اقتصادی 12:59 - 06 فروردین 1396
ارتفاع بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه جاری تا روز شنبه ۵ فروردین به بیش از ۱۸۳ میلی‌متر رسید.

افزایش ۶ درصدی بارش‌ها در کشور

به‌گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه سال گذشته تا دیروز (شنبه) ۵ فروردین ماه ۹۶، به ۱۸۳ میلی‌متر رسید.

این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۷۳ میلی‌متر، ۶ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۷۲ میلی‌متر، ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: از اول تا ۵ فروردین سالجاری بیشترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه آبریز بندرعباس - سدیج با ۴۲ میلی‌متر و کمترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حله رود و رودخانه‌های کوچک با ۳ میلی‌متر بوده است.

بنابر این گزارش، میزان بارش‌ها در حوضه آبریز رودخانه‌های بلوچستان از ابتدای فروردین تا امروز (شنبه) ۵ فروردین ۹۶، صفر میلی‌متر ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، مجموع ارتفاع تجمعی بارش‌ها در سال آبی ۹۶-۹۵ در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۳۱۶ میلی‌متر بوده که حوضه‌های آبریز مند، کاریان و خنج ۴۹۰ میلی‌متر، کارون بزرگ ۴۲۶ میلی‌متر، کل، مهران و مسیل‌های جنوبی ۳۸۸ میلی‌متر، کرخه ۳۰۲ میلی‌متر، مرزی غرب ۲۸۰ میلی‌متر، بندرعباس- سدیج ۲۶۴ میلی‌متر، جراحی و زهره ۲۴۰ میلی‌متر، حله رود و رودخانه‌های کوچک ۲۱۴ میلی‌متر و رودخانه‌های بلوچستان ۹۳ میلی‌متر بارش را شاهد بوده‌اند.

لازم به ذکر است، حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا پایان ۵ فروردین معادل ۳۰۱ میلیارد و ۵۸۹ میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام

 


8949934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است