استانی 12:43 - 02 بهمن 1399
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
ایسنا/کردستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اشتغال به تحصیل ۳ هزار و ۲۸۰ دانشجو در سال‌ تحصیلی جاری در این دانشگاه خبر داد.

اشتغال به تحصیل بیش از  ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

بهزاد محسن پور امروز(2 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع فراوانی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و ۸ مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در مقطع دکترای عمومی در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی یک هزار و ۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

محسن پور با بیان اینکه در مقطع دستیاری پزشکی ۱۴۵ نفر تحصیل می‌نمایند، افزود: افراد مذکور در رشته‌های تحصیلی زنان و زایمان، داخلی، روانپزشکی، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی و طب اورژانس تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مقطع کارشناسی ارشد ۲۱۶دانشجو در رشته‌های اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم تشریح، میکروب شناسی، پرستاری، مامایی، آموزش بهداشت، بهداشت محیط، فیزیولوژی، پرستایمراقبت‌های ویژه، بیوشیمی بالینی و پرستاری اورژانس مشغول تحصیل هستند.

 محسن پور در ادامه تصریح کرد: ۳۸۲ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی قرار دارند. 

وی افزود: در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته های تحصیلی علوم آزمایشگاهی، هوشبری، رایولوژی، پرستاری، مانایی، اتاق عمل، بهداشت، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت عمومی یک هزار و ۳۸۲  دانشجو در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه از اشتغال به تحصیل ۲۱ دانشجو  در مقطع PHD در رشته‌های پزشکی مولکولی سلولی، علوم سلولی، ملکولی پژوهشی خبر داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های مامایی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت محیط  بهداشت عمومی ۱۷۲نفر تحصیل می‌کنند.

 محسن پور در ادامه بیان کرد: در مقطع کاردانی در رشته فوریت‌های پزشکی ۳۴ نفر تحصیل می‌کنند.

وی تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۲۷۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر۸۳ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان سرانه فضای آموزشی این دانشگاه را کمتر از استانداردهای کشوری  اعلام نمود.

 محسن پور با اشاره به انجام فرایندهای مربوط به دانشجویان انتقالی و مهمان به سایر دانشگاه‌ها به تعداد ۱۷۱ نفر از سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: انجام این مهم از سایر دانشگاه‌ها با انتقال ۷۸ نفر صورت گرفته است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به افزایش سالانه تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکترا، محدودیت و کاهش سرانه آموزشی و فضاهای آموزشی ملموس و بدیهی است لذا توسعه زیرساخت‌های آموزشی و منابع انسانی و فیزیکی ضروری دارد.

انتهای پیام


10914301
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است