بین‌الملل 16:58 - 01 اردیبهشت 1400
یک سایت عبری زبان درباره نتایج مذاکرات غیرمستقیم حماس و مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد یک قرارداد تبادل اسرا مدعی شد که حماس در این مذاکرات اعلام کرده حاضر است از تعداد اسرایی که خواهان آزادی آنها است، بکاهد.

ادعای سایت عبری درباره امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسیران با تل‌آویو

به گزارش ایسنا، سایت عبری زبان والا در گزارشی نوشت، برخی مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی حدود دو هفته قبل برای رسیدن به یک قرارداد تبادل اسیران مذاکرات غیرمستقیمی با حماس از طریق میانجیگری مصر داشتند. به گفته آنها این رایزنی‌ها در مرزها انجام شدند و طی آنها جنبش حماس اعلام کرد که حاضر است در خصوص تعداد زندانی‌هایی که می‌خواهد در چارچوب قرارداد آزاد شوند، امتیازاتی بدهد.

طبق این گزارش، مذاکرات سه‌شنبه دو هفته قبل زمانی انجام شد که در گذرگاه ایرز (بیت حانون) مراسم معارفه ژنرال غسان علیان، هماهنگ‌کننده جدید در حال برگزاری بود.

این سایت افزود: افسران اطلاعاتی مصر در این گذرگاه با برخی مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار کرده و سپس به نقطه دیگری در گذرگاه "خمسه خمسه" که در کنترل حماس است، رفتند تا پیام‌ها را انتقال دهند. این افسران مصری ساعت‌ها میان دو گذرگاه ایرز و خمسه خمسه جهت گفت‌وگو درباره مسایل مرتبط با روند سازش در رفت‌وآمد بودند.

مسؤولان رژیم صهیونیستی به سایت والا گفتند: حماس اگر می‌خواهد منطقه "ی" با پروژه‌های اقتصادی پیشرفت کند، باید در مورد مسایل مربوط به اسرا انعطاف نشان دهد اما نمایندگان حماس به پافشاری خود بر آزادی صدها فردی که "دست‌شان به خون آلوده است"، ادامه دادند و در پایان گفت‌وگوها نیز پیشرفت اندکی حاصل شد.

سایت عبری زبان والا افزود: جزئیات این رایزنی‌ها به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و مائیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی ارائه شدند. مسؤولان اسرائیلی شرح دادند که طرف اسرائیلی انتظارات بزرگی ندارد، با این حال در صورتی که انتخابات پارلمانی برگزار شود، ممکن است یحیی السنوار (رئیس حماس در غزه) تلاش کند در قرارداد تبادل به پیشرفتی دست یابد تا دوستی و همراهی رای‌دهندگان را به دست آورد.

انتهای پیام


11035863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رویداد انتخاباتی با حضور جو بایدن و دو رئیس جمهور دموکرات پیشین، در میانه فریاد معترضان حامی فلسطین و انتقاد از همدستی در نسل‌کشی غزه قطع شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است