اقتصادی 14:07 - 10 اسفند 1393
اراک - ایرنا - فرماندار اراک بر فعالیت پررنگ و هدفمند تشکل های مردمی دراطلاع رسانی و گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب آن تاکید کرد.

حسین بختیاری روز یکشنبه در اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اراک افزود: دامنه وظایف و فعالیت سازمان های مردم نهاد، اقدامات اجتماعی و فرهنگی را شامل می شود و باید از این ظرفیت به درستی در حوزه فرهنگ سازی و روان کردن امور اجرایی بهره برد.



وی اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد برآیندهای فکری لایه های مختلف جامعه و ظرفیتی برجسته در پیگیری و اجرای امور هستند و در تاثیرگذاری آن ها بر مسایل راهبردی و مهم شکی نیست.



بختیاری ادامه داد: با توجه به کمبود بارش های جوی، حضور و مشارکت هدفمند تشکل های غیردولتی در کنار مسوولان برای مدیریت سفره های آب زیر زمینی ضروری است.



فرماندار شهرستان اراک گفت: آب از منابع پایه و عامل اصلی توسعه پایدار است و مصرف بی رویه و بدون برنامه آن ، با توجه به محدودیتی که در دشت های منطقه وجود دارد، در سالهای آتی بحران زاست.



فرماندار اراک، نقش رسانه ها را در توسعه بهینه مصرف آب یادآور شد و افزود: رسانه ها با تهیه مطالب خبری و گزارش، زمینه حفظ و نگهداری بهینه از آب را فراهم کنند.



فرماندار شهرستان اراک افزود: تشکیل منظم نشست های شورای آب هر دو ماه یکبار و اجرایی کردن مصوبات آن از نیازهای جدی شهرستان است.



فرماندار شهرستان اراک بیان کرد: توسعه کشت گلخانه ای، جلوگیری از کاشت محصولات آب بر، انسداد چاههای غیر مجاز و استفاده از کنتورهای هوشمند آب و برق از راهکارهای پیشگیری از بحران آب در منطقه است.



بختیاری گفت: مصرف آب در بخش صنعت شهرستان اراک استاندار نیست و بخش کشاورزی نیز با استفاده از روش های آبیاری سنتی در کاهش مصرف آب ناموفق بوده است.



فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنانش خواستار جلوگیری از استفاده از مواد رنگی در کشت گیاهان و میوه ها شد و افزود: دستگاههای اجرایی در این خصوص نظارت کافی را داشته باشند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.



مدیر امور منابع آب شهرستان اراک نیز گفت: بارندگی در شهرستان اراک نسبت به سال گذشته 18 درصد و نسبت به درازمدت پنج درصد کاهش داشته است.



علی مصلح آبادی افزود : شهرستان اراک با 9 حوزه آب ریز در تبخیر آب و کسری مخازن منابع آبی رتبه نهم کشور را کسب کرده است.



وی اضافه کرد: دو هزارو 212 حلقه چاه آب کشاورزی در شهرستان اراک برقی شده اند که این میزان 50 درصد از آمار چاههای کشاورزی شهرستان اراک را شامل می شود.



مصلح آبادی گفت: به طور متوسط بیش از 15 مترسطح منابع آبی دشت اراک افت پیدا کرده و سالانه 30 میلیون مترمکعب مخازن این دشت ها پایین می رود.



وی افزود: 52 کشاورز در شهرستان اراک از سامانه کنتورهوشمند آب وبرق استفاده می کنند که با کمک و حمایت دولت استقبال از آن افزایش می یابد.



سه هزار و 127 حلقه چاه ،49 چشمه، 406 قنات و رودخانه های قره چای، قمرود، قهره کهریز و روداب منابع آبی شهرستان اراک - مرکز استان مرکزی- را شامل می شوند.ک/2



6991/6012

انتهای پیام /*


5949575
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است