استانی 19:34 - 05 بهمن 1393
معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای ایام شب عید در استان اردبیل بیش از یک‌هزار و 900 تن میوه ذخیره‌سازی شده تا نسبت به تنظیم بازار اقدام شود.

ذخیره‌سازی 1900 تن میوه شب عید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تولید محصولات متنوع کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مسئولیت عرضه مستقیم میوه شب عید با جهاد کشاورزی است ما در این زمینه تاکنون نشست‌ها و جلسات مختلفی را برگزار کردیم تا بدون مشکل خاص عرضه مستقیم میوه شب عید در استان اردبیل انجام شده و زمینه برای مطلوبیت کار فراهم آید.

وی تصریح کرد: ‌در این عملیات خدماتی با همکاری دستگاه‌های مختلف نظیر صنعت، معدن و تجارت،‌ تعاون روستایی و میادین میوه و تره‌بار به عنوان مباشر اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای توزیع میوه شب عید انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ‌در مراکز استان تعاون روستایی به شکل مستقیم و در شهرستان‌ها از طریق تعاونی‌های روستایی و تولیدی امر توزیع میوه شب عید انجام می‌شود.

پرتوی به ساماندهی برنامه‌های تأمین و توزیع میوه شب عید اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز استان به یک‌هزار و 900 تن میوه در پایان سال برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در این حوزه به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نیاز استان در شب عید به سیب 700 تن و پرتقال یک‌هزار و 200 تن برآورد شده که از اواخر آذرماه کار حمل، ‌نگهداری و ذخیره‌سازی آغاز شده و این کار تا 18 اسفندماه ادامه پیدا می‌کند تا امکان حمل و ذخیره‌سازی به وجود آید.

پرتوی اضافه کرد: جهاد کشاورزی بدون مجوز به واردات میوه تلاش می‌کند تا با تولید محصولات داخلی خواسته مردم را اجابت کند.

وی به غیرقانونی بودن فروش عسل‌های بین‌ راهی اشاره کرد و ادامه داد: ما در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی و به دنبال آن تابستانی در تلاش هستیم تا با برند سازی عسل سبلان از هرگونه عرضه عسل تقلبی در کنار و حاشیه جاده‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به هیچ وجه عرضه این عسل‌ها مورد قبول و پذیرش نیست و مردم نباید خریدی از این مراکز داشته باشند که قطعاً امسال با همکاری مراجع قضایی و انتظامی برخورد جدی با عرضه‌کنندگان عسل‌های تقلبی نیز فراهم می‌آید.

پرتوی افزود: تلاشمان بر این است تا زمینه حرکتی مثبت و سازنده را در عرصه اقتصادی و ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم آوریم.


5699537
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است