ورزشی 02:08 - 08 آذر 1394
نقطه پنالتی هم نرم بود، حتی وقتی روزبه می‌خواست پنالتی را بزند به او گفتم حواست باشد، زمین خراب است. من می‌خواستم پایین بزنم ولی رفت بالا، تو پایین بگیر ولی دیدید که پنالتی او هم به بیرون رفت. باید از هواداران استقلال به خاطر از دست رفتن پنالتی‌ام عذرخواهی کنم

امید ابراهیمی که در ضربات پنالتی مقابل نفت اولین پنالتی تیمش را از دست داد می‌گوید اگر استقلال به نفت تهران می‌باخت، هیچ ‌وقت خودش را نمی‌بخشید و ضربه بدش را بی‌ربط به مشکل زمین چمن نمی‌داند. امید حتی می‌گوید به روزبه چشمی هم توصیه‌ای کرد تا پنالتی‌اش مثل او از دست نرود اما دست بر قضا، روزبه هم مثل امید پنالتی‌اش را به اوت زد.

مهره کلیدی و شمالی آبی ها در میانه میدان ضمن تیید بیشتر بودن هواداران پرسپولیس در کشور، انداختن تقصیر اشتباهات داوری علیه تیم رقیب به گردن تیمش را ناعادلانه خواند. مصاحبه امید را خلاصه کردیم تا مرور کنید.

در لحظاتی که استقلال ۱۰ نفره شد، تصور می‌کردی تیم‌تان در پایان برنده باشد؟

وقتی ۱۰ نفره شدیم، نفت با تعداد نفرات بیشتری حمله می‌کرد. وقتی یک نفر از استقلال اخراج شد، نفت ریسکی بازی کرد؛ با این حال در وقت‌های اضافه گلی رد و بدل نشد تا بازی به پنالتی کشیده شود که خدا را شکر ما بردیم البته کمی هم خوش‌شانسی آوردیم.

اولین پنالتی‌زن استقلال بودی ولی توپت را گل نکردی.

متأسفانه پنالتی را از دست دادم و واقعاً ناراحت بودم. ببینید بعد از۱۰ نفره شدن تیم، به هافبک‌های دفاعی خیلی فشار آمد. معمولاً وقتی تیم‌ها ۱۰ نفره می‌شوند، به همه فشار می‌آید اما این فشار روی هافبک‌های دفاعی بیشتر است. من و روزبه چشمی هم در ۴۰ دقیقه آخر بازی واقعاً خسته شدیم و فشار روی مان زیاد بود. من نباید پنالتی اول تیم را می‌زدم. باور کنید اصلاً نمی‌خواستم پنالتی را بالا بزنم. هدفم این بود پایین بزنم ولی وقتی بالای دروازه رفت، تعجب کرده بودم و باورم نمی‌شد پنالتی را گل نکرده باشم.

پرسپولیسی ها بیشترهستند و رای می آورند

یعنی زمین مشکل داشت؟

دقیقاً، چمن ورزشگاه مشکلاتی داشت. نقطه پنالتی هم نرم بود، حتی وقتی روزبه می‌خواست پنالتی را بزند به او گفتم حواست باشد، زمین خراب است. من می‌خواستم پایین بزنم ولی رفت بالا، تو پایین بگیر ولی دیدید که پنالتی او هم به بیرون رفت. باید از هواداران استقلال به خاطر از دست رفتن پنالتی‌ام عذرخواهی کنم و قطعاً در آینده جبران خواهم کرد.

این دومین پنالتی‌ای بود که از دست دادی.

بله، در بازی استقلال اهواز هم یک پنالتی از دست دادم. این بار اگر می‌باختیم تا آخر عمرم خودم را نمی‌بخشیدم. من خیلی بازیکن حساسی هستم و این طور وقت‌ها واقعاً ناراحت می‌شوم و حتی خودم را در خانه حبس می‌کنم.

واقعاً؟ بازیکنان بزرگی بوده‌اند که پنالتی‌های به مراتب مهمتری را از دست داده‌اند.

ولی من ناراحت می‌شوم. اتفاقاً خیلی‌ها به من می‌گویند مسی و رونالدو هم پنالتی از دست می‌دهند ولی من این شکلی هستم و واقعاً ناراحت می‌شوم. خدا را هزار مرتبه شکر که استقلال برد وگرنه هیچ ‌وقت خودم را نمی‌بخشیدم.

بعد از دربی پرسپولیسی‌ها می‌گفتند استقلال ترسو بازی کرد.

استقلال ترسو نبود. فکر کنم ناخواسته عقب کشیدیم. ما سه روز قبل از دربی با سپاهان بازی سنگینی برگزار کردیم. پرواز رفت و برگشت به اصفهان داشتیم که بچه‌ها را خسته کرد ولی از آن طرف پرسپولیس در تهران بازی داشت. آنها با ملوان بازی کردند و ما به مراتب از آنها خسته‌تر بودیم. از طرفی واقعاً آن روز، روز ما نبود. اگر تیم واقعی استقلال بودیم، شک نکنید راحت می‌توانستیم پرسپولیس را شکست دهیم ولی یک روزهایی، روز ما نمی‌شود.

پرسپولیسی‌ها بعد از بازی برای استقلالی‌ها خیلی جوک ساختند؛ این جوک‌ها به‌ دست خود تو هم رسید؟

ما در استقلال دنبال جوک و این جور چیزها نیستیم. این کری‌خوانی‌ها همیشه هست؛ از قبل بوده و در آینده هم خواهد بود. من به شخصه اصلاً توجهی به این جوک‌ها ندارم و کار خودم را می‌کنم.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند داوری‌ها امسال به نفع استقلال بوده و در عوض تا اینجا داوران به ضرر آنها سوت زده‌اند.

من فکر می‌کنم این حرف‌ها برای آن است که می‌خواهند ذهن همه را از نتیجه نگرفتن و باخت‌های شان دور کنند و هدف‌شان همین است. مطمئناً هیچ داوری به خاطر یک تیم شرافتش را نمی‌فروشد. داور اشتباه می‌کند ولی نمی‌توان گفت که این اشتباهات عمدی است. داوران سهوی اشتباه می‌کنند. این هم تفکر اشتباهی است که فقط بگوییم استقلال امسال از داوری سود کرده ،‌ اتفاقاً این‌ طور نیست. بعضی از مسابقات بوده که ما از داوری‌ها ضرر هم کرده‌ایم. اینطور نبوده که فقط اشتباهات به ضرر پرسپولیس باشد. این‌ طور نباشد که داوران را تحت فشار قرار دهیم.

قبول داری گاهی پرسپولیس خیلی از اشتباهات ضرر دیده ؟ مثلاً اخراج دروازه‌بان شان در جام ‌حذفی یا اشتباهی که فغانی در بازی با ذوب‌آهن کرد...

بله، قطعاً پرسپولیس آسیب دیده ولی این چه ربطی به استقلال دارد؟ به استقلال چه ربطی دارد که داور دربازی پرسپولیس اشتباه کرده ؟ ما بی‌توجه به این مسائل تلاش خودمان را می‌کنیم و اگر داوری اشتباه می‌کند، ربطی به استقلال ندارد. مدام می‌خواهند اشتباه داوری را به استقلال بچسبانند در حالی که کوچک‌ترین ربطی ندارد. نتیجه نگرفتن پرسپولیس را می‌خواهند به استقلال ربط بدهند. تیم شما گاهی وقت‌ها شرایط خوبی ندارد و یا داور اشتباه می‌کند، این چه ربطی به استقلال دارد؟ هر مشکلی که ایجاد می‌شود می‌گویند استقلال.

استقلال در صدرجدول است، در جام‌ حذفی هم که موفق بوده. افشارزاده گفته آرزو دارد هر دو جام در پایان فصل مال شما شود. فکر می‌کنی این استقلال بتواند هر دو جام را بگیرد؟

با حرف زدن نمی‌توان جام گرفت ولی من فکر می‌کنم امسال تیم خوبی در اختیار داریم که می‌تواند قهرمان شود. مهم‌ترین حسن استقلال این است که بچه‌های تیم و کادرفنی با هم دوست و یکدل هستند. در روز شکست یکدل هستیم و روز برد هم همین‌طور. این مسئله باعث شده تا تیم در شرایط سخت هم بتواند موفق باشد. از الان نمی‌توانیم بگوییم که جام می‌گیریم. راه زیادی در هر دو جام پیش رو داریم. در جام ‌حذفی باید با تراکتورسازی در تبریز بازی کنیم که خیلی مسابقه سختی است. اگر به فینال هم برسیم باید با حریف سرسختی چون ذوب‌آهن بازی کنیم . در لیگ هم که از حالا نمی‌شود پیش‌بینی کرد.

کرار گفته کدام بازیکن استقلال در آسیا قهرمان شده ؟ حتی گفته بازیکنان استقلال یک‌جورهایی فشار آوردند که مربیان نتوانند او را در تیم نگه دارند؟

من مصاحبه کرار را خواندم. مطمئن باشید هیچ بازیکنی دنبال این نیست که بازیکن دیگری از تیم کنار گذاشته شود. این را هم فراموش نکنید که کرار پول گرفته ، مثل بقیه بازیکنان تیم. یعنی کرار در استقلال پول نگرفته است؟ خیلی از بازیکنان طلبکار هستند. تا جایی که من می‌دانم کرار بیشتر از همه پول گرفته! امسال این مشکلات برای همه بوده ولی شما بازیکنی را غیر از کرار دیدید که قهر کند و سر تمرین نیاید؟ وقتی شما به تمرین نروید در واقع به کادرفنی و دیگر بازیکنان بی‌احترامی کرده‌اید. کدام‌شان امسال سر تمرین نرفتند؟ کرار بازیکن توانمندی است و نمی‌توانیم بگوییم خوب نیست ولی اگر می‌توانست کمی بیشتر خودش را کنترل کند خیلی می‌توانست به استقلال کمک کند.باید به خاطر این بزرگ بودن استقلال و به خاطر یک نفر خیلی از چیزها را زیر پا نگذاریم. جاسم امسال مشکل داشت. جاسم زیادی برای تیم حاشیه درست کرد.

الان تو تنها بازیکن استقلال هستی که در تیم‌ ملی فیکس بازی می‌کنی اما از آن طرف پرسپولیس مهره‌های بیشتری دارد، برای تیم شما بد نیست؟

یک زمانی استقلال کمک کرد تیم ‌ملی به جام‌ جهانی‌ برود. بازیکنان استقلال در جام ‌جهانی‌ هم فیکس بازی می‌کردند. اگر اشتباه نکنم ۷ بازیکن تیم ما در جام‌ جهانی‌ حضور داشتند ولی فوتبال از این بالا و پایین‌ها زیاد دارد. وقتی تیم عوض شد، یکسری بازیکنان جابه‌جا شدند، این‌هایی هم که آمده‌اند شایستگی زیادی دارند. بازیکنان پرسپولیس هم انصافاً شایسته هستند و خدای ناکرده نباید به آنها بی‌احترامی شود. برای موفقیت تیم ‌ملی همه تلاش می‌کنند؛ از استقلال و سپاهان بگیرید تا پرسپولیس. ما نباید در تیم ‌ملی بحث رنگ‌ها را مطرح کنیم. نباید بگوییم چون پرسپولیسی‌ها در تیم‌ ملی گل زده‌اند، فقط آنها در موفقیت تیم نقش دارند. تیم ‌ملی متعلق به همه مردم است و همه رنگ‌ها برای موفقیتش تلاش می‌کنند.

نظرسنجی برنامه ۹۰ درباره بهترین هافبک دفاعی ایران بعد از انقلاب بود. تو در این نظرسنجی به کسی رأی دادی؟

من واقعاً این طور وقت‌ها رأی نمی‌دهم چون تمام کسانی که در نظرسنجی بودند، شایستگی زیادی داشتند. هر۶ بازیکن واقعاً بزرگ بودند. دراین شرایط ترجیح می‌دهم اصلاً رأی ندهم چون انتخاب یک بازیکن از بین آنها واقعاً سخت است. شاید می‌شد بازیکنان دیگری هم در نظرسنجی باشند.

درباره نظرسنجی ۹۰ یکسری بحث است؛ اینکه پرسپولیسی‌ها تعدادشان زیاد است و گاهی خود رأی دادن، رقابتی می‌شود.

خب تعداد پرسپولیسی‌ها بیشتر است ولی کاری نمی‌شود کرد. در نظرسنجی این چیزها وجود دارد. همه بازیکنان در جایگاه خودشان تلاش کردند تا موفق باشند. تک‌تک بازیکنانی هم که در نظرسنجی ۹۰ حضور داشتند، بزرگ بودند. در همین استقلال آقای فنونی‌زاده، جواد نکونام، آندو و حتی محمود فکری واقعاً بازیکنان بزرگی بودند. در پرسپولیس هم بازیکنان بزرگی حضور داشتند ولی وقتی نظرسنجی گذاشته می‌شود این چیزها پیش می‌آید چون به ‌هر‌ حال پرسپولیسی‌ها بیشتر هستند.


7441807
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است