ورزشی 07:16 - 27 آذر 1393
لورن بلان سر مربی پاریسن ژرمن در واکنش به اعلام بازنشستگی تیری آنری او را اسطوره فوتبال فرانسه و باشگاه آرسنال نامید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از مربیان فوتبال، تیری آنری دارنده عنوان قهرمانی جام جهانی 1998 همراه با تیم ملی فرانسه و قهرمانی یورو 2000 رسما دیروز از ادامه فعالیت به عنوان بازیکن فوتبال اعلام بازنشستگی کرد. وی در تیمهای بارسلونا و آرسنال هم حضور داشت اما اسطوره توپچی‌های لندن به حساب می آید. آنری 377 بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داد و طی این مدت 288 گل به ثمر رساند، به رکوردی که بعید به نظر می رسد به این زودیها شکسته شود.



لورن بلان سرمربی پاریسن ژرمن زمانی درتیم ملی فرانسه با آنری هم تیمی بود و همچنین به عنوان مدافع سابق یوناتید در بازیهای بسیاری مقابل او قرار گرفت.



بلان در تمجید از آنری گفت : او بازیکن خیلی، خیلی، خیلی خوبی بود. برای نوجوانان امروزی حتی تصور آنچه آنری در زمان بازی انجام دارد هم مشکل است. او ستاره تیم ملی فرانسه بود و البته در باشگاه آرسنال خیلی بیشتر درخشید. حضور او در آرسنال برای این تیم نتایج مثبت فراوانی به دنبال داشت. او بازیکنی استثنایی با توانایی و مهارت‌های منحصر به فرد بود.



بلان در ادامه افزود: آنری هنوز هم از فیزیک بدنی خوبی برخوردار است اما تصمیم به پایان فعالیت به عنوان بازیکن گرفته، در هر حال به او بابت این سالهای درخشان بازی تبریک می گویم و بابت هر آنچه طی این سالها انجام داد شایسته تحسین و ستایش می دانم.



نویل: دوست دارم با آنری همکار شوم



گری نویل اسطوره باشگاه منچستر یونایتد پس از بازنشستگی به تحلیل و تفسیر فوتبال در شبکه‌های مختلف ورزشی پرداخته و البته در تیم ملی انگلیس هم از جمله مشاوران روی‌ هاجسون است. نویل پس از شنیدن خبر اعلام بازنشستگی تیری آنری از بازی فوتبال گفت: خیلی دوست دارم با آنری همکار شده و او را در جمع تحلیل‌گران فوتبال ببینیم. مادر انگلیس خوشحال خواهیم شد اگر آنری را در شبکه‌های ورزشی به عنوان تحلیلگر داشته باشیم . شبکه اسکای اسپرت برای آغاز همکاری با آنری اعلام آمادگی کرده و در صورتیکه آنری بپذیرد ما همکار خواهیم شد.



نویل در ادامه به تمجید از عملکرد آنری طی دوران بازی پرداخته و گفت: حتی اگر شما طرفدار تیم دیگری بودید باز هم از تماشای بازی آنری در آرسنال لذت می بردید. جای تاسف است که دوران بازی حرفه‌ای بازیکنی که در حد و اندازه آنری به سر آمده. خوشحال هستم بیشتر دوران حرفه‌ای آنری در لیگ برتر انگلیس گذشت.



انتهای پیام/

5441152
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است