ورزشی 00:43 - 30 تیر 1398
رییس فدراسیون دوومیدانی در مورد حواشی‌ مطرح شده در این فدراسیون از قبیل بحث انتخابات و انتخاب سرپرست برای فدراسیون، ثبت نام به عنوان کاندیدا برای دوره بعد، تعدد در سفرها، توزیع پاداش های وزارت ورزش و استعفا و گلایه های غیاثی توضیحاتی داد.

کیهانی: نمی‌دانم دوباره کاندیدا می‌شوم یا نه/ اگر پاداش‌ها برای انتخابات هزینه شد بگویید

مجید کیهانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد موضوع انتخابات و حواشی ایجاد شده در خصوص انتخاب سرپرست برای فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: هیچ کدام از آن صحبت ها صحیح نیست. در آستانه انتخابات فدراسیون دوومیدانی هستیم که ما در فدراسیون تابع قانون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهیم بود. قطعا هر تصمیمی برای انتخابات سایر فدراسیون ها گرفته شود برای دوومیدانی هم در نظر خواهند گرفت. من هم با توجه به اینکه عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستم تابع قانون خواهم بود. قطعا فدراسیون دوومیدانی مستثنی از قانون نیست.

دوره ریاستم تمام نشده/ در مورد ورود به انتخابات بهترین تصمیم را خواهم گرفت

وی در ادامه گفت: هنوز دوره ریاست چهار ساله من در فدراسیون دوومیدانی پایان نیافته و حتما بعد از اتمام دوره ریاستم موضوع انتخابات انجام خواهد شد. من همانطور که گفتم تابع قانون هستم. دوره ریاستم تا 15 شهریور است. البته حکم من در 18 مهرماه 94 زده شده است. همانطور که وزارت می خواهد قرار است انتخابات فدراسیون‌ها سر موعد برگزار شود. فدراسیون دوومیدانی هم از این موضوع مستثنی نیست.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا در دوره بعد برای ریاست این فدراسیون کاندیدا خواهد شد یا خیر گفت: نمی دانم باید جلو برویم و ببینیم چه می‌شود. ان شاءالله بهترین تصمیم را در این مورد خواهم گرفت.

اگر سفر نمی رفتم باید انتقاد می شد

کیهانی در مورد انتقادهایی که به سفرهای زیادش می شود، گفت: تمام مسافرت های من در حد و حدود جلساتی بوده که براساس سمتم به عنوان رییس فدراسیون انجام شده است. باید براساس وظیفه ذاتی هر فدراسیون در آن سفرها حاضر می شدم. یکی از وظایف روسای فدراسیون‌ها توسعه روابط بین المللی و دفاع از آن ورزش است. دوومیدانی هم مستثنی از این موضوع نیست. وظیفه من است که در جلسات حضور داشته باشم و در مورد مسائلی که مطرح می شود در خواست ها و نظراتم را ارائه دهم. نمی‌شود کشورهایی مثل ماکائو در این جلسات همیشه حضور موثر داشته باشند اما ما منفعل بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: من همیشه تلاش کردم که حضوری فعال در همه جلسات داشته باشم و از منافع دوومیدانی ایران دفاع کنم که دستاوردهای خوبی هم داشته است. من به عنوان عضو کمیسیون مسابقات کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و همچنین به عنوان نایب رییس اول فدراسیون دوومیدانی غرب آسیا انتخاب شدم. همچنین روابط خوبی هم با کنفدراسیون آسیا و کشورهای عضو آن داریم. همه اینها ماحصل حضور من در جلسات کشورهای مختلف بوده و اگر غیر این بود باید به من انتقاد می شد. من فکر می کنم این‌ها در سایر فدراسیون‌ها هم اتفاق می افتد.

از همه می‌خواهم منصفانه نظر دهند

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: گاهی هم نتیجه حضورم در جلسات آن طور که می خواستم نبوده است. در کنفدراسیون آسیا خیلی تلاش کردم اما برای هیات رییسه به جای نفر هشتم، نهم شدم و متاسفانه به این سمت وارد نشدم. من تلاش خود را کردم و منفعل نماندم. همه این ها در راستای منافع دوومیدانی ایران بوده و من از همه می‌خواهم منصفانه در مورد این موضوعات نظر دهند.

سفرم به بانکوک به دعوت کنفدراسیون آسیا بود

وی در خصوص سفر هفته گذشته اش به بانکوک گفت: من هفته گذشته به دعوت کنفدراسیون آسیا برای افتتاح مقر جدید کنفدراسیون آسیا به بانکوک رفتم. برای این افتتاحیه روسای فدراسیون های همه کشورها حضور داشتند. خوشبختانه در هیات رییسه هم به عنوان عضو کمیسیون مسابقات کنفدراسیون دوومیدانی آسیا انتخاب شدم. همچنین در جریان این مراسم، با دهلان الاحمد در خصوص ساخت مرکز تمرینی پرتاب های آسیا در ایران مذاکره کردیم وپروپوزال تهیه شده را به او دادم. موافقت اولیه هم در کمیسیون توسعه دوومیدانی آسیا صورت گرفت، قرار است بررسی بیشتر شود و نتیجه نهایی به ما ابلاغ شود.

در پی اصلاح آیین نامه وزارت برای پرداخت پاداش ها هستیم

کیهانی در مورد موضع نسبت به پاداش های وزارت ورزش و حواشی پیش آمده در خصوص آن گفت: بارها گفتم ورزش دوومیدانی با سایر رشته‌ها مثل بسکتبال، کاراته، والیبال و ووشو متفاوت است. اگر 20 ملی پوش در دوومیدانی باشد 20 مربی شخصی دارند که تا اعزام در کنار آن ها هستند اما هنگام اعزام تنها 6 تا 7  مربی می توانند اعزام شوند. در واقع اکنون با توجه به آیین نامه وزارت ورزش در دوومیدانی تنها 6 تا 7 مربی هستند که فرصت اعزام به مسابقات و همچنین دریافت پاداش را دارند. اگر مربی به مسابقه اعزام نشود ولی ورزشکارش مدال بگیرد نمی تواند از هیچ فرصتی استفاده کند. این یک موضوع عمومی و کلی در دوومیدانی است و درخواست من از وزرات ورزش این است که آیین نامه پرداخت پاداش ها به شکلی اصلاح شود که پاداش به مربیانی تعلق بگیرد که شاگردانشان مدال آسیایی، جهانی یا المپیک می گیرند، اگر چه به مسابقه اعزام نشده باشند.

او ادامه داد: در جاکارتا ما 12 ورزشکار و 8 همراه داشتیم. من مثل همه روسای فدراسیون ها سرپرست کاروان بودم، 3 مربی خارجی داشتیم و پریسا بهزادی، غیاثی، صیامی و مرادی نیز به عنوان کادر در کنار تیم بودند. در بخش بانوان چون مدال کسب نشد به بهزادی پاداشی تعلق نگرفت. مرادی که به دلیل مدال ورزشکارانش مشمول دریافت پاداش شد. از طرفی غیاثی و صیامی نیز پاداش گرفتند . صیامی خودش به من پیشنهاد داد که کل پاداش متعلق به او نیست. خیلی افراد دیگر در این راستا زحمت کشیده اند و خواست که بخشی از آن به مربیان و زحمت کشان داده شود که باید از مناعت طبع او تشکر کنم.

غیاثی برای پرداخت بخشی از پاداشش رضایت کتبی داد

وی در خصوص موضوع استعفای غیاثی و گلایه اش در مورد نگرفتن پاداش وزارت ورزش گفت: غیاثی بزرگ دوومیدانی است و من از او خواهش کردم که بخشی از پاداش او بین زحمتکشان و مربیان دیگر توزیع شود که او هم با موافقت کتبی رضایت خود را اعلام کرد. در مورد استعفایش هم باید بگویم که او بزرگ ما است، هر گونه که دوست داشته باشد کار را ادامه می دهیم.

او در پاسخ به این سوال که اما غیاثی اکنون به پرداخت نشدن پاداشش معترض است، آیا بعد از امضای نامه کتبی پشیمان شده گفت: این فرآیند انجام شده و او نیز کتبی رضایت داده است. اکنون قرار است بخشی از پاداش من، صیامی و غیاثی بین زحمتکشان و مربیان دوومیدانی تقسیم شود.

اگر پاداش ها در بخش انتخابات هزینه شد بگویید!

او در پاسخ به این سوال که غیاثی مدعی شده که این پاداش قرار است در بخش انتخابات هزینه شود گفت: من این موضوع را تکذیب می کنم. هر جایی هر کسی که دید این هزینه‌ها برای انتخابات خرج شده بگوید. ما بعد از اختصاص پاداش به مربیان اسناد و اسامی را منتشر می کنیم. این موضوع مختص این سال هم نیست و در سال گذشته نیز که موضوع انتخابات نبود ما این کار را انجام داده ایم.

پاداش ورزشکاران و سجاد مرادی بدون کم و کاست پرداخت شده

رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص پرداخت پاداش وزارت به ورزشکاران و مربیان گفت: بخش عمده ای از پاداش ها توزیع شده و بخش دیگر آن در فدراسیون موجود است. ورزشکاران و سجاد مرادی همه پاداش خود را گرفته اند. هیچ مبلغی از پاداش ورزشکاران و سجاد مرادی کم نشده است. بخشی دیگری که مانده قرار است بین مربیان فعال و پایه تقسیم شود.

افرادی به سازمان تیم های ملی اضافه می شوند

کیهانی در مورد استعفاها در دوومیدانی و ضعیف شدن سازمان تیم های ملی گفت: اینطور نیست. سازمان تیم های ملی به کار خود ادامه می دهد. در آینده نزدیک افرادی به سازمان تیم های ملی اضافه خواهند شد. این هفته جلسه سازمان تشکیل می شود تا در مورد تیم های ملی جوانان، نوجوانان و انتخاب نفرات برای مسابقات آسیایی و جهانی پایه در سال آینده تصمیم گرفته شود. همچنین می خواهیم برای ورزشکاران در پرتاب دیسک از مربی خارجی استفاده کنیم و در این مورد نیز تصمیم خواهیم گرفت.

اولویت ما حدادی است/ امیر مرادی را رها نکردیم

وی در خصوص روند تمرینی ورزشکاران شاخص در دوومیدانی همانند تفتیان و حدادی گفت: در این شرایط اقتصادی کشور، ما اولویت بندی می کنیم. برای مسابقات قهرمانی جهان با توجه به شرایط اقتصادی کشور اولویت  با حدادی است. به تفتیان هم گفتیم که مربی اش را در ایران انتخاب و در داخل تمریناتش را ادامه دهد. ما مسابقات جایزه بزرگ آسیا، جام کازانف و قهرمانی کشور را داشتیم. 3 مرحله لیگ خواهیم داشت و احتمالا یکی دو نفر دیگر هم بتوانند ورودی جهانی را بدست آورند. اگر ورزشکاری هم نیاز داشته باشد به مسابقه خارجی اعزام شود در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در خصوص صحبت های سجاد مرادی در مورد رها شدن مربیان و امیر مرادی گفت: اینطور نیست. ما مرادی را به جایزه بزرگ آسیا اعزام کردیم. حتما توجه به ورزشکار وجود دارد. مسابقات قهرمانی آسیا در این سال زودتر برگزار و اردوها هم تا آن زمان انجام شد. رکوردهای ورودی جهان هم سخت شده و اینکه چه نفراتی بتوانند آن را بدست آورند براساس نظر سازمان تیم های ملی خواهد بود.

او در پایان گفت: از همه خانواده دوومیدانی خواهش می کنم حواشی را کنار بگذارند تا بتوانیم روند این رشته و مسابقات لیگ را به خوبی پیش ببریم. تیم های ملی جوانان و نوجوانان را تشکیل دهیم و برای مسابقات آتی آماده شویم. باید حواشی کم شود و به این رشته کمک شود تا بخوبی انتخابات برگزار شود. تا لحظه ای که هستم بری این رشته تلاش می کنم و امیدوارم بهترین گزینه انتخاب شود. هر کسی هم که رای بیاورد من هم از او حمایت می کنم.

انتهای پیام


10183493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است