استانی 22:43 - 09 فروردین 1399

اعمال محدودیت‌های گسترده طی روزهای ۱۲ و ۱۳‌ فروردین‌ در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری کرمانشاه، مهرداد سالاری در نشست ستاد کرونا ی استان کرمانشاه اظهار داشت: روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه مردم طبق یک سنت قدیمی به دامن طبیعت می‌روند اما امسال با توجه به گسترش بیماری کرونا در سطح استان، از مردم درخواست می‌کنیم به خاطر حفظ سلامت خود و همشهریان در خانه‌ها بمانند.

وی افزود: در همین راستا طرح مفصلی برای اعمال محدودیت کامل تردد خودروها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه در نظر گرفته‌ایم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: این طرح دو روزه از صبح روز ۱۲ فروردین‌ماه با اعلان عمومی در سطح شهرها و روستاهای استان، اجرایی می‌شود.

این مسئول بیان داشت: طی این دو روز هرگونه توقف خودروها در حاشیه پارک‌ها و تفریح گاه‌های تمامی شهرهای استان ممنوع است و برابر با قانون با متخلفین برخورد می‌شود، در همین راستا تمامی شهرداری‌های سطح شهرستان‌های استان روند نصب تابلوهای هشدار را آغاز کرده‌اند.

سالاری ادامه داد: اجراییات شهرداری‌ها باید در این دو روز به شکل ویژه از فعالیت دست فروشان در حاشیه پارک‌ها و تفریح‌گاه‌ها با هماهنگی پلیس ۱۱۰ جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در دو روز یادشده سازمان اتوبوس رانی کاملاً تعطیل است و تاکسی‌ها حق جابجایی مسافر به پارک‌ها و مکان‌های تفریحی را ندارند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شهرداری‌ها موظفند بنرهای «در_خانه_بمانیم» را در بیلبوردهای سطح شهرها به منظور دادن هشدارهای لازم نصب کنند. صدا و سیمای استان نیز از فردا هشدارهای لازم را در سطح گسترده به شهروندان بدهد.

این مسئول افزود: مجموعه هلال‌احمر و خدمات شهری و دستگاه‌های مربوطه در صبح روز ۱۲ فروردین‌ماه با بلندگو در سطح خیابان‌ها و معابر شهر هشدارهای لازم را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: پلیس راهور مأموریت یافته در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مانع هرگونه توقف خودروها در کنار جاده‌های بین‌شهری شود؛ گشت‌های محیط زیست، منابع طبیعی و راهداری هم مسئولیت دارند مانع توقف مردم در دامنه‌ها و کوهپایه‌ها و تفرج‌گاه‌های خارج از شهر شوند.

سالاری گفت: گروه‌های مردم نهاد و رسانه‌ها از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برخوردار هستند، با هماهنگی دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره کل ارشاد استان از پتانسیل‌های این مجموعه‌ها برای اطلاع رسانی و راه‌اندازی کمپین‌ها بهره خواهیم گرفت.

این مسئول افزود: کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های روستاها بر عهده دهیاران و بسیج روستا است و در طول این دو روز باید با جدیت کامل مانع تردد مردم در محدوده روستا ک تفریح‌گاه‌های همجوار شوند.

وی تاکید کرد: تمامی این اقدامات در راستای حفظ سلامت مردم و مطالبه خود مردم است تا سلامت همشهریان حفظ شود.


10460952
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است