فرهنگی‌هنری 16:42 - 03 مرداد 1393
کمند امیرسلیمانی در گفت و گو با فارس
کمند امیر سلیمانی می گوید مجموعه تلویزیونی «فاخته» خانواده ای شبیه بیشتر خانواده های ایرانی با همان معضلات را به تصویر می کشد و از این جهت مردم با آن همذات پنداری می کنند.

تصویر بدون اغراق مشکلات «فاخته» را به مخاطب نزدیک کرده است

«کمند امیرسلیمانی» بازیگر نقش مریم در سریال «فاخته» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: در این سریال نقش همسر آقای اکبری و عروس خانم ثریا قاسمی را بازی می کنم، زنی عاطفی که گره مهمترین معضل خانواده حاج عزت به دست او باز می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این سریال گروهی همدل و ساعی با روحیه عالی دارد که در محیطی خوب و دلنشین در کنار یکدیگر کار کردند و سختی شرایط تولید نتوانست به کیفیت کار لطمه بزند.

امیر سلیمانی این سریال را نخستین تجربه حضورش در یک سریال مناسبتی عنوان کرد و افزود: مناسبتی بودن یا نبودن یک سریال دلیل من برای پذیرفتن همکاری با یک پروژه نیست، اما آنچه واضح است سریال های مناسبتی به دلیل زمان کم و فشردگی کار زحمت بیشتری برای بازیگر دارند.

وی اظهارداشت: شتابزدگی سریال های مناسبتی گلایه هایی برای همکاران من به وجود آورده اما درباره «فاخته» باید بگویم همه عوامل خصوصا محمود معظمی کوشیده تا این شتاب بر روند ساخت مجموعه تاثیر منفی نگذارد.

بازیگر سریال «پدر سالار» گفت: «فاخته» یک درام خانوادگی است که با محوریت یک دختر 9 ساله که تازه به سن تکلیف رسیده تولید می شود، این سریال یک خانواده اصیل و سنتی ایرانی را به تصویر می کشد که به عقیده من می تواند نماینده اکثر خانواده های ایرانی باشد.

وی عنوان داشت: ماجراهای «فاخته» در بستر خانواده ای با فرهنگ از طبقه متوسط جامعه رخ می دهد، در حقیقت خانواده حاج عزت نه فقیر هستند و نه آنقدر پولدار که ثروت اعضای آن را از هم دور کند، این خانواده همراه و همدل مثل بیشتر خانواده های ایرانی با مسائلی رو به رو هستند که تدبیر و صبر می تواند آنها را حل کند.

این بازیگر گفت: به اعتقاد من انتخاب این خانواده برای یک سریال تلویزیونی بسیار مناسب بوده، خانواده حاج عزت کملا شبیه خانواده های واقعی است و از این منظر فکر می کنم بیشتر مخاطبان تلویزیون با آن همذات پنداری کنند.

سریال «فاخته» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما است که در 33 قسمت 30 دقیقه ای هر شب ساعت 23:45 به روی آنتن می رود. تکرار این مجموعه نمایشی هم روز بعد ساعات 2:30بامداد و14:30 و 18 خواهد بود.

فیلمنامه این سریال را که علی اکبر محلوجیان آن را نوشته و احمد حامد آنرا بانویسی کرده، درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که در روز نخست ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.

ثریا قاسمی، عبدالرضا اکبری، کمند امیرسلیمانی، شهرام عبدلی، نگین معتضدی، فرخ نعمتی، رحیم نوروزی، سپیده کاشانی، ملیکا پارسا و آدرین معظمی از جمله بازیگران اصلی فاخته هستند.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به محسن حسن پور دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، پژمان شفیع پور دستیار دوم کارگردان، مرتضی قیدی مدیر تصویربرداری، سامان شهامت صدابردار، جلال موسوی طراح گریم، مهدی دیلم صالحی صحنه، سیدرضا حسینی مدیر تولید و آرش سلطانی عکاس اشاره کرد.


4323531
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سی‌ویک نویسنده و مترجم در حمایت از غزه آثار خود را از جوایز سال ۲۰۲۴ «انجمن قلم آمریکا» خارج کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد» بازگردانده شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی رسانه و طنز، مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره تا ظهر فردا یکشنبه ۲ اردیبهشت تمدید شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره خود در سال۲۰۲۴ رونمایی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» طی سی روز، بیش از ۴۶۹۰ ساعت از سوی کاربران کتابخانه‌های عمومی به طرح بهار در بهار اختصاص یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینمادارانی که بیشتر از قدرالسهم توافقی، عایدی دارند، بیانیه‌ای صادر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه ۱۵ تهران پس از مدت‌ها تعیین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است