فرهنگی‌هنری 21:29 - 31 شهریور 1396
مجموعه باغ فردوس در ۲ شب میزبان اهالی هنر و سینما بود تا مراسم آیین اکران و دیدار سازندگان ۲ مستند «بزم رزم» سیدوحید حسینی و «خواب ابراهیم» محمود کریمی را برگزار کند.

آغاز اکران 2 مستند در هنروتجربه

در آخرین چهارشنبه تابستان مستند «بزم رزم» با موضوع بررسی موسیقی پس از انقلاب اسلامی و در دهه60 کشورمان برگزار شد، در این مراسم سینماگران به همراه چهره‌های موسیقی به تماشای مستند 2ساعتی نشستند، علیرضا قربانی و محمد سریر ازجمله مهمانان ویژه اکران فیلم بودند که قربانی با عنوان اینکه مسائلی در این مستند به تصویر کشیده شده که از اتفاقات تاریخی ماست، گفت:

«نمایش بدون نگرانی و ممیزی اتفاقات موسیقی دهه60 در قالب یک مستند لازم است و این مستند به نوعی سندی تاریخی و پژوهشی از اوضاع موسیقی در دهه60 محسوب می‌شود.» محمد سریر نیز نمایش این مستند را قدم مهمی خواند و با اشاره به اینکه فیلم فراتر از بخش هنر و تجربه هم فرصت اکران بیابد، آن را اتفاق مبارکی خواند. «خواب ابراهیم» مستند دیگری است که در هنر و تجربه نمایش خود را طی آیین اکران آغاز کرد. در این مراسم علاوه بر سینماگران، دوستداران سینمای حاتمی‌کیا نیز حضور داشتند.

محمود کریمی، درباره ساخت «خواب ابراهیم» گفت:«همیشه پشت صحنه در سینمای ما موضوع مبهمی بوده اما به‌نظرم کارکرد و معنای خودش را دارد. فیلم‌های مستند پشت صحنه نمونه‌هایی موفق دارند که می‌توان به روبان قرمز حاتمی‌کیا و رنگ خدای مجیدی اشاره کرد». رامبد جوان و عوامل خندوانه هم به سبب همکاری با محمود کریمی از مهمانان مراسم بودند و مهدی کریمی هم که به‌عنوان تهیه‌کننده «چ» حضور داشت تریبون را به سهیل رضایی داد و رضایی نیز از ایده ساخت مستند گفت.

او عنوان کرد:«در ساخت فیلم‌های ما اتفاقی می‌افتد اما نه نوشته می‌شود، نه ثبت می‌شود و نه تجربه‌ای منتقل می‌شود. 50سال بعد جوانی که ابراهیم را رصد می‌کند این فیلم‌ها به او کمک خواهد کرد.» نمایش 2مستند «بزم رزم» و «خواب ابراهیم» در گروه هنر و تجربه آغاز‌شده و اکرانش را در سالن‌های سینما در فصل پاییز ادامه می‌دهد.


9431029
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است