استانی 14:54 - 03 اسفند 1397

برخورد قانونی با هنجارشکنان در قم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را روز زن را نامگذاری کردند تا زن مسلمان جایگاه رفیع این بانوی بزرگ اسلام را بشناسد و ایشان را به عنوان الگوی خود برگزیند.

 وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: این حضور نقش مهمی در راستای ارتقاء اقتدار ملی داشته است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: مقام معظم رهبری با صدور بیانیه‌ای با عنوان «گام دوم انقلاب» به ماهیت بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید اشاره کردند.

 وی افزود: در این بیانیه ارزیابی کلان مقام معظم رهبری در طول چهل سال آمده که دستاوردها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در طی این مدت در این بیانیه پرداخته شده است.

 آیت الله سعیدی ادامه داد: گفتمان سازی انقلابی در چارچوب نظام انقلابی برای برداشتن گام‌های استوار در آینده و نگاه درست به گذشته از دیگر رویکردهای این بیانیه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از آحاد جامعه به ویژه جوانان مطالبه‌گری را انتظار داشته‌اند.

امام جمعه قم ابراز داشت: بازسازی امت اسلامی و نگاه به تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای ولایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از دیگر سرفصل‌های مهم این بیانیه است و مقام معظم رهبری در این بیانیه توصیه‌های هفتگانه در عرصه‌های علم و دانش معنویت و اخلاق سیاسی و عدالت مبارزه با فساد، استقلال، آزادی و عزت ملی در روابط خارجی و مرزبندی داشتن با دشمن و سبک زندگی اسلامی داشتند.

منشور روحانیت امام راحل برای همیشه چراغ راه حوزه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد صدور منشور روحانیت توسط امام راحل گفت: در این منشور نکات مهمی به روحانیون در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی توصیه شده است که می‌تواند برای همیشه چراغ راه حوزه و روحانیون باشد.

 آیت الله سعیدی بیان داشت: زمانی که امام راحل این بیانیه را صادر کردند یک دهه از انقلاب گذشته بود و به دلیل شرایط موجود در کشور روحانیت در مسائل اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرده بودند که به همین دلیل امام راحل می‌خواستند از یک طرف جایگاه روحانیت را برای عموم ملت تبیین کنند و از طرف دیگر رسالت‌ها و مسئولیت‌های روحانیون را بار دیگر به این مجموعه مهم متذکر شوند.

دشمنان همواره تلاش کردند تا چهره قم را تخریب کنند

 وی عنوان کرد: قم، کانون، مرکز انقلاب و خاستگاه فقها و پیشتازان نهضت اسلامی است و قم همواره مورد بحث دشمنان کینه‌توز بوده است و دشمنان تلاش کردند تا چهره این شهر را تخریب کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: دشمنان از قم کینه به دل دارد و در همین راستا تلاش کردند عوامل نفوذی خود را در عرصه‌های فرهنگی وارد کنند ولی آنها بدانند قم جایگاه اقدامات هنجار شکنانه نیست و با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود.

آیت الله سعیدی با تسلیت رحلت آیت الله مؤمن بیان داشت: خبر رحلت این عالم بزرگ و فقیه گرانقدر که بسیار ساده زیست بود، سنگین بود و ایشان در عرصه‌های حوزوی و مسئولیت‌هایی که بر عهده داشتند از جمله در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری حضور مؤثری داشت.


10061243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است