استانی 20:57 - 06 مرداد 1393
با حضور داوران ملی و بین‌المللی
دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌وشود.

جشنواره ملی زیبایی اسب‌کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین با حضور پرورش‌دهندگان این نژاد و براساس معیارها و استانداردهای بین‌المللی اسبچه خزر در 9 رده سنی زیر یک سال تا بالای 10 سال در دو بخش نریان و مادیان با حضور داوران بین‌المللی و ملی کشورمان در 9 و 10 مرداد ماه جاری در ساعت 9.30 صبح تا 17 عصر در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

پنجمین سمینار تخصصی اسب کاسپین (اسبچه خزر) نیز روز پنجشنبه 9 مرداد ماه جاری با حضور اساتید دانشگاه و محققان درباره روند تکامل اسب در ایران، جایگاه اسب کاسپین در جهان، روان‌شناسی اسب، ژن اسب کاسپین به تبادل نظر پرداخته و مسایل و مشکلات اسب‌داران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، اسب کاسپین یا اسبچه خزر قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین نژاد اسب‌های موجود در کره زمین است که مأمن اصلی آن در حاشیه جنوب غربی دریای خزر بوده و اکنون هیئت سوارکاری گیلان با محوریت باشگاه تکتاز منطقه آزاد انزلی در حال پرورش این نژاد نایاب است.

به دلیل هوش بسیار بالای این نژاد نسبت به دیگر اسب‌ها از توانایی بسیار بالایی در آموزش اسب‌سواری به خردسالان برخوردار بوده و به خاطر خلوص نژادی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت پرورش اسب و ورزش سوارکار است.

کشف نژادهای خالص و اصیل اسب کاسپین، احیای ورزش‌های همگانی و شکوفایی توریسم ورزشی در سطح منطقه، حمایت از ورزش‌های قهرمانی در محدوده منطقه، فراهم کردن فضای شاد و مفرح برای گردشگران و اهالی محدوده منطقه از جمله اهداف برگزاری جشنواره مذکور عنوان شده است.

معرفی اسب کاسپین به فعالان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان ورزش اسب‌سواری و پرورش‌دهندگان اسب، جذب افراد مستعد علاقه‌مند به ورزش اسب‌سواری و حمایت از ورزش‌های المپیکی از جمله دلایل برپایی این همایش و جشنواره از سوی معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی است.


4350464
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است