استانی 20:21 - 12 فروردین 1399

دغدغه افکار عمومی درباره مالچ‌پاشی‌ها نباید بی‌پاسخ بماند

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبیات ظهر امروز در بازدید از منطقه‌ام الدبس دشت آزادگان اظهار کرد: هدف از این بازدید، بررسی عملیات مالچ پاشی و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن به گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری آن منطقه است.

وی تصریح کرد: کلیه شیوه‌های علمی برای تثبیت خاک و ایجاد پوشش گیاهی در منطقه‌ام الدبس باید مورد بررسی قرار بگیرد و روش متناسب با زیست بوم منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه دغدغه افکار عمومی در این مورد نباید بی پاسخ بماند، عنوان کرد: روش‌های دیگر تثبیت خاک بررسی خواهند شد و بدون شک حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی آن منطقه در کانون توجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان اخیراً در تپه‌های شنی ام‌الدبس اقدام به مالچ‌پاشی کرده است؛ اداره کل محیط زیست خوزستان نیز در این خصوص معتقد است برای افزایش پوشش گیاهی در منطقه‌ام الدبس باید با شیوه مالچ پاشی، ماسه‌های روان منطقه را تثبیت و سپس به نهالکاری پرداخت.


10464699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است