اقتصادی 00:20 - 05 بهمن 1399
بیتکوین در روزهای اخیر در شکستن کانال حیاتی ۳۴ هزار دلاری ناکام بوده است.

بیتکوین به مقاومت خورده است؟

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، بیتکوین که امسال تا کانال ۴۰ هزار دلاری نیز موفق به پیشروی شده بود پس از ریزش اخیر خود هنوز نتوانسته است از سد مقاومت مهم ۳۴ هزار دلاری عبور کند و نوسانات آن در بازه ۳۰ تا ۳۳ هزار دلاری مانده است. همین مساله ورود جریان نقدینگی تازه به بازار را نیز کاهش داده است.  

موسسه بلک راک که بزرگ ترین موسسه مدیریت دارایی جهان به شمار می رود از آغاز معامله اوراق مشتقه مبتنی بر بیتکوین در دو زیرمجموعه خود خبر داده است. هنوز هیچ بازارگردان آمریکایی دارای منابع بیت کوین جدا نیست اما در بسیاری از آن ها به مدیران سبد دارایی این اجازه داده شده است تا بخشی از پرتفوی خود را به شکل بیتکوین یا ارزهای دیجیتالی دیگر نگهداری کنند.  

در دو روز ۲۰ و ۲۱ ژانویه حدود ۱۰ درصد ارزش بیتکوین کاهش یافت. ریزش سنگینی که ترس معامله گران را از آغاز فاز اصلاحی این رمزارز محبوب تشدید کرده است. پیش از این نیز نهاد نظر بر بازارهای مالی انگلیس به سرمایه گذاران هشدار داده بود که نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتالی را جدی بگیرند چرا که ممکن است ارزش پولشان در یک روز بر باد رود.  

صدای انتقادات نسبت به نظارت کم بر بیتکوین و بازار ارزهای دیجیتالی بیش از پیش بلند شده است. پس از آنکه کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا بیتکوین را ابزاری برای پولشویی و انجام اعمال مجرمانه خواند، ژانت یلن- گزینه تصدی وزارت خزانه داری آمریکا نیز خواهان نظارت بر بازار رمزارزها با هدف جلوگیری از جرایمی نظیر پولشویی شده است.

از سوی دیگر بیش از ۹۰ درصد پاسخ دهندگان نظرسنجی دویچه بانک از حباب بالای قیمتی این رمزارز ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که طی یک سال اخیر بیتکوین رشدی سه برابری را تجربه کرده و رشد بیشتر آن نیز کاملا محتمل است.  

 در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۲ هزار و ۳۳۳.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۲۵۸.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۹ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۳۹.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۶ درصد کاهش

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۳۲.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۹۹ درصد کاهش

۵- مونرو

قیمت: ۱۳۸.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۲۳ درصد کاهش

۶- میکر

قیمت: ۱۴۰۵.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۵ درصد کاهش

۷- دش

قیمت: ۱۰۵.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۳۹ درصد کاهش

۸- زد کش

قیمت: ۸۷.۵۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۰۸ درصد کاهش

انتهای پیام


10917617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است