سیاسی 15:11 - 15 خرداد 1399
نشست وبیناری با زائران امام (بیروت)
یک عضو انجمن دوستی ایران و کویت با بیان اینکه اگر مسلمین امام خامنه ای را با امام خمینی مقایسه کنیم چیزی کمتر از ایشان از نظر بخشندگی، زهد، تقوا، مدیریت سیاسی و فرهنگی و مسئولیت هایی که بر دوش دارند، ندارد،تاکید کرد:او امامی است که خمینی را مجسم کرده است.

عضو انجمن دوستی ایران و کویت: امام خامنه ای چیزی کمتر از امام خمینی  ندارد

به گزارش ایسنا، مهندس مصطفی غلوم عباس عضو انجمن دوستی ایران و کویت در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) با اشاره به اولین دیدار خود با امام خمیتی (ره) گفت: سه بار در اماکن مختلف جغرافیایی به محضر امام مشرف شدم، دو ماه پس از کودتای نظامی بعثی‌ها یعنی در ماه آگوست ۱۹۶۸میلادی در نجف اشرف به خانه ایشان رفتم و آنجا کتاب ولایت فقیه را از ایشان گرفتم، اگرچه به صورت کتاب در نیامده بود و به صورت جزوه هایی با کپی استانسیل قدیمی بود؛این نخستین باری بود که کتابی از نجف به خارج از عراق بیرون برده می شد و سپس در کویت چاپ شد.

وی افزود: پس از آن دو بار در پاریس به دیدار ایشان رفتم، زمانی که در دانشگاهی انگلیسی تحصیل می کردم  پس از رسیدن امام به پاریس رفتم؛ در آن زمان این پرسش در ذهنم بود که امام با وجود این همه مردم چگونه از ما استقبال خواهند کرد؟ لباس عربی بر تن کردم و به خانه اش رسیدم و الحمدالله از ما استقبال کرد، آنجا امام فرمود به نماز اهتمام بوزرید و آن را برگزار کنید، امام بر برپایی نماز در غرب تأکید داشتند، پس از آن بود که مفهوم اقامه نماز را از نگاه امام رحمت الله علیه متوجه شدم.

غلوم عباس گفت: پس از پایان تحصیلاتم در انگلیس و بازگشتم به کویت، شروع به انجام وظیفه و خدمت به مسلمانان نمودم و بیش از ۳۰ مسجد در شهرهای مختلف جهان  بنا کردم که بیشتر آنها در شبه قاره هندوستان، ایران و دیگر اماکن است؛ این امر با هدف اقامه نماز است و این از برکات امام خمینی است، امام همچنین به بنده فرمودند" این انقلاب عبارت است از درختی که ما با خون شهدا آن را آبیاری می کنیم و ثمردهی خواهد کرد و تمام مسلمانان جهان از ثمرات این درخت خواهند خورد" امروز شاهد آنیم که تمام نقاط کره زمین از ثمرات انقلاب اسلامی بهره می برند که  این از برکات و تلاش های امام بوده است؛ در اسپانیا فرانسه و اروپا و آسیا و در هر خانه ای شاهد تفسیر و روشنگری در برابر اسلام هستیم، همین کافی است که پیرزنی در روستایی در هندوستان نماز می خواند و برای امام خمینی دعا می کند اگرچه در این باره بسیاری هستند حتی راهبان و هندوها و بودائیان؛ با یکی از بودائیان برخورد کردم به من می گفت" ما انسان های معنوی هستیم، اندیشه معنوی و روحانی را از شخصیت امام خمینی دریافت می کنیم".

این عضو انجمن دوستی ایران و کویت ادامه داد: سال ۱۹۸۳ در تهران به خانه امام رفتم و بر روی زمین نشستیم؛ امام در اتاقی نشسته بود که همه آن را می دیدند و با مردم دیدار داشتند؛ مرحوم سید احمد برای ما چایی آورد و گفت امام بیانیه ای صادر کردند که مثل همیشه با مسئولان دیدار نخواهند کرد و به ایشان گفتم بنده مسئول ایرانی نیستم و عاشق امام هستم، اگر با او دیدار نکنم و بیرون بروم سکته خواهم کرد و خواهم گفت که سید احمد قاتل من بود، پس از آن سید احمد عبای خود را بر روی دوش خود انداخت و وارد اتاق امام شد، و به ایشان گفت که سه نفر از کویت آمده‌اند، ایشان فرمودند اجازه دهید وارد شوند، لذا به محضر و دیدار ایشان شرفیاب شدیم و امانتی را که نزد خود داشتم به ایشان دادم. امام جمله ای فرمودند که همه وجودم را به لرزه درآورد؛ ایشان نگفتند از شما تشکر می کنم، فرمودند اسلام از شما تشکر می کند؛ یعنی من در مقابل اسلام چیزی نیستم، در حقیقت نگاه کردن به او این احساس را به شما می دهد که گویی در برابر خورشید قرار گرفته ای؛ ما نور ایشان را در هر روستایی در آسیا و آمریکای لاتین می بینیم. امروز می بینیم که چگونه نور او در نیجریه و شیلی و فرانسه و آلمان و تمام نقاط کره زمین گسترده شده است، آن نور را که در دلهای مؤمنان و عاشقان می بینیم همان مصداق نور الهی است.

وی تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های ایشان در خارج از ایران این است که می بینیم چطور نماز جماعت از یک نماز مقدس به نمازی تبدیل شده که در خطبه های آن درباره مسائل سیاسی و غیر سیاسی سخن می گویند، می بینیم که چگونه گروههای اسلامی در پارلمان های کشورها حضور می یابند و برخی از آنها حتی پست های بالاتری را نیز به دست آوردند؛ هم اکنون گاهی شاهد فریضه حجاب در جهان هستیم، زمانی که در انگلیس در شهر منچستر با همسرم بودم، او تنها فرد محجبه بود، اما هم اکنون اکثر آنها مسلمان هستند یعنی بیش از هفتاد درصد زنان مسلمان در انگلستان محجبه هستند؛ همچنین توجه ایشان به مقاومت منجر به پیروزهای الهی و بزرگ مقاومت شد؛ ایشان بر تقریب بین مذاهب اسلامی تأکید نمودند و امروز و در زمان ما شاهدیم که مذاهب اسلامی نسبت به گذشته به هم نزدیکتر شده اند؛ ایشان به مردم و ملتها آموخت که حقوق خود را مطالبه کننند، در هفته گذشته دیدیم که در شبکه سی ان ان چگونه ملت مستضعف آمریکا حقوق خود را از نظام دیکتاتوری کاخ سفید و پنتاگون و «سی آی ای» مطالبه  کردند. 

غلوم عباس عنوان کرد:ب رکات امام  تمام کره زمین را فرا گرفته است؛ من جهان را گشته ام، اندونزی، بنگلادش و ..، همین بس که تصویر امام را در اردوگاه‌های پناهندگان بنگلادشی می بینیم. چه ارتباطی آنها دارند؟ نور به درون دلهای آنان وارد شده؛ اگرچه به مذهب امام  گرایش ندارند اما عاشق او هستند. اوست که دلهای آنها را نورانی کرد. روستایی در شیلی وجود دارد و فردی مسیحی یک کلیسای کوچکی را آنجا اداره می کند، به خانه‌اش رفتم، عکس مسیح و در کنارش امام خمینی را گذاشته بود. فلاسفه تمام دنیا بیایند و برای من تفسیر کنند که چگونه این امر امکان پذیر می شود، جز این که عشق درون قلب عاشق وارد شود و نمی توان هیچ تفسیر مادی دیگری برای این پدیده ارائه نمود؟

این عضو انجمن دوستی ایران و کویت گفت:ب یش از بیست و پنج بار در مراسم سالگرد رحلت امام حضور یافتم و در آنجا مترجم بودم؛ باری از نماینده موگابه رئیس جمهور زیمبایوه که در کنفرانس حضور داشت درباره دلیل آمدنش پرسیدم، او  گفت که از طرف موگابه به تهران آمده و دوست دارد تا مشترکات میان خود و امام را بشناسد؛ او انقلابی ایجاد کرده بود و امام نیز صاحب انقلابی بودند، او با استعمار مبارزه کرده بود و امام نیز چنین بود، او از توده مردم برخاسته شده بود و امام نیز این چنین بود، و همین طور خود را با امام مقایسه می کرد، اما گفت امام محبوب است اما وی محبوب مردم نیست، سر این امر چیست؟ من شروع کردم با او سخن گفتن و از او خواستم به دیدن خانه امام و مقایسه آن با کاخ موگابه برویم و تفاوت را و اطرافیان امام و بقیه موارد را نیز ببیند و این مسئله را به موگابه منتقل کند.

وی در پایان اضافه کرد: امام خامنه‌ای چیزی کمتر از امام ندارد؛ این گونه توصیف می‌کنم که اگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نباشد به امام علی علیه السلام می‌نگریم و او امامی است که نظیری جز پیامبر اکرم ندارد و اگر ولی مسلمین امام خامنه ای را با امام خمینی مقایسه کنیم چیزی کمتر از ایشان از نظر بخشندگی، زهد، تقوا، مدیریت سیاسی و فرهنگی و مسئولیت هایی که بر دوش دارند، ندارد؛ او امامی است که خمینی را مجسم کرده است. وزیر سابق اوقاف با این که از اخوانی هاست یعنی به زیارت مقابر نمی روند به زیارت امام خمینی رفت، زمانی که بیرون آمدیم گفت که" این امام در زمان حیات خود و در قبر خود نیز به اسلام خدمت کرد".

انتهای پیام


10560274
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است