استانی 10:20 - 03 آبان 1393
عضو کمیسیون اجتماعی- فرهنگی شورای اسلامی شهر ایلام گفت: ضعف فرهنگی به عینه در مناطق حاشیه‌نشین دیده می‌شود، بنابراین باید امور شهری برای این مناطق تعریف شود تا بتوان به آن‌ها خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد.

‌مناطق حاشیه‌نشین ایلام، آبستن آسیب‌های اجتماعی

«ایوب غیاثی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، در مورد مشکلات حاشیه‌نشینی شهر ایلام اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین‌ها بخصوص درزمینهٔ فرهنگی و اجتماعی دارای کمبود‌ها و ضعف‌های زیادی هستند که همین کمبودها موجب بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای شخص و جامعه می‌شود.

وی بابیان اینکه معمول ساخت‌وسازها در حاشیه‌ها توسط افراد قانون‌گریز صورت می‌گیرد، افزود: افراد حاشیه‌نشین وقتی در اولین قدم برای ساخت‌وساز قانون‌گریزی می‌کنند، در دیگر امور زندگی اجتماعی هم به قانون چندان توجهی نمی‌کنند.

غیاثی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی موجب وقوع جرائم و بزه می‌شود و معمولاً بیشترین جرائم در این مناطق به وقوع می‌انجامد خاطرنشان کرد: متأسفانه خلأ فرهنگی در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین به‌صورت عینه مشاهده می‌شود که موجب بروز مشکلاتی در زمینه‌های‌ مختلف بخصوص عدم رعایت حقوق شهروندی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی- فرهنگی شورای شهر ایلام ادامه داد: در جامعه متولیان فرهنگی زیادی داریم اما هرکدام طبل خود را می‌زند، جیزه‌ای عمل می‌کنند و همگرایی ندارند تصریح کرد: باید همه متولیان فرهنگی با همکاری، یک برنامه درست و دقیق برای نهادینه کردم فرهنگ شهرنشینی و رعایت حقوق شهروندی در مناطق حاشیه‌نشین تلاش جدی کنند.

غیاثی، فاصله طبقاتی را از مهم‌ترین علت شکل‌گیری بزهکاری‌ها و جرائم از سوی شهروندان حاشیه‌نشین دانست و افزود: معمولاً در سکونتگاه‌های غیررسمی تربیت فرزندان به نحو مطلوبی صورت نمی‌گیرد و وقتی وارد مدرسه و دیگر مکان‌های عمومی می‌شو‌ند، رفتار و اخلاق درستی ندارند که موجب شکل‌گیری مشکلاتی در آینده برای شخص آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر برای مناطق حاشیه‌نشین، امور شهری تعریف شود تا بتوان به آن‌ها در زمینه فرهنگی و اجتماعی ارائه خدمات کرد.

غیاثی اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه باید قبل از اینکه مردم اقدام به ساخت‌وساز غیررسمی کنند محدود شهر را تعریف کنند تا به‌صورت قانونی اقدام به ساخت‌وساز نکنند و از همان اول بتوان به آن‌ها خدمات فرهنگی داد که برای شهر و جامعه مشکلاتی پیش نیاید.

‌انتهای پیام


5031302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است