گوناگون 09:00 - 10 آذر 1394
مهدی یکی از میلیون‌ها زائر پیاده اربعین حسینی بود که برای پیوستن به پدرش از همه زودتر کربلایی شد و تا کربلای معلی تاب نیاورد.

صراط: طی چند روز اخیر خبر رحلت عارفانه حاج‌مهدی بصیر یادگار قائم‌مقام لشکر ویژه 25 کربلا حاج‌حسین بصیر، اهالی مازندران را مبهوت و غمگین کرد.

در ادامه رهگذری از حیات عارفانه مهدی که خود به همراه پدر، روزهای حماسه و خون را تجربه کرده از نظرتان می‌گذرد.

دوم آبان ماه 1349، لبخند بر چهره خانواده‌ای مذهبی و ولایی در فریدونکنار نشست، صدای گریه آقازاده‌ای می‌آمد که پدرش قرار بودی روزی در لشکر سربازان شمالی حضرت روح‌الله علمداری کند.

حاج‌حسین بصیر که خود را فرزند عاشورا می‌دانست نام فرزندش را «مهدی» نهاد.

مهدی از‌ همان آغازین‌روزهای کودکی همچون پدرش عاشق امام حسین (ع) و دلباخته عاشورا بود، همین ارادت خاص به اباعبدالله (ع) بود که مهدی را سه سال متوالی برای پابوسی در ایام اربعین پای پیاده به شش‌گوشه رساند.

مهدی دوره ابتدایی درسش را در دبستان پسرانه افشین در منطقه ولیعصر (عج) گذراند.

جنگ که شروع شد دیگر دوران ابتدایی او با کارنامه درخشان درسی و انضباطی به پایان رسیده بود.

حاج‌حسین خانواده خود را به اهواز منتقل کرد، مهدی به همراه مادر و خواهران خود در خانه سازمانی در شهرکی که درست پشت پایگاه شهید بهشتی واقع شده بود، مستقر شد و روزگار را با طعم جنگ سپری می‌کرد.

هرگاه فرصتی پیدا می‌شد همراه پدر به سمت جبهه‌ها می‌رفت و در برنامه‌های مختلف دفاع مقدس حضوری فعال و شایسته داشت.

مهدی چندین نوبت در جبهه‌ها حضور داشت، از پادگان شهید بیگلو گرفته تا هفت‌تپه؛ حسابی تا جایی که توان داشت، کمک‌حال بچه‌ها بود، برای او فرقی نمی‌کرد که فرزند کیست، هر فرصتی را غنیمت می‌شمرد.

او 12 ماه حضور فعال جبهه را در کارنامه داشت، پسرک بازی‌گوش و سرزنده‌ای بود. به قول معروف حضورش در خانه پیدا بود، اگر نبود خانه سوت و کور بود، نشاط وصف‌ناپذیری داشت و با بچه‌محل‌های خود با مهربانی و سادگی برخورد می‌کرد.

خنده‌های مهدی، از نشانه‌های بارزی بود که همه را مجذوب سادگی‌اش می‌کرد، تلاطم‌های پرنشاط، او را از هرگونه ناراحتی جسمی و روانی دور نگه می‌داشت.

وقتی حاج‌بصیر در دوم اردیبهشت ماه 1366 شهید شد، مادر مهدی، دست او و خواهرانش را گرفت و به فریدونکنار بازگشت، اما مهدی بعد از حاجی هم به جبهه‌ها می‌رفت، در هفت‌تپه حضور داشت.

حضور در جمع پرنشاط رزمندگان اسلام را بعد از حاجی هم به حضور در اتاق فرماندهی ترجیح می‌داد.

در عالم نوجوانی حسابی ماجراجویی داشت، در سن 22 سالگی ازدواج کرد و اکنون از او یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

دختر مهدی «عطیه‌خانم» 22 ساله و متأهل است و اما پسر او «حسین‌آقا» 15 ساله و مجرد در حال تحصیل است.

نماینده بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان فریدونکنار در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: مهدی بصیر پنجشنبه هفته گذشته در سالروز پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل سازمان بسیج مستضعفین همراه با 200 نفر از رزمندگان، جانبازان، خانواده‌های شهدا و جانبازان و یادگاران دفاع مقدس راهی کربلای معلی شد.

جعفر خسروی افزود: سفر مهدی و هم‌سفران او با حضور در گلزار شهدای تکیه معصوم‌زاده و ادای احترام به مزار سردار شهید حاج‌حسین بصیر و پیاده‌روی این مسیر تا میدان ماهی فریدونکنار شروع شد و از آنجا با اتوبوس به‌سمت کربلا راهی شدند.

وی تصریح کرد: این کاروان حسینی از مرز مهران وارد کشور عراق شدند و مهدی با چند نفر از دوستان خود برای زیارت ائمه کاظمین به‌سمت حرمین شریفین حرکت کردند.

نماینده بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان فریدونکنار ادامه داد: آنها پس از زیارت مجدداً رهسپار نجف شدند که این واقعه ناگوار در طی این مسیر رخ داد و ما یادگار سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج‌حسین بصیر که مقام معظم رهبری پس از شهادت ایشان، فریدونکنار را خطه مبارک خواندند، از دست دادیم.




7452782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است