بین‌الملل 02:44 - 01 فروردین 1396
در حالی که نبردبین نیروهای عراقی و گروه حکومت اسلامی، داعش، در غرب شهر موصل ادامه دارد، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در بغداد در روز دوشنبه دستکم۲۳ کشته برجای گذاشته است.

 Federal police officers carry their weapons as they attempt to break into the Old City during a battle against Islamic State militants, in Mosul. REUTERS/Thaier Al-Sudani
 
به گزارش پارسینه،به نقل از رویترز به گفته مقام‌های عراقی انفجار یک خودروی بمبگذاری‌شده در بغداد، به کشته شدن حداقل ۲۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۵ نفر دیگر منجر شده است.به گفته منابع بیمارستانی و پلیس عراق بمبگذاری دوشنبه شب در محله تجاری عامل، در جنوب غربی بغداد، رخ داده است. این محله عمدتا شیعه‌نشین است.



هنوز گروهی مسئولیت بمبگذاری را به عهده نگرفته است. البته در ماه‌های اخیر گروه تکفیری صهیونیستی (داعش) حملاتی در بغداد و دیگر شهرهای عراق انجام داده است.نیروهای دولت عراق و متحدانشان در ماه‌های اخیر عملیات وسیعی را برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از موصل انجام داده‌اند و کنترل غرب موصل اکنون در دست نیروهای وفادار به دولت مرکزی عراق است.



خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت کشور عراق می‌گوید در درگیری‌های امروز موصل نیروهای داعش یک سرهنگ پلیس عراق و هشت مامور دیگر را اسیر کرده‌اند.این ماموران در محله باب الجدید موصل اسیر شده‌اند، جایی که نیروهای عراقی با نیروهای داعش در نبرد هستند تا کنترل نیمه شرقی شهر را در اختیار بگیرند.
 
از سوی دیگر، یک مقام وزارت کشور عراق به رویترز گفته است در درگیری های روز دوشنبه یک سرهنگ عراقی به همراه هشت مامور دیگر به دست نیروهای تروریستی داعش اسیر شده اند.این مقام عراقی که خواست نامش فاش شود، اضافه کرده است:این نیروها در جریان نبرد در «شهر قدیم» در غرب موصل و هنگامی به نیروهای داعش خیلی نزدیک شده بوده اند به اسارت گرفته شده اند.
 
 A federal policeman carries his weapon as he stands near buildings destroyed in clashes during a battle against Islamic State militants, in Mosul. REUTERS/Thaier Al-Sudani
 
این در حالی که یک مقام پلیس فدرال عراق بعدا به رویترز گفته است که این نیروها کشته شده اند و نیروهای دولتی در تلاشند تا جنازه این ماموران را پیدا کنند.نیروهای عراقی پیشتر در یک نبرد ۱۰۰ روزه با حمایت هوایی اتئلاف به رهبری آمریکا توانستند شرق موصل را از گروهک داعش باز پس بگیرند.



پیش از این، خبرگزاری رویترز روز ۱۷ اسفند سال گذشته به نقل از یکی از فرماندهان آمریکایی نیروهای ائتلاف در عراق نوشت: شبه‌نظامیان حکومت اسلامی به هم ریخته‌اند و فرماندهان و اعضای خارجی آن می‌کوشند از موصل خارج شوند.با این همه، به گفته وی، نبردهای سختی برای تصرف کامل موصل جریان دارد.



گزارش ها حاکی است که درگیری بر سر غرب موصل در شرایطی ادامه دارد که حدود ۶۰۰ هزار غیرنظامی در این منطقه به دام افتاده‌اند.در این حال، مقام‌های آمریکایی و عراقی گفته‌اند ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، «به بیابان گریخته و در تلاش برای نجات جان خودش است.» 

8942223
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است