استانی 12:33 - 06 خرداد 1396
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:
قزوین- مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: پیکر جانباز شهید علی‌ محمدرضایی پس از ۳۱ سال از میان باتلاق‌های جزیره‌ ام‌الرصاص تفحص و به میهن اسلامی بازگشت.

پیکر شهید علی محمدرضایی پس از ۳۱ سال به میهن بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سپاه قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی در این باره اظهار کرد: پیکر جانباز شهید علی‌ محمدرضایی پس از گذشت ۳۱ سال که در عملیات کربلای ۴۴ مفقود شده بود، از میان باتلاق‌های جزیره‌ ام‌الرصاص عراق به همراه ۱۳۵ شهید دیگر از مرز آبی اروند وارد میهن شد.

مدیرکل حفظ آثار قزوین بیان کرد: جانباز شهید علی‌ محمدرضایی یکم شهریور ۳۴۵، در روستای شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین متولد و در زمستان ۱۳۶۳ در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

این مسئول تصریح کرد: وی مجددا به همراه برادر خود حاج حمید محمدرضایی که آن زمان نوجوانی ۱۴ ساله بود به جبهه رفت.

وی ادامه داد: جانباز شهید علی‌ محمدرضایی در چهارم دی ۱۳۶۵ با وجود جانبازی و داشتن یک پای مصنوعی در خط مقدم عملیات کربلای ۴ حضور یافت و در جزیره ام‌الرصاص عراق شهید و مفقودالاثر شد و ۳۱ سال اثری از پیکر مطهرش به دست نیامده بود.

طاهرخانی عنوان کرد: همچنین مجاهد مدافع حرم حاج حمید محمدرضایی برادر این شهید نیز از دو سال پیش در اثر درگیری با تکفیری‌های صهیونیستی در سوریه جاویدالاثر شده و تاکنون اثری از وی به دست نیامده است.

وی در پایان گفت: پیکر شهید علی‌ محمدرضایی هم اکنون در خوزستان است و برنامه ریزی برای انتقال این شهید به معراج الشهدای تهران در حال انجام است و زمان تشییع و تدفین متعاقبا در قزوین اعلام می‌شود.


9130978
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است