استانی 21:41 - 23 مرداد 1399

کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر در یزد تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این کارگروه که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تشکیل شد، نمایندگان دستگاه‌های مختلف به بیان برنامه‌های و ظرفیت‌های خود برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا پرداختند.

برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز، خودداری هیئات عزاداری از حرکت در خیابان‌ها، راه اندازی موکب‌های سلامت در کنار مراسم عزاداری، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اطلاع رسانی‌های لازم به مردم و هیئات مذهبی و … از موارد مورد تاکید در این ستاد بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در این نشست اظهار داشت: ستاد برگزاری مراسم عزاداری محرم در سطح ملی توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد که متناظر با آن، کارگروه‌های استانی این ستاد به دبیری ادارات کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها تشکیل شد.

نیاز به همکاری بین بخشی دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم محرم

سید محمدناصر حیدری نسبت به اجرای مراسم عزاداری محرم با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها تاکید کرد و گفت: برخی امور و برنامه‌ها باید به صورت بین بخشی انجام شود و لازم است همه دستگاه‌ها در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه از مشارکت مردم در حفظ سلامت آنها در قالب همیاران سلامت باید بهره کافی را ببریم، افزود: لازم است فهرستی از همیاران سلامت تهیه و اقدامات لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای ساماندهی و آموزش آنها انجام شود.

امکان استفاده از حیاط برخی مدارس یزد برای برگزاری مراسم عزاداری محرم

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آماده همکاری است، اظهار داشت: امکان استفاده از فضای باز و حیاط برخی مدارس برای برگزاری مراسم عزاداری فراهم است.

عباسعلی دانافر عنوان کرد: شاید امکان برگزاری مراسم در تمام مدارس فراهم نباشد اما مبنای ما همکاری است و لازم است در این زمینه هیئات محلات با مدیران مدارس هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند و در نهایت با هماهنگی ادارات و نواحی آموزش و پرورش، از ظرفیت مدارس در محلات برای برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود.


10665981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است