استانی 18:25 - 06 خرداد 1401

مؤسسات قرآنی برای ابداع روش‌های نو در آموزش قرآن هدف گذاری کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی در هفتمین همایش جوامع فرهنگی قرآنی عصر با عنوان محله قرآن که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، با اشاره به ابداعات و نوآوری در عرصه قرآن اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر ابداعات و نوآوری در عرصه آموزش قرآن تأکید داشته‌اند و همان زمانی که بسیاری روش اشاره در آموزش قرآن را که از نوآوری‌های ما بوده است نفی می‌کردند، همین روش مورد تشویق ایشان قرار گرفت.

مؤسس جامعه القرآن الکریم افزود: همان‌طوری که رستوران‌ها هر بار غذاهای جدید ارائه می‌دهند در ارائه قرآن که غذای روح است هم باید روش‌های جدید را به دست بیاوریم، امروز باید به زبان دهه نودی‌ها صحبت کرد و باید کتاب‌ها باید برای مقاطع سنی مختلف طراحی شود.

وی با تأکید بر اهمیت روش‌های نو در آموزش قرآن تصریح کرد: مؤسسات قرآنی باید هر سال در برنامه‌ریزی سالانه خودشان برای چند ابداع نو هدف‌گذاری داشته باشند.

طباطبایی بابیان اینکه این ابداعات قابلیت ترجمه و ارائه در کشورهای دیگر را هم دارد، تأکید کرد: ما هم در داخل و هم در خارج کشور به این ابداعات جدید نیاز داریم.

مؤسس جامعه القرآن الکریم با بیان اینکه نباید مرعوب کتاب‌ها و اشخاص در هر سطح علمی بشویم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مرعوب بشویم نمی‌توانیم هیچ روش و راه جدیدی را کشف کنیم و مسیر جدیدی را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به اینکه باید فرض کنیم که کارهای که پیش‌ازاین صورت گرفته است را اصلاً قبول نداریم، ادامه داد: علامه طباطبایی (ره) فرمودند هر دو سال یک‌بار باید یک تفسیر جدید نوشته شود، ما باید در هر بخشی از قرآن ازجمله ترجمه، تفسیر، مفاهیم، تدبر، در آموزش صوت و لحن و … باید به دنبال روش‌های جدید باشیم.

طباطبایی با بیان اینکه امامان برنامه آموزش قرآن در خانه را داشتند، تأکید کرد: در روایات آمده است که در کنار جلسات قرآن جلسات خانگی دعا و جلسه خانگی حفظ حدیث و حتی حفظ اشعار دارای علم و حکمت هم داشته‌اند و قرار گرفتن این تنوع در کنار هم قرآن آموز را هم بیشتر جذب می‌کند.

وی در جلسات خانگی قرآن می‌توانیم کتبی برای حفظ شعر و داستان خوانی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نمی‌شود کسی که مروج قرآن است خودش و فرزندانش با قرآن انس نداشته باشد و باید قبل از هر چیزی روی نزدیکانش کار کند و بعد به دیگران بپردازد.


11575222
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است