گوناگون 17:13 - 10 خرداد 1399
در این متن سعی شده به صورت کامل درباره اینکه پیکاپ ویزا چیست و روند دریافت آن چگونه است، صحبت شود و تمامی سوالات و ابهامات ذهنی متقاضیان برطرف شود.

پیکاپ ویزا چیست و روند دریافت آن چگونه است؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام قصران گشت، عدم وجود سفارتخانه برخی کشورها سبب شده تا متقاضیان اخذ ویزا مجبور شوند به کشورهای واسطه سفر کرده و برای انجام کارهای ویزای خود با در دست داشتن مدارک لازم به نمایندگی‌ها و یا سفارتخانه‌های مشخص شده در کشورهای واسط مراجعه کنند.

پس از گذراندن این مراحل اگر به فرد متقاضی ویزا تعلق بگیرد یا درخواست صلاحیت وی برای تعلق گرفتن تایید نگردد، فرد متقاضی در حالت اول باید به کشور واسطه برود و در جهت الصاق ویزا درون پاسپورت خود اقدام نماید.

کشورهایی مثل کانادا، انگلیس و آمریکا در کشورمان ایران سفارتخانه فعال ندارند؛ بنابراین کسانی که قصد دریافت ویزای این کشورها را دارند باید از یک کشور واسطه کمک بگیرند. از آن‌جایی که ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و هر روز پروازهای متعددی به مقصد این کشور برقرار است، می‌تواند گزینه خوبی به عنوان کشور واسطه برای دریافت ویزا باشد. به‌غیر از ترکیه، کشورهای امارات و ارمنستان هم در این زمینه گزینه‌های خوبی هستند.

پیکاپ-ویزا       

پیکاپ ویزا چیست؟

پیکاپ ویزا در مفهوم عام و به طور کلی یعنی متقاضی اخذ ویزا به فرد کارگزار یا شرکتی اختیار بدهد تا با وکالت از طرف وی، ویزا و پاسپورت را پس از مرحله بررسی ویزا به دست متقاضی برساند. در واقع به جای هزینه های سنگین اقامت در کشورهای خارجی و اتلاف وقت، با پرداخت مبلغی پایین تر ویزا و پاسپورت خود را به راحتی دریافت می کنند که به این فرآیند کلی الصاق ویزا به پاسپورت و رسیدن آن به شخص توسط کارگزار،  پیکاپ ویزا می گویند.

زمانی که برای ویزای یک کشور درخواست می‌دهید، به ‌هنگام ملاقات با مسئولان سفارت آن کشور باید خود شما هم حضور داشته باشید؛ اما اگر درخواست ویزای شما پذیرفته شود باید پاسپورت‌تان را به سفارت تحویل دهید تا با زدن مهر روی آن و اقدامات دیگر ویزای شما را صادر کنند.در این مرحله خود شما مجبور و ملزم به حضور در سفارت نیستید بلکه می‌توانید به شخصی حقیقی یا حقوقی وکالت دهید که به جای شما این کار را انجام دهد.

با توجه به اینکه اخذ ویزا در هر کشوری شرایط و قوانین مختص به خود را دارد، متقاضیان باید برای انگشت نگاری و مصاحبه‌های حضوری در هر کدام از سفارت‌های خارج از کشور مدت زمانی را که امکان دارد طولانی باشد برای گرفتن جواب رد و یا قبول ویزا از سفارتخانه در کشور واسط صبر کنند، که این اتفاق هزینه‌های هنگفت و اتلاف وقت بسیاری را برای متقاضیان به وجود می آورد . در این میان با توجه به اینکه برای اخذ ویزا نیاز به حضور شخص متقاضی نیست افراد می توانند با انتخاب کارگزاری مورد اطمینان و قابل، که مجوز رسمی این کار را دارد.

مدت زمان لازم برای پیکاپ ویزا

شما تا ۳۰ روز زمان دارید تا برای پیکاپ ویزا اقدام کنید. در صورتی که در این بازه زمانی ۳۰ روزه برای پیکاپ اقدام نکنید، ریجکت می‌شوید! با توجه به اینکه در طول هفته حدودا بین ۲ تا ۳ پرواز برای پیکاپ داریم، پس از اقدام برای پیکاپ ویزا حدودا بین ۷ تا ۱۴ روز کاری بعد پاسپورت‌تان به دستتان می‌رسد.

مدارک-دریافت-ویزا

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا از طریق وکالت کدامند؟

مهم‌ترین مدرکی که باید برای سپردن پیکاپ پاسپورت به شخص دیگر در اختیار او قرار داد، وکالتی‌ است که بر اساس آن متقاضی به وکیل اجازه‌ی دریافت ویزای خود از سفارت کشور موردن ظر در کشور ثالث را بدهد. علاوه بر وکالت، مدارک دیگری مانند مدارک شناسایی، رسید سفارت، پرینت ایمیل سفارت و کپی پاسپورت هم برای پیکاپ پاسپورت از طریق وکیل مورد نیاز هستند.

آژانس قصران گشت  همان شخص حقوقی است که می‌توانید فرآیند پیکاپ ویزا را به او بسپارید. ما در کشورهای  ترکیه، ارمنستان و امارات متحده‌ی عربی کارگزارهایی داریم که کار شما را به خوبی و بدون نقص انجام خواهند داد.

برای پیکاپ ویزای چه کشورهایی می‌توانید روی آژانس مسافرتی قصران گشت حساب کنید؟ در ادامه به این کشورها اشاره خواهد شد.

پیکاپ ویزای آمریکا

به دلیل دایر نبودن سفارت آمریکا در تهران، متقاضیان ویزای ایالات متحده باید برای انگشت‌نگاری و مصاحبه به یکی از سفارت‌های این کشور در اطراف ایران مراجعه کنند و از آن‌جایی که سفارت آمریکا در کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان بیشترین تعداد مراجعین ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند، ما خدمات خود برای پیکاپ ویزای آمریکا را معطوف به این ۳ کشور کرده‌ایم.

پیکاپ ویزای کانادا

جهت دریافت وقت سفارت کانادا می توانید با سپردن فرآیند پیکاپ ویزای کانادا به کارگزاران آژانس قصران گشت، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. اگر پیکاپ ویزای کانادا را به ما نسپارید خود شما باید یا به امارات یا به ترکیه بروید و برای تحویل‌دادن یا تحویل‌گرفتن پاسپورت و سایر مدارک به سفارت کانادا اقدام کنید که مستلزم هزینه‌های اضافی برای شما می‌باشد.

پیکاپ ویزای انگلیس

به دلیل نیمه‌تعطیل بودن سفارت انگلیس در تهران، بسیاری از هموطنان ما مجبور می‌شوند برای انگشت‌نگاری و مصاحبه ویزای انگلیس، به یکی از کشورهای اطراف ایران سفر کنند. به همین دلیل پس از ویزا شدن درخواست آن‌ها، برای الصاق ویزای انگلیس مجبور خواهند شد بار دیگر به کشور ثالث سفر کنند.

خدمات پیکاپ ویزای انگلیس در آژانس قصران گشت در ۲ کشور ترکیه و امارات با هدف صرف هزینه کمتر، سرعت بیشتر و راحتی مسافرین انجام می‌شود تا متقاضی بدون نیاز به سفر مجدد به این کشورهای واسط، پاسپورت خود را در ایران دریافت کند.

با دادن وکالت به ما، کارگزاران ما در کشور مورد نظر شما برای تحویل‌دادن پاسپورت اقدام می‌کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی


10553167
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است