اقتصادی 09:24 - 06 شهریور 1393
سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان عدالت محوری و ترویج اخلاق اسلامی را دو رسالت مهم بر دوش جامعه حمل و نقل دانست.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمد شاهچراغیˈ در نشستی با مسوولان حمل و نقل استان سمنان به مناسبت هفته دولت با تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، جاده ها را مانند رگ های بدن و فعالیت بخش حمل و نقل جاده ای را به خون در این رگها توصیف کرد.



وی افزود: حمل و نقل و پایانه ها به منزله خون در رگهای جاده در جریان و حرکت است که با جوشش سالم و صحیح، پویایی و پیشرفت را در جامعه به ارمغان خواهد آورد.



نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اهمیت جایگاه ایمان و اخلاق دینی در حرفه رانندگی خاطرنشان کرد: راننده باید متدین و دیندار باشد؛ راننده خوش اخلاق، مردمی، دیندار و امانت دار نقش بسیار مهمی در ترویج و اشاعه فرهنگ حسنه اسلامی و دینی در جامعه دارد.



امام جمعه سمنان با اشاره بر لزوم توجه به مسئله اخلاق و عدالت محوری در فعالیتهای این بخش افزود: بسترسازی مناسب برای ایجاد فضایی سالم و عدالت محور برای رانندگان وظیفه دست اندرکاران امور حمل و نقل است. اخلاق اسلامی و عدالت باید در پایانه های کالا و مسافر تقویت شود تا در پرتو آن کمک شایانی به پیشبرد اقتصاد کشور و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری باشد.



مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان نیز با ارائه گزارشی از فعالیتها و عملکرد اداره کل؛ حمل و نقل را افتخار خدمت رسانی به زائرین حرم مطهر امام رضا (ع) خواند و گفت: این اداره کل با جابجایی سالانه بیش از 10 میلیون تن کالا و پنج میلیون مسافر و با هماهنگی با مجموعه های فرهنگی تأثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی با هدف پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در این استان دارد.



ˈداود فهندژ سعدیˈ با تاکید بر فعالیت های بین بخشی و تعامل با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در این بخش حمل بارهای بدون بارنامه از مبادی این استان به سایر نقاط است که باید با تعامل بین بخش های مرتبط این مشکل برداشته و ساماندهی در این حوزه انجام شود.ک/1



599

انتهای پیام /*


4584558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» افلاطونی گفت: در تصویب طرح هادی روستایی باید دقت کافی وجود داشته باشد تا اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید خارج نشوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی از بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعتی با همت دولت خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان امور جنگل‌ها گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یکی از برنامه‌های کنترل و مهار گسترش بیابان در کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که با واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بازار به تعادل رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سکوهای انتشار آگهی ملک در شیپور و دیوار، اگر تا هفته آینده وب سرویس مشخص شده (احراز هویت مالک و کد پستی ملک) را انجام ندهند، بخش مسکن‌شان مسدود خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز چهارم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۴۶ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در فروردین ماه ۲۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روز گذشته سرانجام ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد؛ فرآیندی که موافقان و مخالفان بسیاری را داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است