فرهنگی‌هنری 13:05 - 02 خرداد 1394
مدیر مرکز هنرهای نمایشی خرمشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عادل کورشاوی علت اصلی مشکلات خرمشهر را سوء مدیریت خواند و گفت: در صورت مشارکت با هر ارگانی برای کار فرهنگی، باید حتماً عنوانشان بر روی پوستر تبلیغات باشد!

خرمشهر با وجود غولهای بزرگی چون منطقه آزاد از نظر فرهنگی و عمرانی دچار مشکل است/ هنرمندان خرمشهر در گرمای 60 درجه بدون امکانات تمرین تئاتر می‌کنندعادل کورشاوی مدیر مرکز هنرهای نمایشی شهر خرمشهر در حاشیه هجدهمین جشنواره فتح خرمشهر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: شهر خرمشهر با دویست هزار جمعیت، تعداد بسیاری سالن دارد. اما این سالنها مخصوص تئاتر ساخته نشده بلکه سالنهای همایش و کنفرانس هستند و تنها دو سالن خلیج فارس و فانوس برای تئاتر ساخته شده و این درحالی است که هنرمندان بسیار تئاتر در خرمشهر مشغول کار هستند.


وی ادامه  داد: زمانی خرمشهر بعد از آبادان و تهران از نظر سالن سینما یکی از پر تعدادترین شهرهای کشور بود. امروز تنها دو سالن سینما برایش باقی مانده است اما همچنان علاقه‌ی مردم خرمشهر به سینما و تئاتر بیش از پیش است و این از گذشته نشأت می‌گیرد.


کورشاوی در پاسخ به اینکه چرا با وجود زیرساختهای اقتصادی شهر خرمشهر سالن تئاتر ندارد، عنوان کرد: ارشاد خرمشهر وابسته به اداره کل بوده و بودجه فرهنگی‌اش نسبت به تعدد شهرها بسیار محدود است و متاسفانه منطقه آزاد تکروی می‌کند و خودشان تشخیص می‌دهند که چه کاری را انجام دهند در واقع از کسانی که در بطن تئاتر هستند به ندرت استفاده می شود و آنها به شدت درگیر بروکراسی اداری هستند.


وی افزود: چنانچه ما بخواهیم جشنواره یا نمایشگاهی با کمک منطقه آزاد برپا کنیم ، آنها با ما رفتاری می‌کنند که از کارمان پشیمان شویم و خرمشهر با وجود غولهای اقتصادی چون منطقه آزاد، اداره بندر و گمرک هنوز از لحاظ عمرانی و زیرساختهای فرهنگی مشکل دارد و همه چیز باندبازی شده است. 


مدیر مرکز هنرهای نمایش خرمشهر علت اصلی مشکلات خرمشهر را سوء مدیریت خواند و اظهار داشت: چنانچه بخواهیم در کار فرهنگی با ارگانی در خرمشهر مشارکت داشته باشیم باید حتماً عنوانشان بر روی پوستر تبلیغات باشد و آنها به جای آنکه به فکر فرهنگ مردم خرمشهر باشند به فکر تبلیغات خودشان هستند.


کورشاوی بیان کرد: در نگاه مدیران ، فرهنگ و هنر خرمشهر اولویت چندم است و تا وقتی که همین گونه پیش برویم این کشتی به سرانجام نمی‌رسد و این درحالی است که هنرمندان خرمشهر با علاقه در گرمای شصت درجه بدون پول تمرین تئاتر می‌کنند.


وی خاطر نشان کرد: همانطور که مردم خرمشهر در زمانی جنگ تحمیلی خونها دادند و دینشان را ادا کردند ، اما ما برای مردم خرمشهر چه کردیم؟ مردم از سوء مدیریت‌ها و نگاه غلط رنج می‌برند.


کورشاوی در پایان با اشاره به ساخت تئاتر شهر در خرمشهر گفت: تاکنون سه سال است که حرف از ساخت سالن در خرمشهر می‌زنند اما این موضوع در حد حرف بوده و هنوز کسی کار را آغاز نکرده است.






انتهای پیام/

6426112
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است