بین‌الملل 11:36 - 02 خرداد 1394
درگیری‌های میان نیروهای انصارالله با حامیان رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در نزدیکی عدن به وقوع پیوست. در همین حال انفجارها در صنعاء مقرهای نیروهای مردمی انصارالله را هدف قرار داد.

درگیری‌ها در نزدیکی عدن/وقوع چند انفجار در صنعاء/پیشروی‌های گسترده ارتش یمن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن دو خودروی نظامی نیروهای انصارالله را در اطراف شمال شهر عدن هدف قرار دادند.

انصارالله همچنین پایگاه نظامی العروسی در کوه صبر در جنوب تعز را پس از درگیری‌ها تحت کنترل خود درآورند.

در همین حال، مواضع جنبش انصارالله در صنعاء پایتخت یمن هدف قرار گرفت.

همزمان ائتلاف ضدیمن به تجاوزات خود به شرق و جنوب عتق، مرکز استان شبوه و همچنین زنجبار و فج عطان در غرب صنعاء و اردوگاه‌های گارد ریاست‌جمهوری در جنوب صنعاء ادامه داد.

در مقابل، نیروهای یمنی به تجاوز ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن از طریق شلیک راکت به جنوب عربستان پاسخ دادند که در این حملات، دو تن کشته شده و پنج تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای انصارالله همچنین حمله یک عامل انتحاری مسجدی در صعده را ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به پیشروی خود به تمامی محورها در بخش‌های استان‌های شمالی و مرزی ادامه می‌دهند. آنها پایگاه نظامی عربستانی المعزاب را در حجه تحت کنترل خود درآوردند و تعدادی از تجهیزات نظامی را منهدم کردند و سربازان عربستانی نیز به صورت دسته جمعی پا به فرار گذاشتند. این پایگاه از اهمیت استراتژیک برخوردار است چراکه نقاط مختلفی را تحت نظر دارد و نیروهای متجاوز سوری از این پایگاه، دست به تجاوزها و حملات روزانه‌ به استان حجه می‌زدند. این پیشروی علی‌رغم بمباران شدید هواپیماهای آپاچی صورت گرفت.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین منطقه استراتژیک الخمر را تحت کنترل درآوردند و به پیشروی خود به سمت منطقه الصعید در شبوه ادامه می دهند. این پیشروی‌ها همزمان با هلاکت و بازداشت تروریست‌های القاعده صورت گرفت. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنین مقر فرماندهی گارد مرزی عربستان در ظهران و تعدادی از پایگاه‌های نظامی در منطقه مرزی علت را با ده‌ها راکت هدف قرار دادند. در این حملات، اردوگاه عین الحاره و الجرباء در جیزان هدف قرار گرفت.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی پایگاه‌های نظامی سعودی جدید المجروب شمالی و جنوبی و الغاویه الربحان در جیزان را تحت کنترل درآوردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمنی در مصاحبه با شبکه المسیره تاکید کرد که آنچه که در مرزها رخ داد، بخشی از پاسخ است و آنها باید منتظر پاسخ بیشتری باشند.

از سوی دیگر، تعدادی از سازمان‌های حقوقی و سازمان‌های جامعه مدنی از سخنان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل مبنی بر آغاز کنفرانس ژنو در 28 مه با نظارت سازمان ملل و مشارکت تمامی طرف‌های یمنی جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی استقبال کردند.

انجمن یاری حقوق بشر و مهاجرت و ائتلاف سازمان‌های جامعه مدنی یمن و موسسه خانه حقوقی در بیانیه‌ای مشترک حمایت کامل خود را از تلاش‌های سازمان ملل و اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده سازمان ملل به یمن جهت احیای مذاکرات سیاسی واقعی و فراگیر میان گروه‌های یمنی اعلام کردند و از تمامی گروه‌های سیاسی خواستند بدون تردید برای نجات یمن با مشارکت در این نشست موافقت کنند.

همزمان، انگلیس از برگزاری این کنفرانس در ژنو استقبال کرد و عنوان داشت که اوضاع انسانی در یمن همچنان بد است.

انگلیس از تمامی طرف‌های سیاسی یمن خواست تا در این گفت‌وگوها با حسن نیت و بدون هیچ پیش‌شرطی مشارکت کنند.

انتهای پیام


6425187
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است