استانی 07:39 - 11 آذر 1394
رئیس سازمان بهزیستی تشریح کرد
رئیس سازمان بهزیستی کشور اقدامات این سازمان برای حمایت از دانش‌آموزان حادثه شین‌آباد را تشریح کرد.

اقدامات سازمان بهزیستی به دانش‌آموزان حادثه «شین‌آباد»

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، انوشیروان محسنی بندپی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی 15 آذر سال 91 در روستای شین‌آباد پیران‌شهر اظهار کرد: بر اثر آتش‌سوزی ناشی از بخاری نفتی در این حادثه 28 دانش‌آموز دختر دچار عارضه سوختگی شدند که دو نفر از آنان جان باختند.

وی با بیان اینکه 26 نفر از این دانش‌آموزان دچار عارضه‌ شدید سوختگی شدند، افزود: سوختگی 13 نفر از آنان بسیار شدید بود، به‌ شکلی که صورت آنان دچار تغییرات ناشی از سوختگی شد و 9 نفر دچار سوختگی متوسط، یک نفر دچار سوختگی خفیف و سه نفر دچار سوختگی سطحی شدند.

رئیس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه برای تمام 13 دانش‌آموزی که دچار سوختگی شدید شدند 30 میلیون تومان وام بلاعوض به خانواده‌های آنان پرداخت شد، اظهار کرد: برای 9 نفر با سوختگی متوسط 20 میلیون تومان، برای یک نفر دچار سوختگی خفیف 12 میلیون تومان و برای سه نفر با سوختگی سطحی نیز 10 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض اعطا شد.

وی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی برای کم کردن آسیب‌های ناشی از این حادثه با حضور در جمع خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده شرایط همه‌جانبه‌ای را فراهم کرد، ادامه داد: این سازمان سعی دارد تا نسبت به ادامه درمان این دانش‌آموزان با توجه به پیشرفت علم فیزیکی و جراحی‌ها اقداماتی را برای بازگرداندن آنان به وضعیت عادی انجام دهد.

محسنی اضافه کرد: تمام سعی ما بر این است تا وضعیت ظاهری دانش‌آموزان به حالت عادی برگردد و عوارض ناشی از سوختگی، افسردگی‌ها و فشارهای روحی و روانی آنان تا حدودی کاسته شود.

وی با تاکید بر اینکه این دانش‌آموزان باید بدانند که دولت به فکرشان است، خاطر‌نشان کرد: برای هر یک از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دفترچه حساب پس‌انداز با بهره بانکی به میزان 15 میلیون تومان باز شد و تا رسیدن آنان به سن قانونی قابل برداشت نیست.

این مسئول از اقدامات دیگری مانند بیمه عمر و سرمایه دانش‌آموزان حادثه‌دیده خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه این افراد از نظر روحی و روانی و تحصیلی دچار مشکل شده و انگیزه و شادابی آنها به تقلیل رفته است، بنابراین اعزام تیم‌های مشاوره برای مشاوره‌های روان‌پزشکی آنان برای ارتقای روحیه آنان در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: برای دانش‌آموزانی که غیر از صورت دچار سوختگی در دیگر نقاط بدن شدند نیز وسایل فیزیوتراپی ویژه برای بازتوانی و توانمندسازی آنان اختصاص دادیم.

رئیس سازمان بهزیستی در پایان گفت: با توجه به علم پزشکی هر هزینه‌ای که برای بازگرداندن این دانش‌آموزان به وضعیت نخست لازم باشد هزینه می‌کنیم تا رضایت‌مندی نسبی را برای آنها ایجاد کرده و روح امید به زندگی را در آنان شکوفا کنیم.

http://fna.ir/TSQY52

7456928
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است