استانی 15:38 - 03 بهمن 1395
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بیش از یک میلیون پناهنده افغانی و 43 هزار پناهنده عراقی دارد.

خراسان رضوی بیش از یک میلیون پناهنده افغانی دارد

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی امروز 3 بهمن ماه در مراسم تودیع و معارفه نمایندگان کمیساریای سازان ملل متحد در امور پناهندگان خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان رضوی بیش از یک میلیون پناهنده افغانی و 43 هزار پناهنده عراقی و سایر ملل وجود دارد که در میهمان شهر تربت‌جام خدمات بسیار خوبی را دریافت می‌کنند.



وی افزود: ساخت سه مدرسه، یک کتابخانه ، دو مرکز بهداشتی از جمله فعالیت‌های این کمیساریای برای پناهندگان بوده است همچنین 23 هزار نفر از پناهندگان بیمه سلامت شدند.



معاون اجتماعی سیاسی وامنیتی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین طرح توانمندسازی زنان پناهنده، آموزش پایه برای کودکان بازمانده و موضوعاتی مانند تحصیل اتباع افغانی از جمله خدمات ارایه شده به این افراد است.



حسینی با اشاره به ارایه آموزش‌های سواد آموزی، خدمات توان بخشی معلولین و دیگر خدمات بهداشتی، تصریح کرد: 5000 اتباع خارجی در دانشگاه‌های خراسان رضوی و 70 هزار دانش‌آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند، این دانش‌آموزان از کیفیت و کمیت همانند دانش‌آموزان ایرانی برخوردار هستند.



وی افزود: این در حالی است که 11 هزار نفر از دانش‌آموزانی که تبعه خارجی بوده و در استان درس می‌خوانند هیچ مدرک هویتی ندارند، همچنین در حال حاضر هیچ شهریه ای بابت تحصیل آن‌ها دریافت نمی‌شود.



حسینی با بیان اینکه درصدد آن هستیم تا مراکز آموزشی ویژه برای نخبگان اتباع مانند سمپاد نیز تشکیل دهیم، گفت: آقای توشی به مدت سه سال نمایندگی کمیساریای سازمان ملل را دراستان برعهده داشته و توانسته بود اعتبارات اختصاصی اتباع خارجی را افزایش دهد.



توشی، نماینده سابق کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان خراسان رضوی در ادامه این جلسه، عنوان کرد: وقتی به توکیو برگردم به سهم خودم از خدمات بسیار خوبی که در ایران ارایه شد به جامعه بین‌المللی خواهم گفت، تمام کشورهای دنیا باید از خدماتی که در ایران به پناهندگان ارایه می‌شود آموزش بگیرند.



وی افزود: این خدمات بشر دوستانه در ایران به پناهندگان ناشی از فرهنگ و مذهب ایرانی است به طوری که من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، زیرا در همه جا اعتقادات وجود دارد اما به این اعتقادات عمل نمی‌شود درحالی که در ایران تمام اعتقادات به صورت عملی متظاهر می‌شود.



مولگیتا، نماینده کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این در آفریقا به عنوان نماینده سازمان بین الملل همکاری می کردم اما در آنجا عملیات بسیار محدودی انجام می شد، حجم و وسعت سرویسی که دولت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان ارایه می‌دهد من را بسیار تحت تاثیر قرا داده است.



وی افزود: بیش از 10 سال است که با سازمان ملل متحد همکاری می‌کنم و این اولین تجربه من است که این تعداد زیاد از خدمات به خصوص در بخش بیمه سلامت را به پناهندگان می‌بینم.



 وی با بیان اینکه آنچه رسانه‌های خارجی در مورد ایران می‌گویند با فرهنگ اصیل ایرانی متفاوت است، یادآور شد: کمیساریای ملل متحد 30 سال است که کنار دولت ایران به پناهندگان سرویس می‌دهد و خوشبختانه ایران داری انضباط و چارچوب خاصی است.



انتهای پیام


8698662
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است