بین‌الملل 12:46 - 04 آذر 1399
تنش‌ها در تایلند و اعتراضات حامی دموکراسی در حالی افزایش یافته که پلیس در پی تیراندازی اخیر خود شش تن را کشت و از گاز اشک آور و آب پر فشار علیه معترضان در خیابان‌های بانکوک، پایتخت این کشور استفاده کرد.

تنش ها در تایلند افزایش یافت

به گزارش ایسنا، در حالیکه مردم تایلند قرار است روز چهارشنبه به یک راهپیمایی بزرگ دست بزنند، خبرگزاری فرانسه به نیروهایی که در این روند نقش دارند و اینکه چه اتفاقی در آینده در کشور رخ می‌دهد، می‌پردازد.

پس از چهار ماه راهپیمایی که در برخی از آنها ده‌ها هزار تن حضور داشته‌اند، مردم خشمگین‌تر شده و رهبران اعتراضات هشدار می‌دهند که شانسی برای سازش وجود ندارد.

شعارها و توهین‌ها علیه پادشاهی گسترش یافته و پلیس ضد شورش هم اخیرا اعلام کرد که آماده اقدامات سختگیرانه‌تر علیه معترضان است.

جنبش تحت رهبری دانشجویان پایگاه‌های قوی خود را در خیابان‌ها و رسانه‌های اجتماعی به دست آورده و کارشناسان می‌گویند، پیراهن قرمزها که زمانی گروهی پر سر و صدا بودند و اعتراضات خیابانی یک دهه قبل را رهبری می‌کردند، ممکن است به این اعتراضات خیابانی ملحق شوند.

این جنبش خواستار برکناری پرایوت چان اوچا، نخست وزیر، تغییرات قانون اساسی و ایجاد اصلاحات در سیستم پادشاهی است.

مقام‌های تایلند از زمان آغاز این جنبش از ژوئیه رویکردی محتاطانه داشته‌اند و در ابتدای امر اقدامات اضطراری را مطرح کردند اما بعدا آنها را لغو کرده و جایشان را با دستگیری رهبران اعتراضی پر کردند، اگرچه آنها را آزاد کردند.

انتهای پیام


10824761
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا به برآورد خسارات وارده به غزه از آغاز حملات اسرائیل به این باریکه پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد گور‌های جمعی کشف شده در غزه کار این رژیم نبوده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس امنیت فدرال روسیه از خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در غرب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طرفداران جنبش تحریم اسراییل جلسه سهامداران شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها را مختل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در فرانسه مردی را که طی هفته گذشته با ورود به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به انجام عملیات انتحاری تهدید کرده بود به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به کشف گور‌های دسته جمعی در خانیونس در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس نظرسنجی گالوپ، آمریکا در سال ۲۰۲۳ بالاترین میزان افرادی را داشت که برای تامین غذای کافی خود و خانواده‌هایشان با مشکل مواجه بوده اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به درک مشترک باکو و ایروان درباره توافق، از نزدیک شدن دو طرف به توافق صلح خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به درک مشترک باکو و ایروان درباره توافق، از نزدیک شدن دو طرف به توافق صلح خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پدافند هوایی روسیه از سرنگونی ۱۰۴ پهپاد اوکراینی تنها در یک روز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است