اقتصادی 13:40 - 25 مهر 1396
ترامپ روز پنج‌شنبه با جانت یلن دیدار می‌کند؛
یک منبع آگاه گفت که طبق برنامه، دونالد ترامپ به عنوان بخشی از جستجوی خود برای کاندیدای جدیدی برای ریاست فدرال رزرو، روز پنج‌شنبه با جانت یلن، رییس کنونی این بانک دیدار خواهد کرد.

در جستجوی یک رییس جدید برای فدرال رزرو

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت که طبق برنامه، رییس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ به عنوان بخشی از جستجوی خود برای کاندیدای جدیدی برای ریاست فدرال رزرو، روز پنج‌شنبه با جانت یلن، رییس کنونی این بانک دیدار خواهد کرد.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت روز پنج‌شنبه گذشته ترامپ برای مذاکره درباره این شغل با اقتصاددان دانشگاه استنفورد، جان تیلور دیدار کرده است.

منابع آگاه خبر دادند که ترامپ بر روی لیست کوتاهی کار می‌کند که جرمی پاول، یکی از روسای بانک مرکزی، کوین وارش، یکی از روسای سابق بانک مرکزی، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ، گری کوهن، و یلن که دوره او در ماه فوریه به پایان می‌رسد، هم در این لیست قرار دارند.

رییس کارکنان کاخ سفید، جان کلی، روز پنج‌شنبه گفته بود که ترامپ هنوز اندک زمانی با تصمیم‌گیری برای این که چه کسی باید رییس فدرال رزرو باشد فاصله دارد و هنوز مصاحبه‌ها در حال انجام‌ است.

ترامپ ماه گذشته به خبرنگاران گفته بود که با ۴ نفر کاندیدای ریاست بانک مرکزی دیدار کرده است و در ۲ تا ۳ هفته آینده در این مورد تصمیم خواهد گرفت. اما این گفته‌های جان کلی، اشاره به زمانی طولانی‌تر از این خواهد داشت.

رییس جدید بانک مرکزی در شرایطی این سمت را تحویل خواهد گرفت که این بانک از سیاست‌گذاری‌های دوره بحران عبور کرده است و اقتصاد درحال تقویت و بیکاری درحال افت است اما تورم همچنان زیر نرخ هدف ۲ درصدی بانک مرکزی قرار دارد.

تحت رهبری یلن، بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش داد و برنامه‌ای را برای کاهش ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری خود آغاز کرد. بیشتر این ترازنامه با برنامه خرید اوراق قرضه که طبق گفته یلن به اقتصاد کمک کرد از یک بحران شدیدتر از بحران اقتصادی قبلی جلوگیری کند، روی هم انباشته شده‌اند.


9483519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است