استانی 18:02 - 02 مهر 1400

تحرکات زیادی در حوزه آب در اصفهان مدیریت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حیدرعلی قاسمی عصر جمعه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مباحث حوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی ما را به لکنت زبان مواجه می‌کند، اظهار داشت: برخی از مطالب را نمی‌توان به دلیل برخی ملاحظات به زبان آورد.

وی با اشاره به اینکه مسائل امنیتی و اجتماعی برآمده از نیازهای روز است، ابراز داشت: آب عنصر مهمی در زندگی است و فلات مرکزی شرایط ویژه و حادی را دارد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شرایط وضعیت آبی در فلات مرکزی بسیار نگران کننده و خطرناک است، افزود: مدیران استان مدیریت خوبی را در شرایط داشتند چرا که تأمین آب شرب برای حدود چهار میلیون و ۳۵۰ هزار نفر کار سختی است.

وی با بیان اینکه مدیریت ناقص در آب شرب چالش آفرین خواهد بود، ادامه داد: در حوزه آب بحث عمرانی را بررسی کردیم و اقدامات خوبی صورت گرفته است که نتایج آن در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

وارد سیزدهمین ماه خشکسالی زاینده رود شدیم

قاسمی با بیان اینکه امروز وارد سیزدهمین ماه خشکی زاینده رود شده‌ایم، افزود: مطالبات جدی و حقی در این زمینه وجود دارد که مدیریت آن بسیار سخت است و پاسخگویی به مردم امری بحرانی است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در موقعیتی شبیه سنگ آسیاب قرار گرفته است، ادامه داد: استان بالادست برداشت خود را دارد و یزد نیز سهم خود را بر می‌دارد، در این بین حق آبه کشاورزان اصفهان کم وزیاد می‌شود و جواب دادن به صاحبان حق در این شرایط بسیار دشوار است واگر کشاورزان اصفهان می‌خواستند برای حق خود همچون برخی از استان‌ها مطالبه کنند تنش‌های حادتری را داشتیم اما مردم در زمینه عدم ایجاد مسائل حاد اجتماعی همکاری کردند.

۸۰ درصد از مکاتبات و مصوبات شورای تأمین استان اصفهان مربوط به آب است

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه بیشترین مصوبات شورای تأمین استان اصفهان مربوط به مسائل آب بوده است، اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از مکاتبات و جلسات در استان مربوط به بحران آب بوده است.

وی افزود: از تحرکات زیادی جلوگیری شد تا آب به بحران اجتماعی و امنیتی تبدیل نشود، مسائل آب را به اجتماع نکشاندیم و واقعیت این است که بحران‌هایی که در استان اصفهان وجود داشت اگر در بسیاری دیگر از استان‌ها وجود داشت بحرانی جدی در کشور ایجاد می‌شد.

قاسمی با بیان اینکه سعی کردیم کمتر مسائل آب را به رسانه‌ها بکشانیم، ادامه داد: این امر کمک کننده بود تا چالش‌های مربوط به آب را برطرف کنیم.


11242317
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است