استانی 08:36 - 05 مهر 1399
تاپایان سال جاری؛
ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از عدم فعالیت ۴۳٠٠ تعاونی راکد در استان خبرداد.

۱۰درصد از تعاونی های راکد آذربایجان غربی به چرخه فعالیت باز می گردند

محمدرضا آمیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طبق آخرین آمار اتحادیه بین‌المللی تعاون در سال ۲۰۱۷ درصد جمعیت شاغل در جهان در تعاونی ها مشغول به کار هستند، افزود: در آذربایجان غربی بیش از ۶۶٠٠ تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۱۸۰۰ تعاونی فعال، ۴۳٠٠ تعاونی غیر فعال یا راکد و ۵۱۰ واحد به صورت مختلف فعالیت دارند اما مورد قبول اداره کار نیستند.

وی ادامه داد: این تعداد تعاونی فعال در ۱۵ رشته با بیش از ۱۲۰ گرایش به ارائه ۵۵ نوع خدمات از جمله در حوزه کشاورزی، معدنی، فرش دستباف، حمل و نقل، خدمات،تولیزی،توزیعی و غیره مشغول هستند. 

آمیان با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های استان انجام شده است، تصریح کرد:  دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های استان هستند و ۳۰ هزار نفر در این تعاونی‌ها شاغل هستند. 

وی با بیان اینکه پنج درصد از تعاونی های فعال کشور در آذربایجان غربی هستند تصریح کرد تعاونی‌های پیشتاز در شهرستان های ارومیه، میاندوآب، مهاباد،نقده،شاهین دژ،خوی ومهاباد هستند که امسال در جشنواره تعاونی های برتر ۱۰ تعاونی برتر از استان معرفی و تجلیل شدند. 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به علت غیرفعال بودن برخی تعاونی‌های استان تصریح کرد: وجود برخی مشکلات مدیریتی، کاهش تسهیلات کم بهره دولتی باعث کاهش فعالیت و راکد ماندن برخی تعاونی ها شده است که نیازمند حمایت هستند.

وی ادامه داد: در ابتدای تشکیل تعاونی ها تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره و خدمات دولتی از سوی دولت ارائه می شد که امروزه با کاهش این خدمات برخی تعاونی‌ها از جمله تعاونی های مسکن و مصرف نیز فعالیت شان کاهش یافته است. 

آمیان تصریح کرد:  با توجه به شروع کرونا مجوز تشکیل مجامع برای رفع مشکلات تعاونی‌های استان وجود ندارد که به محض دریافت مجوز، تا پایان سال بیش از ۱۰ درصد از تعاونی‌های راکد استان به چرخه فعالیت بازگردانده می شوند.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی مسکن مهر در استان خاطر نشان کرد: ۲۶۱ پروژه مسکن مهر به آذربایجان غربی واگذار شده بود که از این تعداد ۱۹۴ پروژه،در قالب ۱۷هزار و ۵٠۳ واحد تحویل داده شده است،مابقی در دست تحویل است، همچنین ۲۷۵ واحد دارای مشکلات حقوقی و معارضی نیز وجود دارد که به شورای تامین استان برای رفع مشکل ارجاع داده شده است. 

انتهای پیام


10733554
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است