینما و سینما گران در جهت پویایی هنر هفتم قدم برداریم.



این مجری اظهار داشت:سه شنبه‌ی هفته‌ی گذشته یکی از بهترین تصویر برداران سینما را از دست دادیم. "عظیم جوانروح" تصویر بردار باز نشسته‌ی تلویزیون و فعال سینما در آثاری چون مختار نامه، قصه های مجید و ملاصدرا تصویر برداری کرد و در سن ۶۹ سالگی به دلیل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.



بنا براین گزارش پس از پخش تصاویری از مرحوم "جوانروح"، "رضا کیانیان" در ارتباط تلفنی با برنامه هفت گفت:عظیم همیشه لبخند برلب داشت و سخت ترین لحظات را به شیرین ترین ساعات تبدیل می کرد. آخرین کار من با او مختار نامه بود که بی شک اگر زحمات عظیم و میر باقری نبود این کار تا امروز تمام نمی شد.



وی در ادامه افزود: ما هر هفته برای از دست دادن عزیزی به دلیل بیماری سرطان به سوگ می نشینیم. از دکتر هاشمی خواهش می‌کنم با همکارانشان چاره‌ای بیاندیشند. هنرمندان کمپینی را برای این بیماری تشکیل داده اند؛ افزون بر آن از تمام هنرمندان می خواهم با حضور در بیمارستان شریعتی و دادن تست خون به بیماران سرطان کمک زیادی بکنند.



کیانیان در پایان اظهار داشت: انصاف در مناظره نکته‌ی بسیار مهمی است و سینما گران و مجلس می توانند با همکاری هم به نتایج بسیار خوبی برسند.



گبرلو پس از خواهش از مردم پیرامون انتشار ندادن اخبار نادرست از جمله مرگ برای هنرمندان وارد گفتگو با محمد رضا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون و قربان محمد پور نویسنده و کارگردان سینما شد.



* به دلیل انتخاب نام فیلم آنچه مردان در باره ی زنان نمی دانند دو سکه از تهیه کننده خواهم گرفت!



محمد رضا شریفی نیا در خصوص نام فیلم آنچه مردان در باره زنان نمی دانند گفت: نام این فیلم را من با اقتباس از کتابی که قبلا با نام آنچه مردان درباره‌ی زنان می‌دانند با ۲۰۰ صفحه‌ی سفید به من هدیه داده شده بود گذاشتم و قرار بود تهیه کننده به کسی که نام فیلم را می گذارد سکه دهد البته از آنجایی که نام گذاشتن کار نویسنده است یک سکه را از محمد پور خواهم گرفت!



بازیگر فیلم رسوایی خاطر نشان کرد: موضوع فیلم ما تبلیغ عقد موقت نیست بلکه دروغی است که مرد در مورد پنهان کاری‌هایش به همسرش می‌گوید.



وی ادامه داد: ما می‌گوییم با همسرتان صادق باشید و روابط خانوادگی را تحکیم بخشید.بحث صیغه موقت در جامعه نیاز به آسیب شناسی دارد و در صورت بی توجهی به آن آثار مخرب زیادی روی نسل های آینده خواهر گذاشت



* فیلمی موفق است که معضلات اجتماعی در آن منعکس شود



بازیگر فیلم اخراجی‌ها اظهار داشت: با دسته بندی سینماها زیاد موافق نیستم. ما فیلم می‌سازیم که مردم بیایند و ببینند. اگر در فیلمی معضلات واقعی جامعه بیان شود مردم از آن استقبال خوبی خواهند کرد.



وی در ادامه افزود: سینمای اجتماعی در قالب های مختلف کمدی، درام و رئال بیان می‌شود که همه‌ی اینها جذاب و تاثیرگذار هستند مثلا اصغر فرهادی فیلم اجتماعی جدی جداب می‌سازد که چشم همه را به خود خیره می‌کند. اگر فیلمی مطرح کننده‌ی دغدغه‌های مردم و مسائل جامعه باشد طرفداران خود را پیدا خواهد کرد.



بازیگر فیلم دنیا گفت: زیاد موافق ساختن فیلم‌های شبه روشنفکرانه نیستم و به نظرم موضوعات تجربی باید در سینما هنر و تجربه ساخته شود. فروش بالای نقاب و پسر تهرونی نشان داد اینگونه فیلم ها که مربوط به سینمای بدنه اند جذاب ترند و هدف ما از فیلم ساختن دیده شدن آن توسط مخاطب است. البته برای تماشاگران خاص هم باید آثاری ساخته شود.





* با وسواس خاصی نقش هایم را انتخاب می کنم



شریفی نیا در خصوص انتخاب نقش هایش گفت:هر سال حدود ۳۰۰ نقش به من پیشنهاد می‌شود که تنها تعدادی از آنها که بیانگر یک واقعیت اجتماعی باشد را قبول می‌کنم. اگر نقش کاراکتر اول فیلم باشد که وسواس بیشتری به آن نشان خواهم دادنقش و فیلم باید حرف هایی برای گفتن داشته باشند فیلم آنجه مردان در باره ی زنان نمی دانند یک فیلم کاملا تربیتی است.



* در بد ترین زمان اکران بهترین فروش را داشته ایم



این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: متاسفانه بد ترین زمان اکران یعنی ماه محرم را به فیلم ما اختصاص داده اند ولی با این حال هر شب در سینما آزادی سانس فوق العاده ی ۱تا۳ شب داریم و در یک هفته اکران با وجود نداشتن تبلیغات و سینمایی در شهرستان ها توانستیم ۳۱۵ میلیون تومان بفروشیم.



وی در ادامه افزود: این فیلم مختص خانواده های ایرانی است و هر خانم به همسرش توصیه می‌کند که این فیلم را ببیند و ۹۰ در صد افرادی که این فیلم را دیده اند رضایت کامل از فیلم داشتند.



* فیلم باید چالش برانگیز و پاسخ گوی مسائل و سوالات جوانان باشد



محمد رضا شریفی نیا گفت: فیلم های اخراجی ها و رسوایی بسیار چالش برانگیز بود و موج جدیدی در جامعه ایجاد کرد. مشکلات امروز جامعه ی ما اعم از روابط دختر و پسر و صیغه باید آسیب شناسی و فیلم‌های مختلف برای اقشار و گروه های سنی مختلف ساخته شود. فیلم همچون کتاب باید سطح های مختلف برای افراد مختلف داشته باشد.



وی در خصوص نقش هایش در فیلم های اخراجی ها و دنیا گفت: نقش من در فیلم "دنیا" بسیار ساده تر از اخراجی ها بود و اخراجی ها پیچیدگی های خاص خودش را داشت.



* تمام فیلم های قوی از لحاظ ساختار و محتوا مربوط به سینمای بدنه می شوند



کارگردان و نویسنده ی فیلم آنچه مردان درباره زنان نمی دانند در خصوص این فیلم گفت:در دهه ی ۶۰ واژه‌ی صیغه بسیار محدود بود اما الان در هر خانواده ای این موضوع به چشم می خورد.



وی در ادامه افزود: تحقیقات میدانی زیادی برای این کار کردم و نتیجه‌ی مشترک همه‌ی آنها از هم پاشیدگی بنیان خانواده بر اثر صیغه های موقت بود.



نویسنده‌ی فیلم خروس جنگی اظهار داشت:خوشبختانه استقبال بی نظیری از فیلم شده است و یکی از دلایل آن ملموس بودن داستان و شخصیت های اصلی آن است.



این کارگردان درباره‌ی دلیل فعالیتش در سینمای بدنه خاطر نشان کرد: سینمای بدنه قوی ترین سینما از لحاظ ساختار و محتوا است و فعالیت چندین ساله ی من در سینما نشان داده که مخاطبان طیادی علاقه مند به این سینما هستند.هدف ما در فیلم نکوهش مسائلی مثل دروغ در خانواده و به تصویر کشیدن ناهنجاری های جامعه بود.



در کشور عربستان موضوع چند همسره بودن امری عادی شده اما در کشور ما هنوز فرهنگ سازی آن صورت نگرفته است.



محمد پور در پایان گفت: از دادخواه تهیه کننده ی کار، محسن صرافی، فاطمه گودرزی، علی سرتیپی و رضا توکلی تشکر می کنم و امیدوارم مردم از این فیلم خوششان بیاید.



گفتنی است؛ در پایان این بخش از برنامه فیلم اخراجی ها با ۳۹در صد ارا بهترین اثر شریفی نیا از نگاه بینندگان شناخته شد.

5293931
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از پاکسازی اراضی شهرک صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رفیعی گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیات امنای محلات شهر تهران، همزمان با روز شورا‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش «با زمین مهربان باشیم» به عنوان دومین پویش سال ١٤٠٣ به اجرا در آمد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با ۵ اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس پویش فرهنگی به مناسبت این روز در پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در برزیل یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه با استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات ارائه کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است