فرهنگی‌هنری 00:30 - 27 مرداد 1401
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع می‌گوید: شهید کمال کورسل، فرانسوی و مسیحی بود. در دانشگاه با تعدادی از ایرانیان آشنا می‌شود که شب‌های جمعه مراسم دعای کمیل داشتند. این دعا را می‌شنود و عاشق گوینده آن می‌شود.

این مسیحی با شنیدن دعای کمیل شیعه شد و به شهادت رسید+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع سخنرانی مذهبی با اشاره به زندگی شهید کمال کورسل اظهار داشت: این شهید در قم مدفون است. اگر نامش برای شما عجیب است، به این خاطر که او فرانسوی است. مادرش الجزایری، پدرش فرانسوی و در فرانسه زندگی می‌کرد و مسیحی بود.



حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع

وی با اشاره به اینکه همین دعای کمیل که در شب‌های جمعه خوانده می‌شود، او را نجات داده است، گفت: کمال کورسل در فرانسه دانشجو بوده است و ایرانیانی هم در اوایل پیروزی انقلاب، در آنجا دانشجو بودند. این دانشجویان ایرانی هر شب جمعه لباس مرتب می‌پوشند و عطر می‌زنند و به جایی می‌روند. او از آنان می‌پرسد که کجا می‌روید؟ پارتی است؟ آنان می‌گویند نه مراسمی داریم و دعا می‌خوانیم. او می‌گوید: یک شب هم من بیایم.

با شنیدن دعای کمیل اشک می‌ریخت

مهدوی ارفع افزود: یک شب او را هم با خود می‌برند و او مشاهده می‌کند، تعدادی مسلمان دعای کمیل می‌خوانند. او به این دلیل که مادرش الجزایری بود، زبان عربی را بلد بود. او گوش می‌داد و اشک می‌ریخت. در چند جلسه دیگر هم حاضر می‌شود و در نهایت با دعای کمیل همین چند جوان مسلمان او به صاحب این دعا علاقه‌مند می‌شود او می‌پرسد کسی که این دعا را نوشته کیست؟ همین تحقیق‌ها موجب می‌شود که او شیعه شود.



مدرسه حجتیه، ایستاده، نفر دوم از سمت چپ

این سخنران مذهبی گفت: او اصرار می‌کند که باید به ایران بیایم و امام خمینی(ره) را زیارت کنم. او به ایران می‌آید و طلبه می‌شود و در مدرسه حجتیه قم تحصیل می‌کند. هنوز مدتی از تحصیلش نگذشته که اعلام آمادگی می‌کند به جبهه برود.

شهید کورسل در عملیات مرصاد به شهادت رسید

وی گفت: یک فرانسوی تازه مسلمان شده با دعای کمیل به قدری متحول می‌شود که عاشق خدا و انقلاب می‌شود و می‌خواهد به جبهه برود و می‌گوید: امام خمینی(ره) فرموده باید به جبهه بروید. او به جبهه می‌رود و در عملیات مرصاد شهید می‌شود. او در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم تدفین شده است.



مزار شهید کورسل در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس به دنیا آمد. شهید کمال کورسل پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و حمله منافقین در سوم مرداد سال ۶۷ با عضویت در گردان شهید صدر به جبهه غرب اعزام شد. وی پنجم مرداد همان سال، هنگامی که ۲۴ ساله بود، در عملیات مرصاد، منطقه اسلام آباد غرب استان کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/


11658251
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است