اقتصادی 19:45 - 01 دی 1393
تبریز - ایرنا - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: این منطقه مزیتی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و حوزه کشورهای مستقل همسود ( C.I.S ) است.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان ،'علیار راستگو' در دیدار اعضای اتاق بازرگانی کشورهای ارمنستان و مجارستان از منطقه آزاد ارس افزود: این منطقه به عنوان منطقه ای راهبردی برای تجارت آزاد و سرمایه گذاری های سودآور به شمار می رود و با توجه به قوانین مناطق آزاد در ایران، اختیارات وزارتخانه ها به این مناطق تفویض و این موضوع موجب رونق سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی شده است.



رییس اتاق بازرگانی ارمنستان و مجارستان هم با تقدیر از سرعت کم نظیر ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس گفت: بدون شک نظم و سرعت بالا در انجام کار مهم است و این مهم در منطقه آزاد ارس رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد می کند.



'آندرانیک آرشکیان' با بیان اینکه 20 دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مجارستان در سراسر جهان فعال است و به زودی نمایندگی این اتاق در تهران راه اندازی می شود، افزود: مقصد اتاق بازرگانی مجارستان کشورهای توسعه یافته و با آینده روشن است.



وی گفت: سرمایه گذاران و تجار مجارستانی برای حضور در بازار ایران و همکاری با تجار و سرمایه گذاران ایرانی علاقمند هستند و به این منظور بعد از راه اندازی اتاق بازرگانی مجارستان در تهران که بعد از ماه ژانویه انجام می شود، نخستین گروه برای مذاکره وارد ایران می شود.



در این دیدار 'نیکوگوس آکوپیان' نماینده قانونی اتاق بازرگانی مجارستان و 'سوان سرکیسیان' عضو اتاق بازرگانی مجارستان نیز مباحث مربوط به منظور حضور تجار و سرمایه گذاران مجارستانی در منطقه آزاد ارس را با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس مورد بررسی قرار دادند.



اتحادیه کشورهای مستقل همسود اتحادیه ای شامل برخی از جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است. تاسیس این اتحادیه توسط روسای جمهوری کشورهای روسیه، روسیه سفید و اوکراین انجام شد و مرکز اصلی آن در مینسک پایتخت روسیه سفید، است.



این اتحادیه در دسامبر سال 1991 در یک قرار روسای جمهوری کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین و سپس عضو شدن 9 کشور دیگر، شکل گرفت.



اهداف این اتحادیه، تلاش در باز سازی فضای اقتصادی کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق است.



7223/245

انتهای پیام /*


5467832
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی گفت: نرخ فرونشست در بسیاری از مناطق کشور با توجه به افزایش حجم برداشت آب‌های زیر زمینی به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، ارز نیمایی از چند ردیف تعرفه پارچه‌های رومبلی، رویه و پرده‌ای وارداتی حذف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: صنعت تایر در سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر با دستور وزیر راه وشهرسازی با امکانات کامل تحویل داده می‌شود و هیچ واحدی بدون تجهیزات به بهره‌برداری نمی‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: فردا ۲ اردیبهشت نوزدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مطابق روال همیشه برگزار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است